וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקות נורו למוות: 13 הרוגים בפיגוע בבית חולים בבירת אפגניסטן

12.5.2020 / 17:53

חמושים תקפו מתקן של "רופאים ללא גבולות" בקאבול, ורק אחרי שעות ארוכות השתלטו כוחות הביטחון על המקום, שבו נרצחו גם נשים. טליבאן הכחיש קשר, והחשד נופל על דאעש. במזרח המדינה, נהרגו ונפצעו 50 בני אדם בפיגוע בהלוויה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

13 בני אדם, בהם שני תינוקות, נהרגו היום (שלישי) בפיגוע ירי בבית חולים ליולדות בקאבול, בירת אפגניסטן - כך נמסר ממשרד הפנים במדינה. "בין ההרוגים היו אימהות ואחיות", מסר דובר המשרד. אחרי מבצע של כוחות הביטחון שנמשך שעות, חולצו יותר ממאה בני ערובה, בהם שלושה אזרחים זרים. לפי שעה אף ארגון לא קיבל אחריות לפיגוע, אך טליבאן מיהר להכחיש קשר.

המוסדמנוהל על ידי הארגון "רופאים ללא גבולות", שטרם הגיב על המתקפה הקשה. באתר האינטרנט שלו נכתב שהוא מפעיל מרפאת יולדות בבית החולים באחת השכונות העניות ביותר בעיר.

במקביל, במזרח המדינה, מחבל מתאבד פוצץ עצמו בהלוויה של מפקד משטרה, שבה נכחו בכירי ממשל, ו-50 בני אדם נהרגו ונפצעו. טליבאן הכחיש קשר גם לביצוע הפיגוע הזה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פועל במחוז.

פריסת כוחות צבא לאחר פיגוע תופת בקאבול, אפגניסטן 12 במאי 2020. רויטרס
כוחות צבא בזירת הפיגוע בקאבול, היום/רויטרס
פינוי פצועים לבית החולים לאחר פיגוע תופת ב'לאלאבאד, אפגניסטן 12 במאי 2020. רויטרס
פינוי פצועים לבית החולים לאחר פיגוע תופת בג'לאלאבאד, אפגניסטן. היום/רויטרס

בחודשים האחרונים התרחשו בקאבול כמה פיגועים עקובים מדם, שעליהם קיבל אחריות ארגון דאעש, שהופיע לראשונה באפגניסטן ב-2014. אתמול אמרו כוחות הביטחון כי עצרו שלושה בכירי דאעש, כולל מנהיג אזורי. כמו כן, בשבוע שעבר הרגו כוחות הביטחון כמה מחברי ארגון הטרור, שהיו אחראים לכמה פיגועים גדולים בבירה, בהם פיגוע במקדש סיקי במרץ. אתמול נפצעו ארבעה אזרחים בפיצוץ של כמה מטעני צד בבירה, שגם עליהם קיבל דאעש אחריות.

אפגניסטן מתמודדת גם עם טרור מצד טליבאן. זאת חרף ניסיונותיה של ארצות הברית לקיים עמם שיחות שלום, עם החתימה להסכם נסיגת חייליה בפברואר. לדברי טליבאן, הם נמנעים מביצוע פיגועים במרכזים עירוניים ומכוונים את מבצעיהם לכוחות הביטחון הממשלתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully