וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן מאסה בבלבול בינה לסין, ותחליף את הדרכונים שלה

2.9.2020 / 13:12

האי התלונן מאז פרוץ הקורונה כי אזרחיו נתונים למגבלות דומות לאלו של סין, לאור השימוש בשם הרשמי "הרפובליקה של סין" בדרכונים. החל מינואר, יובלט השם טייוואן. בבייג'ינג התייחסו בביטול למהלך: "טייוואן היא חלק בלתי-נפרד מאיתנו"

בווידאו: ביקור שר הבריאות האמריקני בטייוואן/צילום: רויטרס

אחרי שמאסה בבלבול בינה לבין סין בזמן מגיפת הקורונה והמאמצים של בייג'ינג להשתלט עליה מחדש, טייוואן אמרה היום (רביעי) כי היא תעצב מחדש את הדרכונים שלה ותדגיש את שמו של האי.

טייוואן התלוננה מאז פרוץ המגיפה העולמית כי אזרחיה נתקלו בבעיות עם בואם למדינות אחרות, משום שהדרכונים שלה נושאים את המילים "הרפובליקה של סין" - שמה הרשמי, הכתובים באנגלית בגופן גדול בחלק העליון שלהם. השם טייוואן, לעומת זאת, מודפס למטה.

בדרכון החדש, שייכנס לשימוש בינואר, יהיה כתוב "טייוואן" באותיות גדולות באנגלית, ואילו "הרפובליקה של סין" תהיה כתובה רק בסינית ובאותיות קטנות באנגלית סביב סמל המדינה.

שר החוץ של טייואן, ג'וזף וו, אמר כי יש צורך בדרכונים החדשים כדי שאזרחי המדינה לא יזוהו בשוגג בתור אזרחים סינים, במיוחד לאור הבדיקות המוגברות שנעשות בעולם מאז התפרצות נגיף הקורונה.

"מאז תחילת התפרצות מגיפת ווהאן השנה, אזרחינו קיוו שנוכל להבליט יותר את טייוואן, כך שלא יחשבו בטעות שהם מסין", אמר בתדרוך לכתבים.

דרכון טייוואני חדש מוצג לישן הישן , 2 בספטמבר 2020. רויטרס
הדרכון החדש מול הדרכון הישן מוצג היום בטייפה/רויטרס

בבייג'ינג, דוברת משרד החוץ הואה צ'אניינג, אמרה כי לא משנה אילו "צעדים קטנוניים" עושה טייוואן, הם לא ישנו את העובדה שהיא חלק בלתי-נפרד מסין.

סין טוענת שטייוואן הדמוקרטית היא מחוז מורד, ורק לה יש את הזכות לדבר בשמה בגופים בינלאומיים. היא התעקשה על כך במהלך המגיפה, במיוחד בארגון הבריאות העולמי.

עוד בוואלה!

טייוואן לארה"ב: חוששים מגורל דומה להונג קונג; סין: משחקים באש

לכתבה המלאה

טייוואן אומרת כי הבלבול הוביל מדינות להטיל מגבלות דומות על אזרחיה כמו על נוסעים סינים, וכי היא מעולם לא נקראה בשם הרפובליקה העממית של סין. האי דן במשך שנים בזהותו, כולל בשמו, אך המגיפה האירה מחדש את אור הזרקורים על הנושא.

הממשלה שוקלת גם לשנות את השם של חברת התעופה הגדולה ביותר שלה - "סין אירליינס" - או לפחות לעצב אותו מחדש, כדי להימנע מבלבול עם סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully