וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר מאיים מסין: מטוסי קרב מתקדמים חדרו למרחב האווירי של טייוואן

9.6.2020 / 11:09

משרד ההגנה באי אמר כי מטוסי ה-Su-30 קיבלו אזהרות מילוליות לצאת מאזור ההגנה האווירית ומטוסי חיל האוויר של טייוואן "גירשו" אותם. בבייג'ינג טוענים שאלו תרגילים שגרתיים, אך לאחרונה החריפו האיומים כלפי המדינה, שאותה סין מוכנה להחזיר לשליטתה גם בכוח הזרוע

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חיל האוויר של טייוואן הרחיק כמה מטוסי קרב סינים שחדרו לזמן קצר לחלק הדרום-מערבי של אזור הזיהוי של מערכות ההגנה האווירית של המדינה - כך הודיע היום (שלישי) משרד ההגנה באי. עוד נמסר כי מטוסי ה-Su-30, מהמתקדמים ביותר בחיל האוויר של סין, קיבלו אזהרות מילוליות לצאת מהאזור, ואז "גירשו" אותם מטוסי חיל האוויר של טייוואן.

טייוואן מתלוננת על כך שסין, שמצהירה כי היא מוכנה להשתלט מחדש על האי הדמוקרטי גם באמצעים צבאיים, הגבירה את פעילותה הצבאית בחודשים האחרונים, אפילו בזמן שהעולם מתמודד עם מגיפת הקורונה. בסין טוענים כי מדובר בתרגילים שגרתיים.

בחודש שעבר אמר אחד מבכירי הצבא בסין כי בייג'ינג תתקוף את האי אם לא תהיה דרך אחרת לעצור את טייוואן מלהיות עצמאית. סין הביעה חשדנות כלפי נשיאת טייוואן, צאי אינג-וון, שאותה היא מאשימה בבדלנות החושקת בהכרזת עצמאות רשמית. לטענת אינג-וון, טייוואן היא כבר מדינה עצמאית, ששמה הרפובליקה של סין.

חיילים בצבא טייוואן עם מסיכות מגן מפני נגיף הקורונה. 9 באפריל 2020. רויטרס
חיילים בצבא טייוואן עוטים מסיכה, אפריל/רויטרס

גם ארצות הברית הגבירה את פעילותה הצבאית ליד האי, עם תנועה כמעט קבועה של ספינות של הצי דרך מצרי טייוואן. אתמול אמרו בטייוואן כי מטוס C-40A של חיל האוויר האמריקני, הגרסה הצבאית של בואיגנג 737, נכנס באישור למרחב האווירי, אולם הוא לא נחת בשום נמל תעופה.

בעוד שלשתי המדינות אין יחסים רשמיים, ארצות הברית היא התומכת הגדולה ביותר של טייוואן בזירה הבינלאומית וספקית הנשק המרכזית שלה. קשר זה משמש לנקודת מחלוקת נוספת בין וושינגטון לבייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully