וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל טראמפ מבקר בטייוואן. סין הגיבה בשליחת מטוסי קרב

10.8.2020 / 12:10

שר הבריאות האמריקני, הגורם הבכיר ביותר שמגיע לטייפה זה ארבעה עשורים, הביע את תמיכתה של וושינגטון. באותה התע, מטוסים סיניים חדרו באופן חריג את קו החלוקה במצרי טייוואן. בייג'ינג באי הדמוקרטי מחוז מורד

בווידאו: ביקור שר הבריאות האמריקני בטייוואן/צילום: רויטרס

בכיר בממשל האמריקני מבקר בטייוואן על רקע המתיחות הגוברת מול סין, שמצדה שלחה היום (שני) מטוסי קרב למצרים. שר הבריאות של ארצות הברית, אלכס אזר, הוא האמריקני הבכיר ביותר שבמקר באי בארבעת העשורים האחרונים. בייג'ינג רואה בטייוואן מחוז מורד ולא הסירה מעולם את האפשרות להשתלט עליו מחדש בכוח.

סין, שהבטיחה תגובה על ביקורו של אזר, שלחה מטוסי קרב מדגם J-11ו-J-10 שנכנסו לזמן קצר לצד של טייואן במצר הצר והרגיש המפריד אותה משכנתה הענקית. חיל האוויר של טייוואן מסר כי התקרית התרחשה בסביבות השעה 9:00, זמן קצר לפני הפגישה בין הבכיר האמריקני לבין הנשיאה צאי אינג-וון. עוד מסרו בחיל בהודעה שפורסמה על ידי משרד ההגנה כי טילי נ"מ יבשתיים עקבו אחרי המטוסים הסיניים, ואלו "גורשו" על ידי מטוסי סיור טייוואניים.

זאת הפעם השלישית בלבד מאז 2016 שבה מאשימה טייוואן את סין בחדירה אווירית על מעבר קו החלוקה של המצר. עם ההתדרדרות המהירה ביחסים בין וושינגטון לבין בייג'ינג, ממשל טראמפ שם בעדיפות עליונה את הגברת התמיכה באי הדמוקרטי ואת מכירת הנשק אליו.

גורם בכיר בטייוואן, המעורה בסוגיות הביטחון, אמר לרויטרס כי סין "כיוונה" בבירור לכיוונו של אזר עם צעד "מסוכן מאוד", לאור העובדה שהמטוסים הסיניים היו בטווח של הטילים של טייוואן.

שר הבריאות האמריקאי, אלכס אזר במהלך הצהרתו בנושא נגיף הקורונה בטאיפיי, טייוואן, 10 באוגוסט 2020. רויטרס
"כבוד גדול להיות כאן". שר הבריאות האמריקני היום/רויטרס

במהלך הפגישה עם הנשיאה, אמר שר הבריאות של ארצות הברית בעודו עומד לצד שני דגלים של טייוואן כי "זה כבוד אמיתי להיות כאן ולהעביר מסר של תמיכה איתנה וידידות מהנשיא טראמפ לטייוואן". וושינגטון ניתקה את היחסים הרשמיים עם טייפה ב-1979 לטובת יחסים רשמיים עם בייג'ינג. הביקור עוסק גם בחיזוק שיתוף הפעולה בתחום הבריאות ותמיכה בתפקידה הבינלאומי של טייוואן במאבק בנגיף הקורונה.

"התגובה של טייוואן לנגיף הקורונה הייתה אחת המוצלחות ביותר בעולם, וזה בזכות האופי הפתוח, השקוף והדמוקרטי של החברה והתרבות של טייוואן", אמר לנשיאה צאי.

הצעדים המוקדמים והיעילים שנקטה טייוואן בתחילת ההתפרצות הובילו למספר מקרים נמוך בהרבה מאלו של שכנותיה, עם 480 נדבקים בלבד, בהם שבעה מתים. רוב המקרים אובחנו אצל מי ששב למדינה מחו"ל.

תרגיל אוויר, ים ויבשה של צבא טייוואן/צילום: רויטרס

ארצות הברית, שבה מתו חולי קורונה יותר מאשר בכל מדינה אחרת בעולם, תוקפת שוב ושוב את סין בגלל המגיפה. היא מאשימה את בייג'ינג בחוסר שקיפות. צאי אמרה לאזר שביקורו מהווה "צעד ענק קדימה בשיתופי פעולה במאבק נגד מגיפות בין המדינות שלנו". היא הזכירה תחומי שיתוף פעולה הכוללים מחקר וייצור תרופות וחיסונים.

טייוואן אסירת תודה לארצות הברית על תמיכתה בהשתתפותה בגוף קבלת ההחלטות של ארגון הבריאות העולמי, ובמתן גישה גדולה יותר לארגון. טייוואן אינה חברה בארגון בגלל התנגדות סין.

"אני רוצה לחזור ולהדגיש שאסוא ששיקולים פוליטיים יקבלו עדיפות על הזכות לבריאות. ההחלטה למנוע מהטייוואן להשתתף בארגון הבריאות העולמי היא פגיעה בזכות האוניברסלית לבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully