וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס עתרה למחוזי בדרישה לפתוח את נחל האסי לציבור באופן מידי

1.9.2020 / 17:37

המפלגה הוסיפה לעתירה גם צו ביניים, המבקש לפתוח את דרכי הגישה אל הנחל משום שהוא שייך לכלל הציבור. ח"כ ארבל, החתום על העתירה יחד עם מפלגתו, הסביר כי "המציאות של חסימת דרכים היא בלתי חוקית בעליל. העתירה תחול באופן שווה על רעננה כניר דוד"

בווידאו: ש"ס עתרה בדרישה לפתוח מיידית את נחל האסי/מערכת וואלה! NEWS

מפלגת ש''ס עתרה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת, בדרישה לפתוח את נחל האסי בקיבוץ ניר דוד לכלל הציבור באופן מידי. העתירה המנהלית, שהגישו המפלגה וח"כ משה ארבל, מתייחסת לחסימת דרכי הגישה אל הנחל על ידי תושבי הקיבוץ.

העתירה מורכבת גם מצו ביניים המבקש לשנות את המצב בשטח באופן מידי, בטענה כי גם אם רוצים להגיע לפשרה, יש לעשות את הדיון בשערים פתוחים. העתירה עצמה מבקשת שהדרכים והנחל לא ייחסמו באופן קבוע, משום שהנחל שייך לכלל הציבור.

ח"כ ארבל, החתום על העתירה יחד עם מפלגתו, הסביר כי "המציאות בה חברת 'שמירה' חוסמת דרכים סטטוטוריות הינה בלתי חוקית בעליל. הנחל, לכל ארכו, שייך לכלל הציבור ולכן מצופה שהחוק יחול על כולם באופן שווה". הוא הוסיף כי "אני גאה להיות חלק מסיעת ש''ס בראשות אריה מכלוף דרעי, שחרטה על דגלה להיות לפה לאוכלוסיות פריפריאליות, ושעושה כל שביכולתה כדי לייצג את זכויות אלו בכל דרך אפשרית. בכנסת, בממשלה ובעת הצורך אף בעתירות לבית המשפט".

פתיחת חלק מנחל האסי לציבור, 12 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
"קרקע ציבורית שייכת לכולנו". רוחצים באסי, בחלק שנפתח לציבור לפני כשבועיים/שלומי גבאי

עוד ציין ח''כ ארבל כי "באם תתקבל, תחול העתירה באופן שווה על רעננה כניר דוד, ואף מעגן מיכאל. שטחים ציבוריים שייכים לכלל עם ישראל ואין אף גוף שרשאי לנכס אותם, כל שכן להרוויח מהם כסף שלא כדין".

בתגובה לעתירות שהגישו ש''ס וח"כ ארבל לבית המשפט, מסרו חברי מחאת "משחררים את האסי" כי "תם העידן בו קיבוץ ניר דוד או כל קיבוץ באשר הוא רשאי לעשות שימוש בקרקע ציבורית, השייכת לכולנו. אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יפסוק על פי לשון החוק ובעקבות ערכאות משפטיות אחרות, כי על חברי הקיבוץ לפתוח את השער לכולם". חברי המחאה הבהירו כי "נחל האסי לא שייך ל-300 משפחות ולכל אדם המוכן לשלם כ-1,700 שקלים ללילה בצימר על גדות הנחל, הוא שייך לכולנו".

עוד בוואלה!

רצועה של 100 מטרים מהנחל היפהפה והרגוע נפתחה לציבור, והציפה שדים ישנים

לכתבה המלאה
ח"כ משה ארבל (ש"ס). ישי כהן,
"פועלים למעון הפריפריה בכנסת, בממשלה ואף בעתירות לביהמ"ש". ח"כ משה ארבל/ישי כהן

לדברי חברי המחאה, "פוליטיקאים שונים הביעו בהזדמנויות שונות תמיכה במחאה, אך בפועל לא פעלו לסיום העוולה הזו. זאת כמעט מלבד ח"כ ארבל, בשליחותו של יו''ר ש''ס אריה דרעי, שלאורך כל הדרך עמדו עמנו, כל תושבי המדינה בכלל ותושבי בית שאן בפרט, בפעולות אקטיביות ולא רק בהצהרות".

הם הוסיפו כי "אנו קוראים לכל הפוליטיקאים ללכת בדרכה של תנועת ש''ס, כל שכן לאלו המתכוונים לרוץ לראשות הממשלה, הפעם לא תוכלו להגיע לכאן רק בבחירות. רוצים לראות אתכם כאן בשגרה, עומדים מול מתקפה וגזל אלים של 300 משפחות מכל עם ישראל".

מקיבוץ ניר דוד טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully