וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניר דוד טוענים: לוי-אבקסיס תוקפת את הקיבוץ - אבל ביקשה לגור בו

עודכן לאחרונה: 26.8.2020 / 13:02

השרה לקידום קהילתי יצאה נגד התנהלות הקיבוץ סביב הגישה לנחל האסי, אך לדברי המזכיר לשעבר, היא עצמה ניסתה במשך שנתיים לעבור אליו, ללא הצלחה. "ממש לא הפריע לה שאנחנו 'גזענים'", אמר. "אני לא רוצה לספר מה היא אמרה על העיר בית שאן"

בווידאו: נאום השרה לוי אבקסיס במליאה על הקרב על נחל האסי/צילום: ערוץ כנסת

במשך שנתיים ניסתה השרה לקידום קהילתי אורלי לוי-אבקסיס לגור בניר דוד, אבל לא מצאה ביישוב בית לקנייה או להשכרה - כך טען אמש (שלישי) מזכיר הקיבוץ באותה תקופה, עמיחי גלר. את הדברים כתב גלר בעקבות נאום השרה שלשום במליאת הכנסת, בו תקפה בחריפות את התנהלות אנשי הקיבוץ.

"נראה אם אורלי תכחיש", כתב גלר בחשבון הפייסבוק שלו. "לפני כתשע שנים הייתי מזכיר ניר דוד. 33 משפחות החלו לבנות אצלנו ואיכשהו אורלי לא נרשמה בזמן לרשימה שהייתה פתוחה. במשך שנתיים היא ניסתה, בעזרתי, למצוא את הדרך איך להתחלף עם חלק מאותן משפחות. אז זה לא קרה בסופו של דבר, אבל נראה אותה מכחישה שרצתה להגיע לניר דוד".

בפוסט נוסף כינה אותה "מלכת הצביעות", בעקבות המתקפה בכנסת. "פעם ראיתי בה חברה. לפני תשע שנים היא כל כך רצתה להגיע לניר דוד. כל פעם שמישהו בהרחבה רצה להשכיר, או למכור, ישר היא קיבלה הודעה. ממש לא הפריע לה שאנחנו 'גזענים''. בסוף זה לא קרה, ואולי טוב שכך. שאלוהים יעזור למלכת הצביעות", אמר. "אני ממש לא רוצה לספר מה היא אמרה על העיר בית שאן".

יו"ר גשר אורלי לוי מחוץ לקלפי בקיבוץ רשפים, 9 באפריל 2019. שלומי גבאי
"שאלוהים יעזור למלכת הצביעות". השרה לוי-אבקסיס/שלומי גבאי

בנאומה, יצאה לוי-אבקסיס נגד דברי אנשי הקיבוץ, לפיהם קטע הנחל הוסדר וטופח בעשרות שנים של עבודה קשה. "כשאתם אומרים לנו 'עמלנו קשות כדי לטפח את אוצר הטבע הזה', אני אגיד לכם איך עמלתם קשות - הבאתם את תושבי בית שאן כתחליף לעבודה זולה במקום הערבים, שהיום אתם מציגים את עצמכם כחברים שלהם", אמרה השרה.

לוי-אבקסיס, תושבת שכונת שלפים הצמודה לקיבוץ רשפים שבמועצה האזורית עמק המעיינות, ולפני כן תושבת קיבוץ מסילות השכן, אמרה כי היא מדברת "בתור תושבת בית שאן, שכנה לעמק המעיינות". לדבריה, במשך שנים היא ראתה "לא רק את הקיפוח והגזענות, גם את אותם שערים שהיו אמורים להרחיק אותנו כילדים מליהנות מאותו אוצר טבע שאלוהים ברא לכולם".

היא אף העלתה טענה במהלך נאומה, לפיה לפני כ-15-16 שנה, כשגרה במסילות, סירב הקיבוץ לקלוט למערכת החינוך שלו את בנו של רופא היישוב, משום שהוא ערבי. על כך גלר כתב כי "הסיפור על הילד הערבי במסילות - פשוט שקר".

עוד בוואלה!

לוי-אבקסיס נגד ניר דוד: הביאו את תושבי בית שאן לעבודה זולה במקום הערבים

לכתבה המלאה
מפגינים על הגישה לנחל האסי בניר דוד, 14 אוגוסט 2020. צ, צילום מסך
המאבק התעצם בשבועות האחרונים. מפגינים בנחל האסי/צילום מסך, צ

מאז 2015, תושבי האזור מנהלים מאבק נגד הגבלת הגישה לנחל האסי הזורם בשטח הקיבוץ, שהחריף בשבועות האחרונים. באחת המחאות שהתקיימו, עשרות מפגינים מקבוצת "משחררים את האסי" הגיעו לקיבוץ, ולדברי הנהלתו פרצו את שער הכניסה. בהמשך, עיכבה המשטרה שניים מהם. לילה קודם לכן הגיעו מפגינים בשיירת רכבים לשער הקיבוץ וצפרו.

ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי עושה מאמצים לגשר על הפערים בין הצדדים ומקיים פגישות עם הנהלת הקיבוץ, אולם הן טרם הניבו הסכמות. קבוצת המחאה דרשה לפתוח את שער הקיבוץ כתנאי מוקדם, על מנת לאפשר גישה חופשית לנחל, אך נציגי ניר דוד מתנגדים לכך.

השרה אורלי לוי אבקסיס מסרה בתגובה: "טענה מגוחכת והזויה. השכרת דירה בקיבוצים היא כבר מזמן לא עניין של אידיאולוגיה, ושלא ינסו לעבוד עליכם - זה עניין כלכלי נטו. מעולם לא הייתי חברת קיבוץ, על הכל שילמתי מכספי. מעולם לא הייתי שותפה לדרך האידיאולוגית של התנועה הקיבוצית לא משנה היכן גרתי או חיפשתי דירה. אני לא משנה את עמדותיי ודעותיי בהתאם לרוח המקום בו אני גרה".

היא הוסיפה: "הקמפיין התקשורתי שמנהלים נגדי מטרתו להסיט את הדיון מהסוגיה האמיתית - הגזענות והצביעות שהתגלתה במערומיה סביב המאבק הצודק על הגישה לנחל האסי, שחשפה את פרצופם האמיתי של אלה שזועקים יום יום על צדק ושוויון, עד שהדבר נוגע לחבריהם ולאנשי שלומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully