וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת נחל האסי: תושב ניר דוד חשוד שניקב צמיגי רכבי מטיילים

20.8.2020 / 13:02

המשטרה עצרה גבר בשנות ה-50 לחייו, בחשד שגרם נזק לרכבים של מבקרים שהגיעו לשחות בנחל בתחומי הקיבוץ. האיש שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים, בהם גם הרחקה מציבור המפגינים הקוראים לפתיחת הנחל כולו לציבור הרחב

בווידאו: המפגינים לשחרור נחל האסי פרצו את השער לניר דוד/עריכה: איתי עמרם

המשטרה עצרה אתמול (רביעי) גבר בשנות ה-50 לחייו, תושב קיבוץ ניר דוד, בחשד שניקב את צמיגי רכביהם של מטיילים שהגיעו לשחות בנחל האסי, הזורם בתחומיו. המעצר בא לאחר שבתחילת השבוע הגישו שני צעירים מבית שאן ומעפולה תלונה במשטרה בנושא, בצל המחאה הציבורית לפתיחת הנחל במלואו לציבור הרחב.

המטיילים טענו כי הם החנו את רכביהם בשביל עפר סמוך לקיבוץ, טבלו בנחל וכשחזרו הבחינו כי מישהו חתך לכל אחד מהם את אחד מצמיגי הרכב. עם קבלת התלונה, המשטרה פתחה בחקירה שכללה שימוש באמצעים טכנולוגיים, והצליחה לאתר את החשוד במעשה. האיש נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים, בהם גם הרחקה מציבור המפגינים הקוראים לפתיחת הנחל כולו לציבור הרחב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמיגי המכוניות נוקבו. רכבו של אחד מהמטיילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד לאחר המעצר, בקיבוץ גינו בתוקף את המעשים בהם נחשד אחד מחבריו. "אנו מתנגדים לכל סוג של אלימות בכלל, ובנוגע למאבק על האסי בפרט", אמרו בקיבוץ. "אנו עושים מאמץ גדול להרגעת הרוחות בקרב חברי הקיבוץ הנתונים מזה שבועות לאלימות מילולית ופיזית קשים ביותר בתוך חצר הקיבוץ וברשתות החברתיות וקוראים לכולם להרגיע את הרוחות".

אנשי המחאה לפתיחת הנחל קראו למצוד את הדין עם החשוד בנושא. "צריך להזכיר שמיד לאחר האירוע האשמנו את חברי ניר דוד בחבלה והם בתגובה איימו עלינו בתביעת דיבה, איום שהפך להיות כבר שגרתי מצדם", אמר מתי גרמה, ממובילי המחאה. "אני מודה למשטרת ישראל על החקירה היעילה ועל השימוש באמצעים טכנולוגיים בכדי להגיע לשורש העניין, ומבקשים מחברי קיבוץ ניר דוד להרגיע את הרוחות ולאפשר כבר לכל עם ישראל כניסה לנחל".

עוד בוואלה!

רצועה של 100 מטרים מהנחל היפהפה והרגוע נפתחה לציבור, והציפה שדים ישנים

לכתבה המלאה
פתיחת חלק מנחל האסי לציבור, 12 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
המקטע שנפתח לציבור. נחל האסי/שלומי גבאי

מאז 2015 מתנהל מאבק נגד הגבלת הגישה לנחל לקטע הזורם בשטח הקיבוץ. מוקדם יותר החודש הגיעו ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין והנהלת קיבוץ ניר דוד לפשרה בנוגע לפתיחת קטע מהנחל למטיילים, אולם מארגני המחאה דורשים את פתיחתו המלאה.

לפני כשבוע הגיעו עשרות מפגינים מקבוצת "משחררים את האסי" לקיבוץ, ולדברי הנהלתו פרצו את שער הכניסה. בהמשך, עיכבה המשטרה שניים מהם. המפגינים התאספו תחילה בכניסה לניר דוד, שם הוקם מאהל מחאה. בקיבוץ אמרו כי הם ביצעו קצר חשמלי מכוון בשער כדי להיכנס לשטחו. זאת בהמשך למחאה שקיימו לילה קודם לכן אזרחים, שהגיעו בשיירת רכבים לשער הקיבוץ וצפרו.

אנשי קבוצת "משחררים את האסי" מוחים מול שער קיבוץ ניר דוד, 14 באוגוסט 2020. קבוצת הפייסבוק משחררים את האסי, אתר רשמי
מפגינים בדרכם לניר דוד, לפני כשבועיים/אתר רשמי, קבוצת הפייסבוק משחררים את האסי

לפני יומיים דנה הוועדה להגנת הסביבה בכנסת בפתיחת הנחל, נוכח התגובות והמחאות בנושא. יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), אמרה בפתח הדיון כי מטרתו היא למצוא את הנוסחה הצודקת ביותר לפתרון הסוגיה. "אני מודעת לכך שהוויכוח הפך ייצרי ומעבר לנושא הגישה לנחל. אין לי כוונה להפוך את הדיון לזירת התגוששות", אמרה. "מטרתנו למצוא את הדרך להגיע לנוסחה שתעשה צדק עם כל הצדדים. כדי שצדק ייעשה. ניתן לגשר על המחלוקות בבניית פתרון משותף לכל מי רוצים לחיות במדינה שמכבדת את כל אזרחיה".

טרם הדיון, ראשי המחאה טענו כי לא הוזמנו לוועדה, ותקפו את האחראים לכינוסה. "כל מה שישמע שם מפי המשתתפים האורחים הוא לחלוטין צד אחד בסיפור", אמרו. "את הזמן להשמיע טענותיהם, יקבלו מנהיגי המחאה בצורת כמה שניות דרך הזום. מדובר בתרגיל מתוכנן היטב והיום בוועדה, כשנשמע את חברי הכנסת מדברים בנושא, נדע מי אחראי עליו ומי החליט לשתף פעולה עם 300 משפחות כנגד כל עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully