וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי-אבקסיס נגד ניר דוד: הביאו את תושבי בית שאן לעבודה זולה במקום הערבים

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 14:17

השרה לקידום קהילתי, שנולדה בבית שאן וכעת מתגוררת קיבוץ רשפים הסמוך, תמכה בנאומה בכנסת במאבק לפתיחת נחל האסי. היא תקפה את הקיבוץ: "מגנים על צדק חלוקתי עד שזה מגיע למשאבים שהשתלטתם עליהם". במקביל, פגישה נוספת בין הצדדים בסכסוך הסתיימה ללא הסכמות

בווידאו: נאום השרה לוי אבקסיס במליאה על הקרב על נחל האסי/צילום: ערוץ כנסת

השרה לקידום קהילתי אורלי לוי-אבקסיס, ילידת בית שאן, תקפה אתמול (שני) את קיבוץ ניר דוד סביב המאבק לפתיחת נחל האסי. בנאומה במליאת הכנסת, יצאה לוי-אבקסיס נגד דברי אנשי הקיבוץ לפיהם קטע הנחל הוסדר וטופח בעשרות שנים של עבודה קשה. "כשאתם אומרים לנו 'עמלנו קשות כדי לטפח את אוצר הטבע הזה', אני אגיד לכם איך עמלתם קשות - הבאתם את תושבי בית שאן כתחליף לעבודה זולה במקום הערבים, שהיום אתם מציגים את עצמכם כחברים שלהם", אמרה השרה.

לוי-אבקסיס, תושבת שכונת שלפים הצמודה לקיבוץ רשפים שבמועצה האזורית עמק המעיינות, ולפני כן תושבת קיבוץ מסילות השכן, אמרה כי היא מדברת "בתור תושבת בית שאן, שכנה לעמק המעיינות". לדבריה, במשך שנים היא ראתה "לא רק את הקיפוח והגזענות, גם את אותם שערים שהיו אמורים להרחיק אותנו כילדים מליהנות מאותו אוצר טבע שאלוהים ברא לכולם".

היא הוסיפה כי "אני מסתכלת ורואה את אותם 'אנשים טובים', שבפיהם השוויון וערכי הצדק החלוקתי, נמצאים כמי שבאים להגן על מוסר המדינה - עד שזה מגיע לחלוקת המשאבים שאתם השתלטתם עליהם".

אורלי לוי אבקסיס. אתר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"הרחיקו אותנו מאוצר טבע שאלוהים ברא לכולם". לוי-אבקסיס בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, אתר הכנסת

לוי-אבקסיס אף העלתה טענה במהלך נאומה, לפיה לפני כ-15-16 שנה, כשגרה במסילות, סירב הקיבוץ לקלוט למערכת החינוך שלו את בנו של רופא היישוב. זאת, מהסיבה שהוא מהמגזר הערבי.

הנהלת קיבוץ מסילות הכחישה את טענות השרה. "הסיפור אותו סיפרה לוי-אבקסיס במהלך נאומה מעל בימת הכנסת, על סירוב הקיבוץ להיענות לפניית רופא המשפחה שלנו במשך 20 שנה לקבל בשעתו את בנו לגן שלנו - לא היה ולא נברא", נמסר. "ההתרגשות והלהט בהם נאמרו הדברים לא הפכו אותם לנכונים. אין זאת הפעם הראשונה שאורלי מספרת 'סיפורי מקום' וזה האחרון - גובל בהוצאת דיבה".

הנהלת הקיבוץ הוסיפה כי "אורלי בחרה כבר לפני 18 לעזוב את בית שאן ולעבור לקיבוץ מסילות, בו התגוררה במשך 15 שנה. היא העדיפה לגדל ולחנך את ארבעת ילדיה בחינוך הקיבוצי, ולחיות את חייה במסגרת קיבוצית. גם את ביתה בנתה בשלפים".

בקיבוץ פנו לשרה באופן אישי: "מופע האימים אולי היה יריית פתיחה לקמפיין אחר - אבל בבקשה אל תירקי לבאר ממנה שתית כל כך הרבה שנים. אנו קוראים לך לחזור בך מדברייך ולהתנצל".

עוד בוואלה!

המאבק על שחרור נחל האסי: מפגינים מוחים על סגירת הגישה למקום

לכתבה המלאה

במקביל, אתמול התקיימה פגישה נוספת בנושא פתיחת נחל האסי במשרדו של ראשי עיריית בית שאן ז'קי לוי, אך היא הסתיימה בתוך זמן קצר וללא הסכמות. בפגישה השתתפו גם ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין, נציגי קיבוץ ניר דוד ונציגי קבוצת המחאה "משחררים את האסי". קבוצת המחאה דרשה לפתוח את שער הקיבוץ כתנאי מוקדם, על מנת לאפשר גישה חופשית לנחל, אך נציגי ניר דוד התנגדו לכך.

הצדדים נפגשו לאחר שלפני כשלושה שבועות הגיעו לוי, קרין ונציגי ניר דוד להסכמה, לפיה תתאפשר מדי יום כניסתם של 50 מתרחצים לנחל. למרות זאת, ההסכמה אינה מקובלת על קבוצת "משחררים את האסי".

מפגינים על הגישה לנחל האסי בניר דוד, 14 אוגוסט 2020. צ, צילום מסך
"תפתחו את השער - ומשם נוכל להתחיל ולדבר". המחאה למתן גישה לנחל האסי, לפני כשבוע/צילום מסך, צ

בעיריית בית שאן טענו כי ימשיכו לפעול על מנת להמשיך את ההידברות בנושא. "אנחנו לא מרימים ידיים", נמסר. עם זאת, יאיר בן חמו, ממובילי המאבק, אמר בתום הפגישה כי ללא פתיחת שער הקיבוץ, לא תהיה התקדמות בין הצדדים. "כל עוד שער עומד בינינו אנחנו מפסיקים לנהל שיחות", מסר. "תפתחו את השער - ומשם נוכל להתחיל ולדבר".

יושב ראש הנהלת קיבוץ ניר דוד, שלמה גלזר, קרא להרגעת הרוחות. "פעם נוספת נחשף פרצופה השקרי של המחאה של אלו המכונים 'משחררים את האסי'", אמר אמש. "נציגי המחאה פוצצו את הישיבה, תוך שהם מאיימים כי יחריפו אותה פי 30. אנו קוראים לכולם לחזור להידברות ושיח מכבד, במטרה להרגיע את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully