וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ ומרידור יזומנו: הוועדה לביקורת המדינה תדון בהתפטרות בכירי האוצר

1.9.2020 / 7:00

הדיון שייערך בשבוע הבא יעסוק בהתנהלות האוצר סביב הכנת תקציב המדינה, ובעזיבת שני בכירי המשרד - החשב הכללי וראש אגף התקציבים. השניים יוזמנו לדיון, כמו גם שר האוצר. יו"ר הוועדה: "חששות להתנהלות כושלת משיקולים פוליטיים המנחים את נתניהו וכץ"

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

הוועדה לביקורת המדינה צפויה לקיים בשבוע הבא דיון מיוחד על התנהלות משרד האוצר בהכנת תקציב המדינה והתפטרות בכירי המשרד - כך נודע לוואלה! NEWS. לדיון צפויים להיות מוזמנים ראש אגף התקציבים שאול מרידור שהתפטר השבוע, החשב הכללי רוני חזקיהו שהתפטר ביולי, וכן שר האוצר ישראל כץ.

הדיון יעסוק באופן פורמלי באפשרות לבקש ממבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, חוות דעת שתבדוק את התנהלות האוצר. דיון דומה התקיים ביוני האחרון בנוגע לאפשרות לבקש בדיקה של פרשת הצוללות וכלי השיט, ובסופו הפילו חברי הקואליציה בוועדה את ההצעה.

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"התפטרותו מעלה חששות להתנהלות כושלת במשרד האוצר". מרידור/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

"התפטרות הבכירים במשרד האוצר מעלה חששות להתנהלות כושלת משיקולים פוליטיים המנחים את ראש הממשלה ושר האוצר בעיצומו של משבר כלכלי חסר תקדים", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ עופר שלח (יש עתיד-תל"ם). "שר האוצר ובכירי המשרד חייבים דין וחשבון לציבור מה מתרחש מאחורי הקלעים במהלך הכנת התקציב החשוב ביותר בישראל מזה שנים רבות".

ראש אגף התקציבים מרידור הודיע שלשום (ראשון) לשר כץ על התפטרותו במכתב חריף. "בחודשים האחרונים, וביתר שאת בשבועות האחרונים, היכולת לבצע את תפקידי הפכה בלתי אפשרית", כתב. "לצערי אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים באגפים השונים במשרד האוצר ובמשרדי ממשלה אחרים, לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות".

ח"כ עפר שלח בדיון בועדה לביקורת המדינה, 03 באוגוסט 202. עדינה ולמן דוברות הכנסת, אתר רשמי
"שר האוצר ובכירי המשרד חייבים דין וחשבון לציבור". שלח/אתר רשמי, עדינה ולמן דוברות הכנסת

הוא הוסיף כי "תהליכי קבלת החלטות בימים אלה מתאפיינים בקבלת החלטות המושפעת מאינטרסים צרים, קצרי טווח, לצד השתקת הדרג המקצועי, זלזול בוטה בעבודת מטה מקצועית, שליפות מהמותן, רמיסת הכלים והכללים התקציביים".

מרידור אף האשים את השר בהיעדר גיבוי לדרג המקצועי שסבל ממתקפות אישיות בוטות, וגם ב"ניסיונות לשנות אומדנים תקציביים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבים נוספים".

ישראל כץ בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
"אין שום בעיה בפעילות משרד האוצר". השר כץ/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

שר האוצר הגיב לדברים בראיון ברשת ב' והכחיש את הטענות העולות ממכתבו של מרידור. "כל המכתב שלו הוא קשקוש. אין שום בעיה בפעילות משרד האוצר", טען כץ. עוד הוסיף השר כי מרידור, בנו של השר לשעבר מטעם הליכוד דן מרידור, "חזר לשורשים המשפחתיים של עוינות ושנאה כלפי ראש הממשלה נתניהו וכלפי הליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully