וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ לאחר התפטרות מרידור: חזר לשורשים המשפחתיים של שנאה כלפי נתניהו

שר האוצר תקף בחריפות את ראש אגף התקציבים באוצר, וטען כי פעל ממניעים פוליטיים "על רקע האפשרות של בחירות מתקרבות". לדבריו, "הוא רוצה להפיל את רה"מ ולפגוע בליכוד". על ההאשמות שהפנה מרידור כלפיו במכתב ההתפטרות: "קשקוש"

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

שר האוצר ישראל כץ תקף בחריפות הבוקר (שני) את ראש אגף התקציבים במשרדו שאול מרידור, שהתפטר אתמול בזעם תוך הפניית אצבע מאשימה כלפיו. "הוא חזר לשורשים המשפחתיים של עוינות ושנאה כלפי ראש הממשלה נתניהו וכלפי הליכוד", אמר כץ בריאיון ב"כאן ב'". השר, שאתמול האשים את מרידור כי פעל משיקולים פוליטיים, אמר הבוקר כי אופי צעדיו נבע בין השאר "על רקע אפשרות של בחירות מוקדמות".

"מסגנון המכתב שלו ומהתגובות של גורמי אופוזיציה ברור לחלוטין לאן פניו של מרידור מועדות", אמר כץ. "הוא מאוד אכזב אותי. גם השר הקודם רצה להדיח אותו, מינה אותו והתאכזב ממנו. האכזבה היא מאוד גדולה כי ברגע שהסתמן שיש בחירות - האיש הפנה עורף, הוא רוצה להפיל את רה"מ ולפגוע בממשלה הליכוד".

כץ אף דחה לחלוטין את ההאשמות בהן נקב מרידור במכתב ההתפטרות שלו, בנוגע לאופי פעילותו. "אני מצטער שהאדם אכזב ומעל באמון", אמר השר. "כל המכתב שלו הוא קשקוש. אין שום בעיה בפעילות משרד האוצר".

ישראל כץ בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
"המכתב - קשקוש". השר כץ/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

כץ בתכנית הבוקר של רדיו 103 בהגשת גולן יוכפז וענת דוידוב הוסיף כי "שאול מרידור לא התפטר. אני פעלתי לפיטוריו. עוד לפני הגשת המכתב נפגשתי עם היועמ"ש כדי לדון בהמשך כהונתו של מרידור. מיד אח"כ הוא הגיש את ההתפטרות. הוא רצה להפיל את הממשלה ממניעים פוליטיים, הימר על בחירות ונכשל"

במכתב ההתפטרות שהעביר מרידור לשר אתמול, הוא כתב כי "בחודשים ובשבועות האחרונים, היכולת לבצע את תפקידי הפכה לבלתי אפשרית". הוא אף תקף את כץ באופן אישי וטען: "אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים במשרד האוצר ומשרדים אחרים לעשות את עבודתנו". מרידור האשים את כץ ב"ניסיונות לשנות אומדנים תקציביים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבים נוספים".

"בימים האחרונים, לאחר שנחצו עוד ועוד קווים אדומים, ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלה נכונה - החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת ולתת לגיטימציה לסדרת החלטות שגויות", טען מרידור. "איני יכול לתת יד להתנהלות הקלוקלת המתקיימת בחודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד", הוסיף.

לדבריו, "תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים צרים וקצרי טווח, לצד השתקת הדרג המקצועי, זלזול בוטה בעבודת מטה, רמיסת הכלים והכללים התקציביים שהיו נר לרגליהם של מנהלי הכלכלה הישראלית עשורים רבים".

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"איני יכול להיות עוד חלק מהמערכת", מרידור/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ראש אגף התקציבים התייחס למחלוקות בינו לבין הדרג המדיני בשבועות האחרונים. "אני שואל את עצמי מזה תקופה מהו הדבר הנכון לעשות. גם כשהיו כאלה שכינו אותי ואת חבריי 'מחבלים' וניסו לייצר דה-לגיטימציה לדעות מגוונות בשירות הציבורי - התקפות בהן לא זכינו לגיבוי ממך - עמדתי איתן", כתב מרידור. "גם כשהמאבק הפך אישי ומכוער, תוך שימוש ברשתות החברתיות וב'שופרות' שונים, היה לי ברור שהמתקפות נגדי מתגמדות לעומת החשיבות שאני מייחס לשליחות הציבורית".

מרידור הבהיר כי אין חולק שתפקיד שר האוצר הוא להוביל מדיניות. אך לדבריו, השר כץ לא יכול לעשות זאת תוך התעלמות מהצורך בעבודת מטה סדורה ובמומחים מקצועיים. "ודאי שאינך יכול לעשות זאת תוך רמיסת כללים, התעלמות מנתוני מאקרו, ניסיונות לשנות אומדנים תקציביים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבים נוספים, והדרת אגף התקציבים וגורמים נוספים כגון היועץ המשפטי של המשרד מעבודות המטה הנדרשת כפי שאתה בוחר לעשות בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully