וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגר אנטי-ממשלתי הותקף מחוץ לביתו במוסקבה

31.8.2020 / 15:45

איגור ז'וקוב, שהיה ממובילי המחאה נגד הקרמלין בשנה שעברה, הותר מדמם בפתח ביתו אחרי שהותקף על ידי שני אנשים. הרשויות פתחו בחקירה. התקיפה שלו מגיעה כשבועיים אחרי הרעלתו של נבלני, מבקרו החריף ביותר של פוטין

בווידאו: עדכון על הטיפול במנהיג האופוזיציה ברוסיה, שעל פי החשד הורעל/צילום: רויטרס

משטרת מוסקבה פתחה היום (שני) בחקירה פלילית לאחר שפעיל אופוזיציה ובלוג פוליטי הוכה אתמול מחוץ לביתו. איגור ז'וקוב, סטודנט בן 22, היה דמות מובילה בהפגנות הגדולות נגד הממשלה בשנה שעברה. הוא פונה לבית החוליםאחרי שהותקף על ידי שני אנשים מחוץ לדירתו שבמערב מוסקבה, כך לפי מכריו. הם פרסמו ברשתות החברתיות תמונות של פניו המדממות המלאות בחבורות ופציעות.

תקיפתו מגיעה כשבועיים לאחר שמתנגד שלטון אחר, אלכסיי נבלני, התמוטט ואושפז אחרי שלפי החשד הורעל. הוא עבר לאשפוז בבית חולים בגרמניה, ורופאיו אמרו כי בגופו נמצאו חומרים כימיים. עם זאת, ברוסיה דחו את הטענות וסירבו לפתוח בחקירה.

משטרת מוסקבה אמרה כי היא מנסה לאתר את תוקפיו של ז'וקוב, שלפי מכריו נמלטו מהזירה על קורקינטים. העונש המירבי שלהם, אם ייעצרו ויורשעו, הוא שנתיים מאסר. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי הוא מקווה שתוקפיו של ז'וקוב יימצאו וייענשו.

איגור ז'וקוב, בלוגר אנטי-ממשלתי אחרי שהותקף מחוץ לביתו במוסקבה, רוסיה, 30 באוגוסט 2020. רויטרס
פונה לבית חולים. ז'וקוב אחרי שהותקף, אתמול/רויטרס

ז'וקוב היה בין יותר מאלף איש שנעצרו במוסקבה ביולי אשתקד, באחד מגלי המעצרים הגדולים של מתנגדי הנשיא ולדימיר פוטין בשנים האחרונות. הם הפגינו בדרישה לקיים בחירות חופשיות. בשנה שעברה הוא הורשע בהסתה לקיצוניות בערוץ היוטיוב שלו, ובית משפט אסר עליו להשתמש באינטרנט למשך שנתיים. הוא אמר כי זאת נקמה פוליטית. אתמול הוא אמר כי הוא סולק בשבוע שעבר מואניברסיטת מוסקבה בשל פעילותו נגד הקרמלין.

באירופה גינו את התקיפה, אחת מני רבות נגד אנשי אופוזיציה ברוסיה. "אנחנו מאחלים לו החלמה מהירה ואנחנו מצפים שהאחראים למתקפה האכזרית והפחדנית יועמדו לדין במהירות האפשרית", אמר דובר הנציבות האירופית, פיטר סטאנו. הוא אמר כי נראה שזה חלק מ"מגמה שלילית מאוד של זכויות האדם ברוסיה" ומתקיפות של מתנגדי משטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully