וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים בגרמניה: נבלני הורעל בחומר המצוי בגז עצבים וקוטלי מזיקים

עודכן לאחרונה: 24.8.2020 / 19:31

אחרי שקבעה כי מתנגד המשטר הרוסי ככל הנראה הורעל בזמן מסעו בסיביר, שמה הממשלה מאבטחים במתקן שבו הוא מאושפז. בקרמלין טענו כי הבדיקות הראשוניות לא הראו סימני הרעלה וגם הרופאים שטיפלו בו אמרו זאת. הם טענו שלא הופעל עליהם לחץ מצד הרשויות

בווידאו: עדכון על הטיפול במנהיג האופוזיציה ברוסיה, שעל פי החשד הורעל/צילום: רויטרס

הרופאים בגרמניה המטפלים במנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני אמרו היום (שני) כי בדיקות שנעשו לו הראו סימנים לכך שהורעל, אולם הם סבורים כי חייו לא בסכנה מידית אף שהוא עדיין בתרדמת ומצבו קשה.

בית החולים שריטה בברלין מסר כי הרופאים שבדקו את נבלני מאז שהגיע מרוסיה מצאו בדמו חוסמי כולינאסדראז, קבוצת חומרים המשמשת למטרות רבות, כולל לתרופות, אך גם בקוטלי מזיקים ובגז עצבים. בשלב זה הרופאים לא ידעו לקבוע את סוג החומר הספציפי שאליו נחשף נבלני.

עוד נמסר כי עדיין לא ברור מה יהיו תוצאות ההרעלה, אך ייתכנו השפעות לטווח ארוך, במיוחד למערכת העצבים. קבוצת החומרים הזו יכולה להגביר את התקשורת בין תאי העצבים במוח. הם לעתים משמשים לשיפור או ליצוב זמני של תסמינים אצל חולי דמנציה. בין תופעות הלוואי הנפוצות הן הקאות, התכווצויות שרירים, כאבי ראש והזיות. החומרים

בית החולים אמר כי נבלני מטופל באטרופין, אותה תרופה שניתנה לסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל ולבתו יוליה, שהותקפו בגז עצבים בבריטניה ב-2018. הקרמלין הכחיש שוב ושוב את מעורבותו בתקרית הזאת ואחרות, ואמר כי מדובר בפרובוקציות אנטי-רוסיות.

מאבטחים מחוץ לבית החולים שריטה, ברלין, שבו מאושפז אלכסיי נבלני, 23 באוגוסט 2020. רויטרס
"אילו היינו מוצאים סוג של רעל, היה קל יותר". מאבטחים מחוץ לבית החולים/רויטרס

נבלני התמוטט במטוס ביום חמישי האחרון, אחרי ששתה תה בנמל התעופה. מקורביו מאמינים כי הוא היה מורעל. אחרי עיכוב של כיממה, הוא שוחרר מבית החולים המקומי והוטס לטיפול בגרמניה ביום שבת. גם בממשלת גרמניה העריכו כי הוא הורעל ועל כן הוצבה שמירה מחוץ לבית החולים.

"החשד שנבלני הורעל נובע מכך שלרוע המזל, בעבר הלא רחוק של רוסיה היו כמה מקרים חשודים כאלו", אמר הדובר של הקנצלרית אנגלה מרקל, סטפן זייברט. "משום שניתן להגיד כמעט בוודאות שהיה זה ניסיון הרעלה, ההגנה היא הכרחית".

ממשלת רוסיה טרם הגיבה להצהרה הגרמנית. הקרמלין אמר ביום שישי כי עדיין לא ברור מה גרם לנבלני לחלות וכי הבדיקות הראשוניות לא הראו שהוא הורעל.

התקרית עשויה להחריף את המתיחות הקיימת בין רוסיה לבין אירופה ונאט"ו, שהאשימו אותה במתקפות נגד מתנגדי שלטון בעבר. רוסיה דחתה את ההאשמות הללו.

הרופאים בבית החולים בסיביר, שטיפלו ראשונים בנבלני, אמרו מוקדם יותר היום כי הם הצילו את חייו, אבל הם לא מצאו עקבות של רעל בדמו.

"אילו היינו מוצאים סוג של רעל, והיה ניתן לאשש זאת, היה לנו יותר קל. זאת הייתה אבחנה ברורה, עם מצב ברור ועם סוג מוכר של טיפול", אמר הרופא הבכיר אנטולי קליניצ'נקו לכתבים בעיר אומסק שבסיביר.

עוד בוואלה!

עורך הדין שלחם בשחיתות: נבלני, האיש שהטריד את פוטין במשך עשור

לכתבה המלאה
מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, משוחח עם כלי התקשורת במוסקבה, רוסיה, לאחר השתחרר ממעצר. 23 באוגוסט 2019. AP
הרופאים אמרו כי הוא מטופל באטרופין. נבלני/AP

הרופאים המקומיים לא אמרו איזה סוג של טיפול הם נתנו לנבלני בן ה-44. בשבוע שעבר הם טענו כי הוא אובחן כחולה במחלה מטבולית, שעשויה להיגרם כתוצאה מסוכר נמוך בדם. הרופאים אמרו כי הם לא היו תחת לחץ של הרשויות בעת הטיפול בנבלני, הדובר הבולט ברוסיה נגד הנשיא ולדימיר פוטין.

הדוברת של נבלני, קירה ירמש, אמרה היום כי תומכיו דיווחו למשטרה ולרשות החקירות על החשד להרעלה מיד לאחר התמוטטותו. המשטרה ורשות החקירות, הגוף הפלילי הבכיר ביותר ברוסיה, לא הגיבו לפניות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully