וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: הרופאים בגרמניה מיהרו לקבוע שנבלני הורעל

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 21:51

דוברו של פוטין אמר כי הרופאים בגרמניה המטפלים במנהיג האופוזיציה טרם הגיעו לקביעה חד-משמעית. גם הרופאים ברוסיה מכחישים, ומקורב לפוטין קורא לחקור אם "כוחות זרים" אחראים. ארה"ב: "תומכים בחקירה עצמאית"

בווידאו: עדכון על הטיפול במנהיג האופוזיציה ברוסיה, שעל פי החשד הורעל/צילום: רויטרס

הקרמלין אמר היום (שלישי) כי הוא לא רואה סיבה לחקור את הנסיבות שהובילו למחלתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, וכי האבחנה הראשונית של הרופאים בגרמניה ולפיה הוא הורעל היא לא חד-משמעית. זאת בזמן התגברות הקריאות באירופה ובארצות הברית לפתיחת חקירה מקיפה.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי לא ברור מדוע הרופאים בגרמניה "מיהרו" להשתמש במונח הרעלה. לדבריו, אם אכן יתגלה כי הרעלה גרמה לנבלני לחלות, אז תיפתח חקירה. "חייבת להיות סיבה לחקירה. כרגע, כל מה שאתם ואני רואים זה חולה בתרדמת. אם החומר יזוהה וייקבע שהייתה זו הרעלה, אז, ודאי, תהיה סיבה לחקירה", הוא אמר לכתבים במסיבת עיתונאים.

משרד החוץ של רוסיה אמר כי כל הרעלה שכזו לא תשרת את הנהגת רוסיה, ופסקוב הוסיף כי כל ניסיון לקשור את הנשיא ולדימיר פוטין לכך אינו נכון ו"אוויר חם" שאליו לא מתייחסים ברצינות בקרמלין. בכיר בפרלמנט הרוסי, המקורב לפוטין, אמר כי אחת הוועדות תחקוחר אם כוחות זרים היו מעורבים במחלה של נבלני על מנת להגביר את המתיחות ברוסיה.

הדוברת של נבלני, קירה ירמש, אמרה על דברי הקרמלין כי "ברור שלא תהיה חקירה ראויה ושהפושע לא יימצא".

שוטרים מחוץ לבית החולים בברלין שבו מאושפז אלכסיי נבלני, 24 באוגוסט 2020. רויטרס
שוטרים מחוץ לבית החולים בברלין שבו מאושפז נבלני, אתמול/רויטרס

אתמול קראה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לרוסיה לחקור את הנושא ולהעניש את האחראים, אחרי שהרופאים המטפלים בו בבית חולים בברלין זיהו בגופו חומר רעיל המצוי גם בקוטלי מזיקים ובגז עצבים. הרשויות הציבו אבטחה מחוץ לבית החולים לאור ההערכות שהוא אכן הותקף.

הרופאים המטפלים בנבלני אמרו כי הבדיקות הרפואיות מצביעות על כך שהוא הורעל בסוג של חוסמי כולינאסדראז, קבוצת חומרים המשמשת למטרות רבות, כולל לתרופות, אך גם לקוטלי מזיקים ולגז עצבים. הרופאים לא ידעו לקבוע את סוג החומר הספציפי שאליו נחשף נבלני.

בית החולים אמר כי נבלני מטופל באטרופין, אותה תרופה שניתנה לסוכן הכפול לשעבר סרגיי סקריפל ולבתו יוליה, שהותקפו בגז עצבים בבריטניה ב-2018. הקרמלין הכחיש שוב ושוב את מעורבותו בתקרית הזאת ואחרות, ואמר כי מדובר בפרובוקציות אנטי-רוסיות.

גורמי רפואה ברוסיה סתרו את הדיאגנוזה הגרמנית, ואמרו כי נבלני יצא שלילי כשאושפז בבית חולים בעיר אומסק בסיביר בשבוע שעבר. פסקוב אמר כי הרופאים בבית החולים נאבקו במשך שלושה ימים בטיפול בו וככל הנראה הצילו את חייו. "אנחנו לא מבינים מדוע עמיתינו בגרמניה ממהרים להשתמש במונח הורעל", אמר.

עוד בוואלה!

הרופאים בגרמניה: נבלני הורעל בחומר המצוי בגז עצבים וקוטלי מזיקים

לכתבה המלאה
יוליה נבלניה, אשתו של אלכסיי נבלני, מחוץ לבית החולים בברלין שבו הוא מאושפז, 25 באוגוסט 2020. רויטרס
אשתו של נבלני מחוץ לבית החולים בברלין, היום/רויטרס

נבלני התמוטט במטוס ביום חמישי האחרון, אחרי ששתה תה בנמל התעופה. מקורביו מאמינים כי הוא היה מורעל. אחרי עיכוב של כיממה, הוא שוחרר מבית החולים המקומי והוטס לטיפול בגרמניה ביום שבת.

נבלני בן ה-44 היה הדובר הבולט ביותר נגד פוטין במשך יותר מעשור, וחשף תחקירי שחיתות בדרגים הגבוהים ביותר והוציא צעירים לרחובות. הוא נעצר פעמים רבות על ארגון מפגשים ציבוריים ועצרות ועמד לדין על תחקירי השחיתות. הוא נפסל מהתמודדות בבחירות לנשיאות ב-2018.

היום נשמעו קריאות נוספות, כולל מצד שגריר ארצות הברית ברוסיה ג'ון סליוואן, לפתוח בחקירה עצמאית של מה שנראה כמו עוד ניסיון להשתיק מתנגד משטר ברוסיה. בעקבות ההתפתחויות הקשורות לנבלני ולמשבר הפוליטי בבלארוס השכנה, הרובל ירד לשפל של כמה חודשים.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר היום כי הוא "מודאג מאוד" מהממצאים הראשונים של הבדיקות של נבלני, והביע תמיכה בחקירה בהובלת האיחוד האירופי. זאת הייתה תגובה ראשונה של פומפאו מאז קריסתו של נבלני.

"למשפחתו של נבלני ולאזרחי רוסיה מגיע לראות חקירה מלאה ושקופה, ואת אלו האחראים עומדים לדין", אמר פומפאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully