וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 שריפות פרצו בעוטף עזה; גורמי ביטחון נועדו עם השליח הקטארי

עודכן לאחרונה: 29.8.2020 / 19:34

כוחות הכיבוי השתלטו על מספר רב של שריפות באזור המועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון שפרצו בעקבות בלוני תבערה. נציגי שב"כ וצה"ל דנו עם אל-עמאדי בהצעות חמאס לרגיעה לאחר שנפגש השבוע עם בכירי הארגון ברצועה. לדברי גורמים ביטחוניים, הכסף שברשותו טרם הועבר לעזה

בווידאו: גל תקיפות של צה"ל ברצועת עזה/צילום: מערכת וואלה! NEWS, עריכה: איתי עמרם

לפחות 25 שריפות פרצו היום (שבת) בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח רצועת עזה. מרבית השריפות פרצו באזור המועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצת אשכול. השריפות כובו בסיוע אנשי כיבוי והצלה שפעלו לצד צה"ל ומתנדבים נוספים שנפרסו בשטח.

במהלך היום התנהל דיון בבסיס התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה שבו השתתפו השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי, נציגי שב"כ, מתפ"ש ופיקוד דרום. השליח הקטארי דן עם הצדדים בהצעות חמאס לרגיעה לאחר שנפגש השבוע עם בכירי הארגון ברצועת עזה.

לפי מקורות ביטחוניים, השליח הקטארי הבהיר כי בשלושת הימים האחרונים הכסף לא הועבר לחמאס. בזמן זה השליח הקשיב לדרישות הצדדים וניסה לקדם רגיעה ארוכת טווח. עיקר דרישות חמאס הן מקטאר ומארגונים בינלאומיים ולא מישראל. בתום הפגישה הערב עם גורמי מערכת הביטחון, אל-עמאדי שב לרצועה.

השליח הקטארי לעזה מוחמד אל-עמאדי, 24 באוגוסט 2019. רויטרס
ניסיונות להרגע. אל-עמאדי/רויטרס

הפגישה בין אל-עמאדי לנציגי מערכת הביטחון מגיעה אחרי דיונים כושלים שנערכו ברצועה שלשלום. גורמים בחמאס מסרו כי השליח הקטארי עזב את הרצועה מבלי להשיג הסכמות. מקור בארגון מסר לערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה כי "המגעים נכשלו כתוצאה מהתעקשות ישראל על משוואת 'שקט תמורת שקט', ולא שקט תמורת שבירת המצור".

בהודעת חמ"ל הפלגים המשותף ברצועת עזה, נמסר כי הארגונים לא יאפשרו לישראל "להשתמש בתירוץ הבלונים כדי להפציץ את המוצבים ברצועה", וכן כי בחמאס ישיבו על כל תקיפה ישראלית. לפי הודעת הפלגים, "הכיבוש מנסה לנצל את הקורונה ככלי מחליש, אבל אנחנו בוחרים להתאים את ההתנגדות לקורונה".

עוד בוואלה!

אחרי ההסכם: איחוד האמירויות ביטלה רשמית את החרם הכלכלי על ישראל

לכתבה המלאה
שריפות בעוטף עזה  בעקבות בלוני תבערה משטח רצועת עזה 27 באוגוסט 2020. רויטרס
23 מהבוקר. שריפות בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה/רויטרס

"הישראלים חיים באשליה אם הם חושבים שלקורונה יש השפעה בשטח, וריבוי שיגור הבלונים הוא ההוכחה לכך", הוסיפו בהודעה המשותפת לכל ארגוני הטרור ברצועה.

לפי דיווח בסקיי ניוז בערבית, השליח הקטארי נפגש ביום חמישי עם בכירים ישראלים, כשמקור מקורב לחמאס אמר שהארגון ביקש מהשליח להכפיל את מספר אישורי העבודה בישראל, להרחיב את אזור הסחר במזרח הרצועה ולחדש את אספקת החשמל לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully