וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות נורה לעבר העוטף; גל תקיפות של צה"ל ברצועת עזה

בעקבות הפרחת בלוני התבערה, תקפו כוחות צה"ל עמדות של חמאס בשטח הרצועה. כשעה לאחר מכן זוהה ירי של שש רקטות לעבר יישובי הדרום - וכלי טיס של חיל האוויר תקפו בתגובה מוצב נוסף. חמאס: "ישראל מבצעת פשעים נגד האנושות, לא נוכל לשתוק על כך"

בווידאו: שריפות פרצו בכמה מוקדים בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה/צילום: חאמד אבו סיאם כבאי קק״ל

צה"ל תקף הלילה (שישי) פעמיים ברצועת עזה, כך אישר דובר צה"ל. התקיפה הראשונה הגיעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה, והשנייה - בעקבות מטח של שש רקטות שנורה לעבר יישובי הדרום, ולא גרם לנפגעים או לנזק. בצבא מקיימים התייעצויות בשעות האחרונות, וגורמי ביטחון אומרים כי צה"ל עשוי להחריף את חומרת התגובות.

אחרי שאתמול פרצו מעל 20 שריפות בשטחי הנגב המערבי, תקפו לפנות בוקר מטוסי קרב, כלי טיס וטנק תקפו תשתית תת-קרקעית ועמדה צבאית של חמאס ברצועה. דובר צה"ל מסר כי הצבא "מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות נגד כל ניסיון לפעילות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה". כשעה לאחר מכן, בסביבות השעה 05:07, נשמעו התרעות צבע אדום ביישובים נחל עוז ועלומים, וזוהה שיגור של שש רקטות. בתגובה, חיל האוויר תקף פעם נוספת מוצב ברצועת עזה.

גורמי צבא אמרו הבוקר כי על רקע ההסלמה עם חמאס והסנקציות שהטילה ישראל על רצועת עזה כולל מניעת העברת סולר ובנזין, הוחלט במשרד הביטחון על הפסקת העבודה של כל עובדי הקבלן במעבר הדלקים. העברת הדלקים הופסקה לפני 12 ימים ולפי הגורמים לא נראה שעל רקע ה-24 שעות הקרובות יחול שינוי ולכן הוחלט על הצעד הקיצוני לראשונה זה שנים.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי עוטף הרצועה. 28 באוגוסט 2020. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הבוקר/רויטרס

בחמאס האשימו את ישראל ב"פשעים נגד האנושות", כלשונם. "מה שעשתה ההתנגדות הפלסטינית היום הוא במסגרת תגובה ישירה על ההסלמה הישראלית על עזה והפצצת מוצביה, ומפני התגובה היא הזהירה את הכיבוש חזור והזהר. התגובה היא הוכחה שההתנגדות לא תהסס לבצע את חובתה הלאומית כלפי עמנו ולהגן עליו מפני כל תוקפנות ולנהל מערכה עם האויב כל עוד יימשכו ההסלמה והמצור", מסר דובר צה"ל פאוזי ברהום.

"הכיבוש הישראלי נושא באחריות המלאה לתוצאות והשלכות ההסלמה על עזה, הפצצת המוצבים של ההתנגדות, המשך המצור והזלזול בחייהם של אנשים בצל התפשטות הקורונה", הוסיף, "המשך המצור על עזה, משבר החשמל ומניעת הכנסת סחורות דלק ותרופות הם פשע נגד האנושות שלא ניתן לשתוק עליו או להתיר את המשך קיומו".

26 שריפות פרצו בעוטף בשל בלוני תבערה

אתמול פרצו 26 שריפות באזור עוטף עזה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לשטח ישראל. רוב השריפות הציתו שדות קוצים במועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. בארגון כבאות והצלה מסרו כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות.

מקורות בחמאס מסרו אמש כי כשלו המאמצים להשגת רגיעה, וכי השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי עזב את רצועת עזה מבלי להשיג הסכמות. מקור בארגון מסר לערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה כי "המגעים נכשלו כתוצאה מהתעקשות ישראל על משוואת 'שקט תמורת שקט', ולא 'שקט תמורת שבירת המצור'".

בהודעת חמ"ל הפלגים המשותף ברצועת עזה, נמסר כי הארגונים לא יאפשרו לישראל "להשתמש בתירוץ הבלונים כדי להפציץ את המוצבים ברצועה", וכן כי בחמאס ישיבו על כל תקיפה ישראלית. לפי הודעת הפלגים, "ישראל מנסה לנצל את הקורונה ככלי מחליש, אבל אנחנו בוחרים להתאים את ההתנגדות לקורונה".

תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי עוטף הרצועה. 28 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
תקיפת צה"ל ברצועה, הבוקר/אתר רשמי, אתר רשמי

השיגור המתמשך של בלוני התבערה לעבר הדרום בשבועות האחרונים, גורר תקיפות חוזרות ונשנות של יעדי חמאס ברצועה על ידי כוחות צה"ל, האחרונה שבהן הייתה שלשום. על פי הודעת דובר צה"ל ברביעי האחרון, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתית תת-קרקעית של חמאס בדרום הרצועה, בתגובה לשיגורי בלוני הנפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully