וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון שבועי: יותר מ-2,000 מאובחנים ביממה, עלייה של 5% בשבוע

28.8.2020 / 12:02

מאז פרוץ המגיפה אובחנו 111,493 חולי קורונה מאומתים. מניין המתים הוא 891 - עלייה של 82 מקרי מוות מיום שישי שעבר. 426 חולים מאושפזים במצב קשה, מתוכם 118 מונשמים. בסך הכל 10,777 מאובחנים נוספו השבוע

בווידאו: גמזו ואדלשטיין חונכים את משל"ט משרד הבריאות בקרית שדה התעופה/לשכת העיתונות הממשלתית

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 10,777 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. הנתון גבוה בכ-5% מהשבוע שקדם לו. במקביל, מספר המאובחנים ביממה האחרונה חצה את רף ה-2,000. נכון להיום, מתו 891 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - עלייה של 82 מקרי מוות משבוע שעבר.

2,068 נדבקים אובחנו ביממה החולפת, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל מאז פרוץ המגיפה ל-111,493. אתמול התקבלו תוצאות עבור 36,372 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 20,444. בבתי החולים מאושפזים 855 חולים, מתוכם 118 מונשמים (116 בשבוע שעבר) ו-426 חולים קשה (390 בשבוע שעבר). העלייה במספר המונשמים היא מתונה: שני בני אדם נוספו למניין זה השבוע, בנוסף לשישה מונשמים שנוספו בשבוע שקדם לו.

לעומת זאת, העלייה במספר החולים קשה עשויה להיות מדאיגה יותר: 36 חולים שכאלה נוספו למניין בשבוע החולף - עלייה של כ-8% בשבוע. לשם השוואה, בשבוע הקודם נוספו למניין 13 חולים קשה, ובשבוע שקדם לכך - שלושה בלבד.

מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, בשל העלייה בתחלואה בקורונה. 18 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
יותר מ-2,000 מאובחנים ביממה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

נוכח העלייה בתחלואה, קבינט הקורונה צפוי להתכנס ביום ראשון כדי לדון באפשרות של סגר בחגים, בתכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ובטיסות לאומן. בתחילת החודש הצהיר גמזו כי המטרה המרכזית אליה חותרת מערכת הבריאות היא צמצום היקף התחלואה למאות נדבקים ביום עד לחודש ספטמבר.

בעקבות נתוני ההדבקה הבהיר ממונה הקורונה כי "אם התחלואה תעלה, סגר בחגים זה משהו שאני לא שש אליו, אבל לא הזזתי את האפשרות הזו מהשולחן". כמו כן, ציין גמזו כי אין לפתוח את שנת הלימודים בשבוע הבא במוקדי תחלואה. לדבריו, "אני חושב שאפשר לפתוח את מערכת החינוך במקומות ירוקים, במקומות אדומים אסור". שנת הלימודים צפויה להיפתח בעוד ארבעה ימים.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון שבועי: 10,244 חולים אובחנו בשבוע החולף - עלייה של כ-10%

לכתבה המלאה
פרויקטור הקורונה רוני גמזו. מרים אלסטר \ פלאש 90, פלאש 90
"לא הזזתי את האפשרות של סגר מהשולחן". גמזו/פלאש 90, מרים אלסטר \ פלאש 90

בימים האחרונים נמתחה ביקורת מצד פוליטיקאים והממשלה נגד ממונה הקורונה ואף יצאה קריאה להתפטרותו, זאת עקב סערת הטיסות לאומן של חסידי ברסלב לקראת ראש השנה. פרופ' גמזו, השיב לביקורת ואמר כי תפקידו למנוע החלטות פוליטיות שמתקבלות בנוגע למגיפה. "הקורונה מתלבשת על מדינות עם החלטות פוליטיות מדי ותפקידי למנוע אותן".

בריאיון לכאן רשת ב' השיב גמזו לביקורת של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר על התנהלותו. "מה הוא רוצה ממני? אני לא חושש מהתקשורת", הבהיר הפרויקטור. "אני אומר את דעתי ואני חושב שצריך להגביל כל התקהלות. גם הפגנות יכולה לגרום להדבקה, אבל אין לי כוח לאסור הפגנות. מציע לו לחוקק חוק שיגביל אותן".

חסיד ברסלב מקבל סיוע לאחר התעלפותו בשדה התעופה בזאפוריז'יה, אוקריאנה. -, אתר רשמי
חסיד ברסלב שמקבל טיפול רפואי לאחר שעוכב בשדה התעופה באוקראינה, אתמול/אתר רשמי, -

גמזו הביע חרטה על חוסר התיאום בשיגור המכתב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בו הביע חשש מהגעת המוני חסידי ברסלב לאומן. "מתנצל שלא יידעתי את ראש הממשלה ואת שר הבריאות על המכתב לאוקראינה", אמר. "מי שנמצא בתפקידים צריך לקבל החלטות קשות, זאת תקופה כזאת. אני הולך עם האמת המקצועית שלי".

בתוך כך, הרשויות באוקראינה מנעו אתמול משעות הבוקר את כניסתם של כמאה חסידי ברסלב שהגיעו בטיסות שונות מישראל. חלק מהנוסעים גורשו חזרה לישראל בעוד כמה מהם הורשו להיכנס. בעקבות המהלך, מזכירות חסידות ברסלב הארצית מתחה ביקורת חריפה נגד ממשלת ישראל בעקבות פועלה בנושא. "לעולם לא נתמוך בבנימין נתניהו ולא במפלגה אחרת שתעשה זאת", אמר נחמן בנשעיה, יו"ר המזכירות של החסידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully