וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון שבועי: 10,244 חולים אובחנו בשבוע החולף - עלייה של כ-10%

21.8.2020 / 18:03

מאז פרוץ המגיפה אובחנו 100,716 חולי קורונה מאומתים, כש-1,496 אובחנו כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה. מניין המתים הוא 809 - עלייה של 152 מקרי מוות מיום שישי שעבר. 390 חולים מאושפזים במצב קשה, מתוכם 116 מונשמים

בווידאו: פרויקטור הקורונה בביקור בביה"ח ברזילי/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 10,244 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. הנתון גבוה בכ-10% מהשבוע שקדם לו.

1,496 נדבקים אובחנו ביממה החולפת, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל מאז פרוץ המגיפה ל-100,716. אתמול התקבלו תוצאות עבור 28,876 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 22,122. בבתי החולים מאושפזים 764 חולים, מתוכם 116 מונשמים ו-377 חולים קשה. בשבוע שעבר מספר המונשמים היה 106, והחולים קשה 390. נכון להיום, מתו 809 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - עלייה של 152 מקרי מוות משבוע שעבר. הקפיצה במספר המתים מגיעה, בין היתר, בשל עדכון משרד הבריאות על 53 מתים מקורונה בבתי אבות שהוחסרו בשוגג מהנתונים.

מעבדת קורונה של קופת חולים כללית, תל אביב, 9 ביוני 2020. יוסי זלינגר / פלאש 90, פלאש 90
מעבדת קורונה בתל אביב (צילום: יוסי זלינגר, פלאש 90)/פלאש 90, יוסי זלינגר / פלאש 90

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי היום התקבל דיווח ללשכת הבריאות בשרון על שני חולים בנגיף, בני זוג תושבי נתניה, שטסו ב-18 באוגוסט משדה תעופה שארל דה גול בפריז לנמל תעופה בן גוריון משעה 14:00 עד 19:00 בחברת התעופה Air France, מספר טיסה AF1120. נוסעי הטיסה מתבקשים להכנס לבידוד.

אמש, קבינט הקורונה לא הצביע על אישור תכנית "הרמזור" של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, בניגוד למתוכנן. גורמים שהשתתפו בישיבה ציינו כי שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי הובילו את ההתנגדות לתכנית ובשל המחלוקות בדיון ההצבעה נדחתה. זו הפעם השלישית שקבינט הקורונה דן בתכנית "הרמזור" ולא מאשר אותה. ישיבה נוספת של פורום השרים נקבעה ליום שני.

תכניתו של גמזו נועדה להסדיר נוהל אחיד לפעילות ערים, בהתאם למצב התחלואה בכל רשות. "הרמזור" כולל חמש דרגות: פעילות כרגיל, פעילות מורחבת, פעילות מוגבלת, פעילות מצומצמת ופעילות אסורה. פרופ' גמזו אמר לאחר הישיבה כי "שרי הקבינט הביעו תמיכה גורפת במתווה ובהימנעות מסגר". הוא קרא "לעצור לחלוטין" את הטיסות לאומן, מחשש להדבקה המונית. לדבריו, "על הממשלה להנחות את רשות שדות התעופה למנוע קיום טיסות ישירות לאוקראינה מסיבות בריאותיות".

עוד בוואלה!

בפעם השלישית: קבינט הקורונה התכנס - אך לא הצביע על "תכנית הרמזור" של גמזו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו במשל"ט שיבא, 2 באוגוסט 2020. טל שחר, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו במשל"ט שיבא (צילום: טל שחר, ידיעות אחרונות)/אתר רשמי, טל שחר, ידיעות אחרונות

השרים ליצמן ודרעי מחו על כך שגמזו ואנשי משרד הבריאות לא דנו איתם על מתווה לתפילות בשטח פתוח ובקביעת מספר מתפללים במבנה סגור לפי גודל בית הכנסת. השר ליצמן אמר בישיבה: "למה יכולים להיות אירועי תרבות של 500 איש בשטח פתוח אבל תפילה בשטח פתוח היא רק עד 30 איש? זה לא הגיוני".

סגר בשכונות רוממה וקריית בעלז, ירושלים, 10 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
סגר בשכונות רוממה וקריית בעלז, ירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

הקפיצה המשמעותית במניין המתים באה לאחר שבמשרד הבריאות הודו כי בחודשים יולי-אוגוסט הוחסרו בשוגג 53 מתים מקורונה מנתוני פרויקט מגן אבות ואמהות. בהודעת משרד הבריאות נכתב כי שר הבריאות יולי אדלשטיין "רואה את העניין בחומרה רבה והנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות תוך שבוע, כולל המלצות אישיות במידת הצורך". בנוסף, המשרד מבצע בדיקה אם יש מקרים נוספים שלא חושבו.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הורה לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה מקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים, בכללם המוסדות הגריאטריים שישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות בעדכון שוטף. בהודעת משרד הבריאות נמסר כי עד כה, המוסדות הגריאטריים בהם גם מוסדות פרטיים דיווחו באופן נפרד לחמ"ל ומשם הועבר המידע למערכת הממוחשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully