וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

53 מתים מקורונה בבתי אבות הוחסרו מהנתונים ביולי אוגוסט

19.8.2020 / 13:34

משרד הבריאות עדכן כי בחודשים אלה חסרו מתים מהספירה שערכו בבתי האבות לפי תכנית המעקב של המשרד. במשרד יבדקו אם יש מקרים נוספים שלא חושבו. השר אדלשטיין: "רואה את העניין בחומרה רבה והנחתי לבצע בדיקה מעמיקה כולל המלצות אישיות"

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

בחודשים יולי-אוגוסט חסרו 53 מתים מקורונה מנתוני פרויקט מגן אבות ואמהות, כך מפרסם היום (רביעי) משרד הבריאות. בהודעת המשרד נכתב כי שר הבריאות יולי אדלשטיין "רואה את העניין בחומרה רבה והנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא בפניו את ההמלצות תוך שבוע, כולל המלצות אישיות במידת הצורך". בנוסף, המשרד מבצע בדיקה אם יש מקרים נוספים שלא חושבו.

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הורה לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה מקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים, בכללם המוסדות הגריאטריים שישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות בעדכון שוטף. בהודעת משרד הבריאות נמסר כי עד כה, המוסדות הגריאטריים בהם גם מוסדות פרטיים דיווחו באופן נפרד לחמל ומשם הועבר המידע למערכת הממוחשבת.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
מחלקה לטיפול בחולי קורונה/ראובן קסטרו

משרד הבריאות עדכן מוקדם יותר כי כי 1,644 בני אדם נדבקו בנגיף קורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מספר הנדבקים בנגיף בישראל ל-96,996, מהם כ-23,779 חולים פעילים. עד כה, החלימו מהנגיף כ-72,498 חולים.

מתוך החולים הפעילים, מצבם של כ-401 הוא קשה וכ-118 מונשמים. 798 מאושפזים בבתי החולים והיתר בביתם או במלונית. מאז אתמול, שישה חולים מתו ומספר המתים הכולל מהנגיף עלה ל-719. אתמול נערכו 27,799 בדיקות לנגיף ואחוז החיוביים מהן הוא 6.2%.

גמזו אמר אתמול כי ייתכן וימליץ להטיל מגבלות חמורות יותר על הציבור לקראת חגי תשרי, מחשש להתפשטות הנגיף. "יהיה צורך לחשוב על מגבלות לקראת החגים", מסר בתדרוך לכתבים. "אני עלול להמליץ על מגבלת התקהלות ותנועה משמעותית יותר".

בנוסף לכך, גמזו הודיע על תחילת מבצע אכיפה על התקהלויות בכלל הארץ. "בתיאום עם המשטרה נעשה עליית מדרגה", אמר. "ביקשנו שכל יום יגיע מפקד משטרה של יישוב או עיר ונדון על האכיפה במקום. הציבור לא מסתכל על זה בצורה רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully