וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הגישה בקשה להוצאת צו מניעה נגד הסתדרות המורים כדי למנוע שביתה

28.8.2020 / 11:00

ארבעה ימים לפתיחת שנת הלימודים, הגישה המדינה בקשה לבית המשפט להוצאת צו מניעה בעניין עובדי הוראה בסיכון. זאת, בעקבות ההכרזה על סכסוך עבודה ואיומי ההסתדרות ששנת הלימודים לא תיפתח, לאחר שנדרש מעובדי ההוראה הנמצאים בקבוצות סיכון ללמד מבלי שיימצא פתרון עבורם

בווידאו: נתניהו מבקר בבית ספר לקראת פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה/עריכה: עמית שמחה

המדינה הגישה הבוקר (שישי) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה לצו מניעה נגד הסתדרות המורים, כדי למנוע שביתה שתמנע את פתיחת שנת הלימודים כסדרה בעוד ארבעה ימים. זאת, בעקבות הכרזתה של הסתדרות המורים על סכסוך עבודה בנושא עובדי ההוראה הנמצאים בקבוצת הסיכון, ואיומיה למנוע את פתיחת שנת הלימודים אם לא יימצא עבורם פיתרון הולם. למעשה, המדינה מחייבת עובדי הוראה שנמצאים בקבוצות סיכון ללמד מבלי למצוא פתרון עבורם.

הסתדרות המורים הכריזה השבוע על סכסוכי עבודה בעקבות פערים מול הממשלה בשלוש סוגיות: פנסיות, דמי מחלה, ועובדי ההוראה שבסיכון. ואולם, ההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמות בנושא הפנסיה ודמי המחלה למורים, אך טרם נמצא פתרון למורים שבסיכון לחלות בקורונה, ולכן לא יכולים להגיע לעבודה.

כיתה ריקה - ספטמבר 2009. נתי שוחט, פלאש 90
שנת הלימודים תיפתח כסדרה? כיתה ריקה/פלאש 90, נתי שוחט

במקביל, בין ההסתדרות ומשרד החינוך מתנהל ויכוח נוסף על סוגיית הלימודים במרחבים פתוחים ומחוץ לכותלי בית הספר. משרד החינוך מעוניין לקדם זאת כדי לצמצם את הלמידה מרחוק ולאפשר כמה שיותר שעות לימוד פרונטליות, וגם בשל העובדה כי מתווה הקפסולות הביא למחסור בכיתות לימוד. אולם, בשבועות האחרונות הוציאו בהסתדרות המורים הבהרות חוזרות ונשנות לפיהן המורים נדרשים שלא לקיים לימודים מחוץ לכותלי בתי הספר כדי להגן עליהם, מאחר שהם והתלמידים לא מבוטחים. בהסתדרות המורים פנו אל מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי בנושא אך טרם התקבלה תגובה מצדו או פתרון לנושא.

עוד בוואלה!

רק מחצית מהסכום תיגבה בתחילת השנה: אושר המתווה להפחתת תשלומי הורים

לכתבה המלאה
צו המניעה שביקשה המדינה מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נגד הסתדרות המורים בכדי למנוע שביתה בפתיחת שנה הלימודים. 28 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הבקשה לצו מניעה שהגישה המדינה/אתר רשמי, אתר רשמי

במכתב ששיגרה אתמול הורתה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד למורים בסיכון שלא ללמד מחוץ לכותלי בית הספר כדי להגן על בריאותם. "ההסתדרות דורשת ממשרד החינוך לדאוג כי פעילות מוסדות החינוך תתבצע, באופן שיבטל או ימנע את חשיפתם של מנהלים ועובדי ההוראה לאחריות נזיקית ו/או פלילית", נכתב. לדבריה, "לאחרונה אנו מקבלים מידע לפיו, במספר רשויות ברחבי הארץ, הודיעו למנהלים כי הלימודים יתנהלו מחוץ לכותלי בית הספר, מבלי להתייחס לעובדה שזה יגביר את חשיפתם של המנהלים ועובדי ההוראה לאחריות".

"לאור זאת, כל עוד הנושא לא יוסדר מול משרד החינוך, הנכם נדרשים שלא לקיים לימודים מחוץ לכותלי בית הספר וזאת על מנת להגן עליכם", הסבירה בן דויד. "להזכירכם, על פי המתווה, האוטונומיה ניתנה למנהלי בתי הספר להחליט על מתכונת פעילות בית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully