וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי האוצר והחינוך סיכמו על מתווה תקציבי, פעילות התכניות החינוכיות תימשך

עודכן לאחרונה: 20.8.2020 / 14:46

במשרד האוצר הקצו 1.15 מיליארד שקלים עבור הפעלת התכניות המשלימות. הצהרונים, תכניות היל"ה וקרב ומסגרות נוספות יוכלו להימשך כסדרן לאחר המחאות על הקפאתן. עם זאת, לפי משרד החינוך הסכום צפוי להספיק רק ל-3 חודשים. השלטון המקומי: פתרון לא מספק, נשבות ב-1 בספטמבר

בווידאו: מאות מפגינים נגד סגירת תכניות החינוך המשלימות/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

שר האוצר ישראל כץ ושר החינוך יואב גלנט סיכמו היום (חמישי) על מתווה תקציבי שיאפשר את המשך הפעלת תכניות החינוך המשלימות בפתיחת שנת הלימודים הקרובה. עבור המתווה הוקצו 1.15 מיליארד שקלים, ללא חריגה ממגבלת ההוצאה מחוק יסוד משק המדינה. זאת לאחר שבתחילת החודש הודיעו במשרד החינוך כי שורת תכניות חברתיות בתחום קידום הנוער, שהיו אמורות לפעול בתחילת השנה ונעצרו בגלל משבר הקורונה ובעיות תקציב במשרד החינוך, נמצאת בסכנת סגירה.

בעקבות הסיכום בין שני המשרדים, תימשך פעילות תכניות החינוך המשלימות, בהן צהרונים, תכנית היל"ה לילדים ונוער בסיכון, תכנית מיל"ת, תכנית קרב, שירות לאומי, ותכניות נוספות לילדים ונוער בסיכון, לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, ולחיזוק הפריפריה ובני מיעוטים. אולם על פי משרד החינוך, התקציב צפוי להספיק לשלושת החודשים הראשונים של השנה בלבד, עד שיאושר תקציב שנתי. לדבריהם, התקציב הדרוש לשנה כולה הוא 4.1 מיליארד שקלים.

הפגנה נגד סגירת תכנית קרן קרב, כיכר רבין תל אביב, 19 באוגוסט 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
מפגינים נגד סגירת תכנית קרב בתל אביב, אתמול/פלאש 90, מרים אלסטר

ההודעה על הקפאתן של תכניות החינוך המשלימות הובילה למחאה מצד תלמידים, אנשי חינוך והרשויות המקומיות. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר כץ בו הזהירו - אם לא יימצא פתרון תקציבי, לא יפתחו את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

"למרות שמדובר בנושאים מהותיים וקריטיים לפתיחת שנת הלימודים, אנו עדים לכך שבנושאים אחרים ברי חלוף - נמצאים התקציבים הדרושים, ועבור תלמידי ישראל במערכת החינוך לא נמצאים התקציבים הדרושים שכל השנים תוקצבו?", כתבו ראשי הרשויות. "אנו לא נאפשר פגיעה כה משמעותית בכלל אוכלוסיית התלמידים וההורים ובכללם אוכלוסיות רווחה, נוער מנותק וילדים בסיכון - בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי כאחד".

עוד בוואלה!

פתרון למשבר הצהרונים: המדינה תסבסד את הפעלתם בשנת הלימודים הקרובה

לכתבה המלאה
הפגנה נגד הכוונה לסגור את תכנית היל"ה, כנסת 12 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מפגינים נגד סגירת תכנית היל"ה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

בעקבות המשבר התקציבי, ההסתדרות הכריזה שלשום על סכסוך עבודה, כחלק מהמאבק למנוע את פיטוריהם של כ-4,000 עובדי תכנית קרב למעורבות בחינוך. גם בהסתדרות איימו לשבש את פתיחת שנת הלימודים אם לא יימצא עבורם פתרון.

שר האוצר בירך על המתווה התקציבי, שלדבריו "ייתן מענה תעסוקתי לאלפי אנשי הוראה העוסקים בתכניות חשובות אלו, לצד מענה חינוכי לעשרות אלפי ילדים בישראל". עוד הוסיף כץ כי "בשעה המורכבת הזאת, עלינו למצוא פתרונות ולאפשר את פתיחת המשק כדי להניע את הכלכלה הישראלית".

גם שר החינוך גלנט הצטרף לדבריו. "שנת הלימודים תשפ"א תפתח ב-1 בספטמבר", הדגיש. "החינוך המשלים הוא נדבך משמעותי וחיוני בפעילותה של מערכת החינוך. תכניות כמו קרב, היל"ה, מיל"ת ועוד רבות וטובות היו וימשיכו להיות עוגן חינוכי וחברתי עבור עשרות אלפי ילדים ובני נוער. מתן הזדמנות שווה לכל ילד וילדה מכל מקום ומכל מגזר ברחבי ישראל הינה ציווי חברתי וערך לאומי עבורי".

השלטון המקומי: שביתה ב-1 בספטמבר

למרות השגת התקצוב עבור התכניות החינוכיות, בשלטון המקומי ממשיכים לאיים בהשבתת מוסדות החינוך ולא לפתוח את שנת הלימודים בחודש הבא. בתום ישיבת הנהלה שערך מרכז השלטון המקומי עם ראשי הערים, דרשו למצוא פתרון תקציבי עד ל-27 באוגוסט לשאר התכניות הנוגעות למחסור בכיתות ולבעיית הצהרונים.

"מתווה האוצר לא נותן מענה לבעיית הצהרונים, מחסור החמור בכיתות הלימוד", אמרו בשלטון המקומי. "העברת התקציבים לתוכניות הנוער בסיכון היא צעד בכיוון הנכון אך אינה מספיקה". לדבריהם סוגיית כיתות הלימוד על סך 1.8 מיליארד שקלים עדיין לא נפתרה, ולא נמצא מתווה ליום לימודים ארוך- הפעלת צהרוני ניצנים ועל כן איום השביתה עדיין עומד על כנו. "האוצר ממשיך להכשיל את מאמצנו לפתוח את שנת הלימודים", אמר יו"ר המרכז חיים ביבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully