וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד סגירת תכניות החינוך המשלימות: "גלנט מפקיר אותנו"

עודכן לאחרונה: 19.8.2020 / 20:48

המוחים זעמו על הכוונה לפטר אלפי עובדים של תכנית קרב, המעשירה ילדים ובני נוער מהפריפריה, ובכך למעשה להביא לסגירתה. במכתב ששלחו ראשי רשויות לרה"מ ולשר האוצר, איימו כי אם לא יימצא פתרון תקציבי לתכנית, הם לא יפתחו את שנת הלימודים. "פגיעה משמעותית בתלמידים"

בווידאו: מאות מפגינים נגד סגירת תכניות החינוך המשלימות/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

מאות הפגינו הערב (רביעי) בכיכר רבין בתל אביב נגד הכוונה לפטר אלפי עובדים מתכנית קרב, הנועדה להעשרת ילדי פריפריה. להפגנה הגיעו עובדי התכנית מכל רחבי הארץ ונציגי ההסתדרות. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "חינוך בלי קרב - גוף בלי לב"; "חינוך טוב זורקים לרחוב"; "גלנט, אל תפקיר את חינוך ילדי הפריפריה" ועוד, תוך שהם מפנים אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר שלא מתקצב את התכנית.

ההפגנה באה ברקע מכתב ששלחו יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כץ, בו הודיעו כי אם לא יימצא פתרון תקציבי לתכנית קרב למחר, הם לא יפתחו את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

הפגנה נגד סגירת תכנית קרן קרב, כיכר רבין תל אביב, 19 באוגוסט 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
"התפתחה כאן קהות חושים נוכח פיטורי עובדים", ההפגנה בת"א, היום/פלאש 90, מרים אלסטר

"למרות שמדובר בנושאים מהותיים וקריטיים לפתיחת שנת הלימודים, אנו עדים לכך שבנושאים אחרים ברי חלוף - נמצאים התקציבים הדרושים, ועבור תלמידי ישראל במערכת החינוך לא נמצאים התקציבים הדרושים שכל השנים תוקצבו?", כתבו ראשי הרשויות. "אנו לא נאפשר פגיעה כה משמעותית בכלל אוכלוסיית התלמידים וההורים ובכללם אוכלוסיות רווחה, נוער מנותק וילדים בסיכון - בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי כאחד".

בהפגנה לקחו חלק 150 חברי "דרור ישראל", תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד. לדבריהם, כתנועה חינוכית הם מזדהים עם עובדי החינוך, וקוראים לממשלה שלא לסגור "תכנית שמצילה נפשות". עוד אמרו כי "זה אבסורד שבזמן שצרכי ההוראה הולכים ומתרחבים לאור הקורונה יש מי שחושב שזה הזמן לסגור תכנית של 4,000 אנשי חינוך. לא הגיוני שהדינמיקה הפוליטית תשלח את האנשים האלה הביתה בדיוק בזמן שהכי צריך אותם".

עוד בוואלה!

משבר התכניות החינוכיות: ההסתדרות מאיימת לשבש את פתיחת שנת הלימודים

לכתבה המלאה
הפגנה נגד סגירת תכנית קרן קרב, כיכר רבין תל אביב, 19 באוגוסט 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
ההפגנה בכיכר רבין, היום/פלאש 90, מרים אלסטר
הפגנה נגד סגירת תכנית קרן קרב, כיכר רבין תל אביב, 19 באוגוסט 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
"עושים על גבנו משחקים פוליטיים". ההפגנה בתל אביב, היום/פלאש 90, מרים אלסטר

אתמול הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה כחלק ממאבקה למניעת פיטורי עובדי קרב, וגם היא איימה לשבש את פתיחת שנת הלימודים אם לא יימצא עבורם פתרון.

"התפתחה כאן קהות חושים מדאיגה נוכח פיטורין של עובדים", אמרה יו"ר ועד עובדי תכנית קרב, אורלי לוי. "אנחנו 3,800 אנשי חינוך מעולים שנאבקים היום על פרנסתנו, נאבקים על הבית. 3,800 משפחות עם ילדים. ולצדנו עוד 300 אלף ילדי הפריפריה שראויים לקבל הזדמנות שווה כמו ילדי המרכז. זו אחריותה הראשונה במעלה של ממשלת ישראל ושר החינוך לדאוג לחינוך שלהם ולא לעשות על גבם משחקים פוליטיים".

תכנית קרב פועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית באמצעות פעולות העשרה והעצמה במערכת החינוך. התכנית, אותה מפעילה החברה למתנ"סים, מונה כ-4,000 מורים ופועלת ב-114 רשויות, ותקציבה עומד על 120 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully