וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התכניות החינוכיות: ההסתדרות מאיימת לשבש את פתיחת שנת הלימודים

18.8.2020 / 20:47

כחלק מהמאבק למנוע את פיטוריהם של אלפי עובדי תכנית קרב, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, והזהירה שאם לא יימצא פתרון למשבר - עובדי מערך התמיכה של מערכת החינוך כגון סייעות, אבות בית ומזכירות לא יפתחו את השנה

בווידאו: פרופ' איתמר גרוטו בדיון על פי פתיחת שנת הלימודים בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

כשבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, ההסתדרות הכריזה הערב (שלישי) על סכסוך עבודה, כחלק מהמאבק למנוע את פיטוריהם של כ-4,000 עובדי תכנית קרב למעורבות בחינוך. בהסתדרות מאיימים לשבש את פתיחת שנת הלימודים אם לא יימצא עבורם פתרון.

במסגרת סכסוך העבודה, שהוכרז בשלטון המקומי, בשלוש הערים הגדולות ובמועצות האזוריות, מאיימת הההסתדרות כי אם לא יימצא פתרון למשבר, מערך התמיכה של מערכת החינוך, הכולל אבות בית, סייעות, מזכירות ועוד, לא יפתח את שנת הלימודים.

כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
טלטלה נוספת מאיימת על פתיחת שנת הלימודים/פלאש 90, נתי שוחט

הצעד מצטרף לטלטלות הרבות שעובדרות על מערכת החינוך לקראת פתיחת השנה, כשהמשבר הקואליציוני סביב אישור התקציב הוביל למהלכים לסגירתן של תכניות חינוכיות שונות, בהן קרב, מיל"ת, אופק והיל"ה.

בעקבות זאת פרצה מחאה של הורים והשלטון המקומי, שאיימו להשבית את הלימודים כתוצאה מכך. המשבר אף גרם להקפאת תכנית ניצנים, במסגרתה מסובסדים צהרונים לתלמידים, אך היום הכריז שר האוצר ישראל כץ כי נמצא לה פתרון וכי הצהרונים יסובסדו. אולם, חרף דרישות ההורים והשלטון המקומי, לתכניות החינוכית השונות, ובהן תכנית קרב, לא נמצא עדיין פתרון.

עוד בוואלה!

הורה מלווה אחד לכיתה א', הפחתה בתשלומים: כך תיראה שנת הלימודים

לכתבה המלאה

"תכנית קרב" למעורבות בחינוך פועלת מאז שנת 2009 ומעניקה שיעורי העשרה מתחומי האומנויות, דרך תחומי הסביבה, קיימות, מדעים, ספורט ומחול. מטרתה להביא לשינוי חינוכי וחברתי כדי לקדם צמצום פערים ולעודד שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית באמצעות פעילויות העשרה במערכת החינוך. התכנית מופעלת על ידי החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מייסודה של קרן רש"י ופועלת ב-114 רשויות.

האגף למחקר ופיתוח במשרד החינוך נסגר

בתוך כך, משרד החינוך הודיע על סגירת האגף למחקר ופיתוח של המשרד, ושלח מכתבי שימוע לפני פיטורים לעובדים. איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות הביע על כך הערב מחאה וקראו למשרד החינוך לחזור בו.

"בעידן בו מדברים על אוטונומיה רשותית ושותפות בין המשרד לרשויות, אגף מחקר ופיתוח אחראי במידה גדולה מאוד לעבודה אוטונומית ברשויות, לפיתוח ייחודיות והתאמת המשרד לפדגוגיה של המאה ה-21. לא ייתכן כי אגף זה יסגר!", נמסר. "בנוסף, אנו מבינים כי גם אגפים אחרים אמורים להיסגר בעקבות החלטות תקציביות אלו. אנו קוראים למשרד האוצר ולמשרד החינוך למצוא פתרונות תקציביים להמשך קיומו ועבודתו זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully