וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון למשבר הצהרונים: המדינה תסבסד את הפעלתם בשנת הלימודים הקרובה

18.8.2020 / 15:36

כשבועיים לפתיחת שנת הלימודים, שר האוצר כץ סיכם עם החשב הכללי על מתן סיוע להורים בהתאם למתכונת שפעלה בשנה שעברה, לאור המחאה והאיומים בהשבתה של מערכת החינוך. "אני רואה חשיבות רבה בסיוע להורים לילדים בצהרונים, כדי להקל עליהם ולאפשר להם לצאת לעבודה", אמר כץ

בווידאו: פרופ' איתמר גרוטו בדיון על פי פתיחת שנת הלימודים בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

שר האוצר ישראל כץ הכריז היום (שלישי) כי המדינה תסבסד את הפעלת הצהרונים, בהתאם למתכונת שפעלה בשנה שעברה. בכך הגיע משבר הצהרונים אל סופו, לאחר שנציגי ההורים ומרכז השלטון המקומי איימו בהשבתת מוסדות החינוך ב-1 בספטמבר אם הצהרונים לא יתוקצבו.

על פי הסיכום של כץ עם החשב הכללי, רוני חזקיהו, יינתן סיוע להורים בשנת הלימודים הקרובה. המימון נוגע לתכנית ניצנים, במסגרתה מסובסדים צהרונים לתלמידים, אך לא לתכניות החינוכיות המשלימות, שגם אותן דרשו ההורים לסבסד. "אני רואה חשיבות רבה בסיוע להורים לילדים בצהרונים, כדי להקל עליהם ולאפשר להם לצאת לעבודה, כחלק מתהליך החזרת המשק הישראלי לצמיחה ותעסוקה", אמר כץ.

ישראל כץ ויואב גלנט בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
סוף למשבר. כץ וגלנט/ראובן קסטרו

המשבר הקואליציוני סביב אישור התקציב הוביל למהלכים לסגירתן של תכניות חינוכיות, בהן קרב, מיל"ת, אופק והיל"ה, וכן להקפאת תכנית ניצנים. בעקבות זאת פרצה מחאה של הורים והשלטון המקומי, שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה.

עוד בוואלה!

עשרות אלפי מורים ותלמידים ייפגעו: התכניות שייסגרו בשל משבר התקציב

לכתבה המלאה

"אנחנו נהיה הפה של אלו שלא מצליחים להשמיע את קולם", אמר ראש עיריית דימונה וסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי בני ביטון. "הודענו לשר האוצר ישראל כץ שאם לא יימצא פתרון בנושא - שנת הלימודים לא תיפתח", אמר ביטון המשמש גם יו"ר איגוד עיירות הפיתוח.

בעקבות זאת, אתמול הנחה כץ את אנשי משרדו למצוא בתוך יומיים פתרון לנושא מימון הצהרונים, שיאפשר להורים לילדים לשלוח את ילדיהם לצהרונים ולצאת לעבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully