וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האיומים בשביתה, כץ הנחה את האוצר למצוא פתרון למימון הצהרונים

17.8.2020 / 20:23

שר האוצר הורה לאנשי משרדו לפתור את סוגיית מימון הצהרונים והתכניות המשלימות בתוך יומיים. "תפקידנו למצוא את הפתרונות הנכונים כדי לאפשר למשק להמשיך בפעילותו". מוקדם יותר, איימו נציגי ההורים ומרכז השלטון המקומי בהשבתת בתי הספר אם לא יימצא פתרון

בווידאו: דיון בוועדה לביקורת המדינה על מוכנות מערכת החינוך/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

שר האוצר ישראל כ"ץ הנחה היום (שני) את אנשי משרדו למצוא בתוך יומיים פתרון לנושא מימון הצהרונים ,שיאפשר להורים לילדים צעירים לשלוח את ילדיהם לצהרונים ולצאת לעבודה. זאת, לאחר שנציגי ההורים ומרכז השלטון המקומי איימו מוקדם יותר כי ישביתו את מוסדות החינוך ב-1 בספטמבר אם ולא יתוקצבו הצהרונים והתכניות החינוכית המשלימות.

השר כץ הדגיש את חשיבות הצהרונים לתפקוד התקין של הכלכלה והמשק. "למרות הקושי הכלכלי תפקידנו למצוא את הפתרונות הנכונים כדי לאפשר למשק להמשיך בפעילותו , ולהקל על ציבור ההורים ככל שניתן", אמר.

ישראל כץ ויואב גלנט בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הנחה למצוא פתרון בתוך יומיים. השר כץ עם שר החינוך יואב גלנט/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, איימו ברשויות המקומיות כי ישביתו את מערכת החינוך במידה ולא יימצא פתרון תקציבי לסוגיית הצהרונים. "אם לא יתוקצבו הצהרונים והתכניות החינוכיות המשלימות. "אנחנו נהיה הפה של אלו שלא מצליחים להשמיע את קולם", אמר ראש עיריית דימונה וסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי בני ביטון, המשמש גם כיו"ר איגוד עיירות הפיתוח. "הודענו לשר האוצר ישראל כץ שאם לא יימצא פתרון בנושא - שנת הלימודים לא תיפתח".

לצד ראשי הרשויות, הנהגת ההורים הארצית פתחה במחאה משלה נגד שר החינוך יואב גלנט, ואיימה אף היא בהשבתת הלימודים ובהפגנה מול ביתו, זאת לאחר שהמשבר הקואליציוני סביב אישור התקציב הוביל למהלכים לסגירתן של תכניות חינוכיות, בהן קרב, מיל"ת, אופק והיל"ה, וכן להקפאת תכנית ניצנים שבמסגרתה מסובסדים צהרונים לתלמידים.

עוד בוואלה!

סבסוד הצהרונים הוקפא, ההורים והרשויות מאיימים לשבות: "לא נישא בעלויות"

לכתבה המלאה

"ברגע שאין אישור תקציב לתכניות - תקציבי התמיכות בידי הרשויות יורד ל-30%", אמר היום ביטון. הוא ציין כי בפגישתו עם שר האוצר, הוא אמר כי יעשה מאמצים להכניס את התכניות לבסיס התקציב ואף יפעל למציאת פתרונות נקודתיים, אך הדגיש כי אם התקציב לא יועבר, ההשבתה תצא לפועל. "הם רוצים להחזיר לנו את הפשע בקרב הנוער ושהילדים יסתובבו ברחוב?", תהה."נמאס לנו לעמוד שנה וחודשיים מתחת לאלונקה ולעבוד עם תקציב של 1/12".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully