וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך לרשויות המקומיות: המכרז לקניית מחשבים ללמידה מקוונת מושהה

16.8.2020 / 18:06

שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים, לוואלה! NEWS נודע כי המשרד הודיע לרשויות כי ההליך יחודש רק לאחר שינוסחו קריטריונים חדשים. לפי הקול הקורא שנדחה, משרד החינוך אמור לרכוש 144 אלף מחשבים וחבילות תשתית, מתוכם 50% אמורים להגיע לבתי הספר עד סוף ינואר

.

משרד החינוך הודיע היום (ראשון) לרשויות המקומיות כי הוא משהה את המכרז לרכישת אמצעי קצה ומחשבים ללמידה המקוונת - כך נודע לוואלה! NEWS, שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים. על פי המכרז האחרון, משרד החינוך אמור לרכוש 144 אלף מחשבים וחבילות תשתית, מתוכם כ-50% אמורים להגיע עד סוף ינואר. כעת, עם השהיית המכרז, הציוד שהיה אמור להגיע עד ינואר יתעכב.

המכרז שהוקפא כלל הקמת ספרייה של אמצעי קצה: מחשבים ניידים כולל מודם וחבילת תקשורת לתלמידים שידם אינה משגת בבתי הספר, במגזר החרדי אמצעי קצה מותאמים לתלמידי המגזר וכוללים טלפונים ניידם כשרים.

בהודעה שהוציא סם קפלן, מנהל אגף תשתיות של משרד החינוך, לרשויות המקומיות והגיעה לידי וואלה! NEWS, הודיעה המשרד על השהיית הקולות הקוראים שהוציא, עבור רכישת מחשבים ואמצעי קצה. לפי המכתב ששלח קפלן, הליך המכרז נמצא בבדיקה ויצטרך לעבור עדכונים נוספים, לפני שיפורסם מחדש.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
מעבדת מחשבים בבית ספר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

ב-21 באוגוסט היו אמורים ברשויות המקומיות להצטרף למכרז של משרד החינוך, אך התאריך כבר אינו תקף, ואין להתייחס אליו. משרד החינוך למעשה מודיע במכתב על הסרת כל הקריטריונים שפרסם בקול הקורא האחרון שהוציא, והמשרד עובד כעת על קריטריונים חדשים. במכתב הודו במשרד החינוך למנהלי האגפים על סבלנותם, וביקשו מהם להמתין בסבלנות עד לפרסום הקול הקורא המחודש.

עוד בוואלה!

יותר בכיתה, פחות בבית: משרד החינוך בוחן לימודים במשמרות

לכתבה המלאה

כבר לפני כשלושה שבועות, הודיע שר החינוך יואב גלנט כי מערכת החינוך לא תהיה ערוכה במלואה ללמידה מרחוק ב-1 בספטמבר. במהלך הצגת המתווה "לומדים בביטחון במערכת החינוך בשגרת הקורונה", התריע השר כי מחצית מבתי הספר לא יהיו ערוכים ללמידה מקוונת באופן מלא במועד.

התכנית המדוברת קובעת שיטות הפעלה שונות בהתאם לכל קבוצת גיל. כך, בגני ילדים ובכיתות א'-ב', יעבדו במתכונת מלאה חמישה ימים בשבוע וללא פיצול, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גם כיתות ג'-ד' ילמדו במשך חמישה ימים בשבוע מבתי הספר, אך יפוצלו לקבוצות של עד 18 תלמידים במוסדות החינוך.

כיתות ה'-ו' ילמדו במתווה משולב, הכולל למידה מרחוק ומתוך מוסדות החינוך. גם במקרה זה הכיתות יפוצלו, והתלמידים יגיעו לבית הספר עד יומיים בשבוע, תוך הפעלת מאמצים להעלות את מספר ימי הלימוד וגיוס מרחבים הנדרשים לכך. כיתות ז'-יב' ילמדו במתווה משולב של למידה מרחוק ושני ימי לימוד במוסדות החינוך בכיתות מפוצלות עד 18 תלמידים.

שר החינוך, יואב גלנט במהלך מסע"ת בנושא פתיחת שנת הלימודים בבניין משרד החינוך בתל אביב 6 באוגוסט 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
שר החינוך יואב גלנט/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

כדי להוציא את מהלך הפיצול והלימוד מרחוק לפועל, משרד החינוך אמור היה להשקיע 1.2 מיליארד שקלים ברכש ציוד קצה והנחת תשתיות טכנולוגיות. למרות זאת, המערכת לא היתה צפויה להשלים את ההכנות עד 1 בספטמבר, וכעת, עם העיכוב הנוסף - לא ברור מתי יהיו מוכנים בתי הספר ללמידה מקוונת.

בנוסף לכך, על מנת להכשיר את הלמידה המקוונת, יש צורך בהכשרת הצוותים החינוכיים ללמידה מרחוק. כמו כן, נדרשת הנחת תשתיות, מצלמות, נתבים ורכישת ציוד קצה - גם עבור תלמידים הנמנים עם אוכלוסיות חלשות. לוח הזמנים מחייב הירתמות הן מצד ראשי רשויות, והן מנהלי בתי ספר ואגפי החינוך כתנאי לפתיחת שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully