וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר בכיתה, פחות בבית: משרד החינוך בוחן לימודים במשמרות

16.8.2020 / 15:30

יו"ר מרכז המועצות האזוריות ביקש לאשר מודל עבור כיתות ה' ומעלה לצמצום הלמידה מרחוק, במסגרתו יפוצלו כיתות במהלך יום הלימודים. משרד החינוך יאפשר למנהלי המחוזות לבחון את המתווה, תוך הקפדה על העקרונות שהציב

בווידאו: שר החינוך גלנט בוועדת החינוך של הכנסת על פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר/צילום: ערוץ כנסת

מתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה מותיר לתלמידי כיתות ה' ומעלה יומיים בשבוע של למידה פרונטלית, כשבשאר הימים עליהם ללמוד באופן מקוון בעקבות המחסור בכיתות. על מנת להגביר את הנוכחות הפיזית של התלמידים במוסדות החינוך, יו"ר המועצות האזוריות שי חג'ג' מקדם מודל למידה בקבוצות מצומצמות ובמשמרות במועצות האזוריות. במשרד הביעו נכונות לבחון את המתווה.

על פי המתווה, הלמידה במשמרות תתקיים חמישה ימים בשבוע, והיא תכלול חלוקה של הכיתות לשתי קפסולות. קבוצה אחת תלמד בכיתה בשעות הבוקר, ולאחר מכן תשלים כשעתיים של שיעורים מקוונים מהבית. הקבוצה השנייה תלמד בבוקר באופן מקוון מהבית, ובשעות הצהריים תגיע לכיתות ללמידה פיזית.

המתווה, שמקודם מול מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, יכול לדברי חג'ג' להתאים גם למוסדות החינוך בערים. אולם לפי חג'ג', יש להתחשב בסוגיית ההסעות במועצות האזוריות.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
חלוקה לשתי קבוצות ולמידה פרונטלית במשמרות. תיכון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

פרטי המתווה ללמידה במשמרות במועצות האזוריות:

  • כל כיתה תחולק לשתי קפסולות
  • קפסולה 1:
  • למידה בכיתות בשעות 08:30-12:00
  • למידה מרחוק בשעות 14:00-15:30
  • קפסולה 2:
  • למידה מרחוק בשעות 08:30-10:00
  • למידה בכיתות בשעות 12:00-15:30

במשרד החינוך הפיצו למנהלים הודעה לפיה כדי לאפשר למידה פיזית וצמצום פערים בקרב התלמידים, ייבחן מודל הלמידה במשמרות. זאת, בנוסף למעבר לבחינה של מעבר לשישה ימי לימודים במקום חמישה.

עם זאת, במשרד החינוך מציבים כמה תנאים לקיום מתווה המשמרות. ראשית, על פי משרד החינוך על המודל להתבצע מבלי לפגוע בשכר המורה ומבלי לשנות את היקף עבודתו, וכן ללא חריגה תקציבית.

בנוסף לכך, בפגישה שהתקיימה בימים האחרונים בסוגיית מוכנות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים יחד עם נציגי המל"ל והשלטון המקומי, אמר נציג משרד החינוך כי מודל המשמרות אפשרי וכי בתי ספר שירצו להפעילו יוכלו לבחון זאת מול מנהל המחוז.

מדידת חום בכניסת לבית הספר "לב" בחדרה, 5 במאי 2020. שלומי גבאי
התלמידים יגיעו לבית הספר 5 פעמים בשבוע במקום פעמיים. בית ספר בחדרה/שלומי גבאי

התנאים של משרד החינוך לקיום מתווה הלמידה במשמרות:

  • שכר צוותי ההוראה לא ייפגע
  • היקף עבודתם של המורים לא ישתנה
  • המודל לא יגרום לחריגה תקציבית
  • בתי הספר יתאמו את יישום המודל מול מנהל המחוז

יו"ר מרכז המועצות האזוריות בירך על שיתוף הפעולה עם משרד החינוך. "מדיניות שר החינוך ומנכ"ל משרדו מאפשרת גמישות, שכל כך נדרשת בתקופה הזו, כדי לאפשר לתלמידים ולצוותים החינוכיים למידה במגבלות הקורונה", אמר. "הצענו למשרד החינוך מתווה לפתיחת שנת הלימודים במועצות האזוריות, והבקשות שלנו נענו, בהן אפשרות ללמד בתוך היישובים, וכן למידה במשמרות בחטיבות הביניים ובתיכונים".

לדבריו, המודל הוצע במטרה "לאפשר למידה משמעותית יותר בתוך הכיתות, ולחסוך מהתלמידים שהות של שעות ללא תוכן. התנאי להפעלת המתווה הוא כמובן שלא תהיה פגיעה בתנאי ובשכרם של המורים, ותינתן גמישות לכל רשות מקומית ובית ספר להתאמות".

משרד החינוך מסר בתגובה כי "ככל שיש צורך לקיים למידה במשמרות, הרי שהיא תעשה בהתאם לעקרונות מתווה ההפעלה שפרסם משרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully