וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך דורשת ממשרד החינוך: הציגו מתווה חדש לתשלומי הורים

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 15:47

ההורים דורשים לבטל את תשלומי התוספת לבתי הספר בגין פעילויות העשרה, תרבות וטיולים שנתיים שלא צפויים לצאת לפועל עקב הקורונה. "לא צריך לאשר סעיפים שמסיבות בריאותיות לא ניתן לבצע", אמר יו"ר הנהגת ההורים. ההצבעה על הקצאת תקציב נוסף למערכת החינוך נדחתה

בווידאו: יו"ר הנהגת ההורים בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

ועדת החינוך דנה היום (רביעי) בתשלומי ההורים, ובדרישה לבטל תשלום על פעילויות שאינן רלוונטיות בתקופת הקורונה כמו העשרה, תרבות וטיולים שנתיים. משרד החינוך מבקש לאשר את תשלומי ההורים כפי שהם, ובמקביל ביטלו את ההוזלה על 24 שקלים למסיבות ואירועים משנה שעברה. משרד החינוך והמנכ"ל לשעבר שמואל אבואב התחייבו להציג מתווה לחמש שנים לצמצום התשלומים אך לא עשה זאת. הוועדה לא תצביע על אישור תשלומי ההורים, ומשרד החינוך יציג מתווה חדש בהמשך.

גילה נגר, המשנה למנכ"ל במשרד החינוך אמרה הבוקר כי משרד החינוך נערך לשגרת לימודים מלאה בשגרת קורונה, וללא הגבלה על הפעילויות. "המדיניות שהשר יואב גלנט מוביל היא לאפשר למנהלים את הגמישות הניהולית, ובתוך כך לגבות תשלומים. התשלומים יגבו אך ורק אם ניתן יהיה לבצע את הפעילות. אם לא תהיה פעילות הכספים יוחזרו להורים. במקביל כל הזמן מתקיימים דיונים במשרד, אנחנו לא אטומים למה שקורה, וכרגע אין החלטה סופית.

ועדת החינוך של הכנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת החינוך, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף אמר כי "הדיון היום צריך להיות בשאלה מי משלם ועל איזה סעיף? בסעיפים שמסיבות בריאותיות לא ניתן לבצע אותם - לא צריך לאשר אותם בכלל. סעיף המסיבות לדוגמה, אי אפשר לקיים מסיבות. טיולים - לוודא שאפשר לעשות טיולים עם לינה. ועדת חינוך יכולה להתכנס במשך השנה ולאשר את הסעיפים בהם תהיה הקלה מבחינה בריאותית. עדיין יש הורים שלא קיבלו את הכסף משנה שעברה".

מיכל מנקס, מהמרכז לשלטון מקומי, טענה בדיון כי "נכון לאשר באופן עקרוני את התשלומים הרלוונטים. צריך לפתוח שנה, צריך לוודא שההנחיות לתשלומי הורים יעברו לפי הצורך ולתת אוטונומיה למנהלי בתי הספר ככל שהיא מתאפשרת. לעשות את זה מדורג, לתמוך ולעשות שיתוף פעולה עם ההורים".

יו"ר סיעת יש עתיד תל"ם, חבר ועדת החינוך מאיר כהן, אמר כי "לבטל את העלייה של 24 שקלים ולפרוס את התשלומים לפי פעילויות". לדברי כהן, "בלא קשר לקורונה, אנחנו מצפים לראות מתווה מדורג של צמצום תשלומי ההורים. בעניין הקורונה, אנחנו מבקשים לראות מתווה שמותאם למציאות הרפואית ולהנחיות משרד הבריאות".

עוד בוואלה!

גלנט: שנת הלימודים תיפתח במועד, למרות הקשיים

לכתבה המלאה

גלנט: אין תשתית ללימודים במודל ה"רמזור"

במקביל, שר החינוך גלנט השתתף בדיון בוועדת הכספים על הצאת תקציב נוסף למערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים הבאה כחלק מתכנית "לומדים בביטחון". לדברי גלנט, "הצעתנו המקורית שהוגשה לאוצר ולמשרד הבריאות הייתה של תשעה מיליארד שקל". יו"ר הוועדה ח"כ גפני שאל את גלנט מה יהיה אם בשבוע הבא הכנסת לא תאשר את תקציב המדינה, ואילו גלנט השיב כי "הכסף הזה בלתי תלוי בתקציב. להפעלת המתווה של 'לומדים בביטחון', התוכנית הזאת בלתי תלויה בתקציב. גם אם יאושר תקציב נשתמש בכסף הזה לטובת המתווה". תקציב תוכנית "לומדים בביטחון" לא אושר לאחר שח"כים דרשו להוסיף תקציב לתוכניות הילה וקרב ולא יתלו אותן בתקציב השנתי. ההצבעה צפויה להתקיים בתחילת השבוע הבא.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצביע על הקשיים במתווה החזרה ללימודים ושאל את גלנט "למה המתווה לא לוקח בחשבון את מודל הרמזור?, יש ערים שבהן אין תחלואה. כל הלמידה מרחוק זה מאוד נחמד, לי אין בבית חמישה חדרים להושיב כל ילד בנפרד, לתת כל ילד את השעות מול המורה. בסוף יכול להיות שאפשר לקחת את המודל של רמת התחלואה ולקחת לערים שיש תחלואה יותר גבוהה ולהפריד ולהיזהר ובערים יותר ירוקות לאפשר לכל המערכת ללמוד בצורה יותר סדירה".

גלנט השיב כי התשתית לפעילות מערכת החינוך טרם הוקמה, וכי משרד הבריאות אישר 18 תלמידים בלבד בכיתה במתווה החזרה ללימודים. "היום אזור יכול להיות אדום ומחר יכול להיות ירוק ולהפך. גם במצב של תחלואה אפשר להמשיך להפעיל את המערכת. ההבדל בין 18 תלמידים בכיתה ל-19 תלמידים בכיתה זה פי תשע וחצי סיכויי תחלואה. המתווה שהסכמנו עם שר הבריאות ומשרד הבריאות מחייב אותנו לא לעלות ל-18 תלמידים בכיתה".

דיון הוועדה בנושא יימשך בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully