וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בעיסאוויה: שוטר מג"ב נפצע קל מלוח שיש שהושלך לעברו מבית

עודכן לאחרונה: 28.8.2020 / 13:41

עימותים פרצו הלילה בין כוח מיוחד של משמר הגבול ותושבי השכונה שבמזרח ירושלים, ובמהלכם הושלכו אבנים ובקבוקי תבערה ונורו זיקוקים לעבר השוטרים, שהגיבו בירי חי. בהודעת משמר הגבול נמסר כי עד כה לא דווח על נפגעים מירי הכוחות, וציינו שנזקים נגרמו לשתי ניידות

בווידאו: לוחם מג"ב נפצע קל מלוח שיש שהושלך לעברו בעימותים בעיסאוויה/צילום: מערכת וואלה! NEWS, עריכה: איתי עמרם

שוטר מג"ב נפצע באורח קל הלילה (שישי) מלוח שיש שהושלך לעברו מבית בעיסאוויה שבמזרח ירושלים. זאת במסגרת עימותים שפרצו בשכונה בין שוטרים ותושבי השכונה.

התקרית התרחשה כשכוח מיוחד של משמר הגבול פעל הלילה בשכונה. במהלך העימותים, תושבים השליכו לעבר הכוח אבנים ובקבוקי תבערה, וירו זיקוקים אל עבר השוטרים, שהגיבו בירי של מספר כדורים. בהודעת משבר הגבול נמסר כי עד כה לא דווח על נפגעים מירי הכוחות, וציינו כי נזקים נגרמו לשתי ניידות. כמו כן, לא היו מעצרים בתקרית. לדברי תושבים בשכונה לא ברור לצורך מה נכנסו הכוחות. השוטר שנפצע קל טופל במקום ולא נזקק לטיפול רפואי נוסף.

מהומות בכפר עיסאוויה. טלי מאייר
עימות מתמשך בין שוטרים ותושבים. מהומות בעיסאוויה, 2013/טלי מאייר

התקרית בעיסאוויה היא תחנה נוספת בעימות המתמשך בין שוטרים ואזרחים בשכונה לאורך השנה האחרונה. לפני כחצי שנה נפצע בשכונה מאלכ עיסא, ילד בן תשע, מירי כדור ספוג של המשטרה, כשבמהלך פעילות במקום השתמשו השוטרים באמצעים לפיזור הפגנות. בעקבות הירי, המחלקה לחקירות שוטרים חקרה שני שוטרים מירושלים. חוקרי מח"ש הגיעו לזירת האירוע זמן קצר לאחר שהתקבל הדיווח על הירי, והחלו בחקירת המקרה ובגביית עדויות.

עוד בוואלה!

הקורונה מתפשטת במזרח ירושלים, אך התושבים מוטרדים יותר מהריסות הבתים

לכתבה המלאה

כמו כן, במזרח ירושלים גובר הכעס בעקבות הריסות הבתים. לאחר ההפסקה בתקופת הסגר, עיריית ירושלים חזרה לאחרונה לחלק צווי הריסה ולהרוס מבנים בשכונות במזרח העיר שאין להן תכניות מוסדרות, וחלק ניכר מהבנייה בהן נעשית שלא כחוק. לפי נתוני ארגון "עיר עמים" מחודש ינואר ועד השבוע שעבר, נהרסו 89 יחידות דיור במזרח ירושלים, מתוכן 58 בהריסה עצמית, כשתושבים רבים בשכונות הצפופות נותרו ללא קורת גג. זאת, לעומת 104 יחידות דיור שנהרסו לאורך כל שנת 2019.

על פי עיריית ירושלים, הריסות הבתים נעשות על פי הכרעות בית המשפט. "צווי ההריסה מבוצעים בהתאם להחלטות בית המשפט ובאופן שוויוני", נמסר. "מאז תחילת השנה בוצעו במזרח העיר מספר צווי הריסה - חלקם על ידי העירייה ובחלק מהמקרים הרסו התושבים באופן עצמאי את הקטעים שלא קיבלו היתר, בהתאם להוראת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully