וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה בת 4 נהרגה כנראה מירי תועה בראשה במזרח ירושלים

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 7.8.2020 / 14:43

חנאן יאסין זלום מסילוואן הובאה אתמול במצב קשה עם פגיעת ירי בראשה לשערי צדק ולאחר החייאה ממושכת נקבע מותה. החשד במשטרה הוא כי היא נפגעה מירי תועה. חבר המשפחה: "היא שיחקה במרפסת ונפצעה - זה קורה כל הזמן". לפני שבוע נפצע ילד בן 9 מירי תועה בראס אל עמוד

בווידאו: ילדה בת 4 נהרגה כנראה מירי תועה בראשה במזרח ירושלים/מערכת וואלה! NEWS

ילדה בת ארבע שהובאה אמש במצב אנוש למרפאה במזרח ירושלים עם פציעת ירי בראשה מתה מפצעיה בבית החולים שערי צדק, לאחר פעולות החייאה ממושכות. כך נמסר הבוקר (שישי) מהמרכז הרפואי. הילדה, חנאן יאסין זלום, נפגעה ככל הנראה מירי תועה בשכונת סילוואן שבמזרח העיר.

במשטרה החלו בחקירת המקרה. בחודשיים האחרונים חקרה המשטרה שני אירועי ירי במזרח ירושלים שבהם נפגעו ילדים, אך לא הגיעה להתקדמות משמעותית ואיש לא נעצר.

הפרמדיקים של מד"א אלחי סופר וג'ואי קלמן שהגיעו למרפאה והשתתפו בפעולות ההחייאה סיפרו כי "כשהגענו למרפאה, ראינו ילדה כבת ארבע מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, היא סבלה מפציעה קשה. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות עד שהגענו לחדר הטראומה בבית החולים".

חנאן יאסין זלום, תושבת סילוואן, מזרח ירושלים, בת 4, שנורתה למוות בראשה. 07 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
"יש ירי מסביב לשעון". חנאן יאסין זלום בת ה-4/אתר רשמי, אתר רשמי

מהראן שוויכי, חבר של משפחת הילדה שנורתה למוות בסילוואן מספר בשיחה עם וואלה! NEWS כי חנאן שיחקה עם אחותה הגדולה במרפסת בעת שנפגעה. "הם גרים בקומה שנייה, והיא היתה עם אחותה במרפסת ושיחקה. המשפחה שמעה ירי בחוץ מהאזור, כמו כל לילה, ופתאום אחותה ראתה שהיא נפלה וראתה דם. הם לא הבינו מה קרה ולקחו את הבת כשכל הראש שלה מלא דם לקופת חולים". הוא מתאר כי לצערו, מצב של ירי כדורים תועים לעבר מרפסות בתים הוא שגרה. "כל הזמן כדורים פוגעים במכוניות ובבתים שלנו".

דאוד סיאם, תושב סילוואן, מספר כי בתקופה האחרונה הירי בשכונה גבר ולטענתו, המשטרה אינה עושה מספיק כדי למנוע את האלימות. "יש ירי מסביב לשעון, 24 שעות, מתי שמתחשק יוצאים ויורים. אנשים רוצים להראות לאחרים לא להתקרב. זה שיוצא ויורה רוצה להראות שיש לו נשק, ושלא יעזו להתקוטט איתו, זו הכוונה. וככה זה כל יום. ברמדאן כשהיינו באירוע בטיילת ארמון הנציב אנחנו גם פחדנו מרוב שהיה ירי", אומר סיאם.

חנאן יאסין זלום, תושבת סילוואן, מזרח ירושלים, בת 4, שנורתה למוות בראשה. 07 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
נורתה בעת ששיחקה עם אחותה במרפסת. חנאן יאסין זלום/אתר רשמי, אתר רשמי

"המשטרה לא עושה מספיק. אם זורקים אבן יהפכו את העולם ויביאו את האדם אבל את האדם עם הנשק לא מביאים אותו, וצר לי להגיד את זה. אנחנו צריכים שוטר קהילתי שיהיה מקובל בכפר. לא מספיק להתעסק רק במישור הביטחוני, גם המישור הפלילי צריך תשומת לב. אנחנו צריכים את המשטרה, אנחנו חיים תחת ממשלת ישראל, כל הזכויות שלנו מהמדינה, זה הזכות שלי שהשוטר יבוא", אומר סיאם.

הוא מבקש לטפל באותם תושבים עם נשקים ביד קשה. "אנשים שמסתובבים עם נשק לא חוקי אלה רוצחים". לדברי סיאם, השנה יש יותר ירי כי אנשים נמצאים יותר בבית, וצעירים רוכשים את הנשק. "יש ירי מסביב לשעון. אנשים רוצים את המשטרה, לא יקבלו אותם? כמו במאה שערים לא מקבלים אותם. אין מה לעשות. צריכים להשליט סדר. אבל מתעסקים רק במישור הביטחוני ועזבו את הפלילי, וזה יזלוג בסוף גם למערב ירושלים".

לפני שבוע נפגע ילד בן תשע, תושב שכונת ראס אל עמוד שבמזרח ירושלים, מירי תועה ונפצע באורח בינוני. משפחתו פינתה אותו לבית החולים הדסה עין כרם בעיר, כשהוא סובל מפציעה בראשו. כוחות משטרה שהוזעקו לשכונה פתחו בחקירה על מנת לאתר את מקור הירי.

חנאן יאסין זלום, תושבת סילוואן, מזרח ירושלים, בת 4, שנורתה למוות בראשה. 07 באוגוסט 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
"המשטרה לא עושה מספיק כדי למנוע את הירי". חנאן יאסין זלום בת ה-4/אתר רשמי, אתר רשמי

לפני כחודשיים מתה ילדה בת ארבע מעיסאוויה, לאחר שנפגעה אף היא מירי תועה. הילדה, רפיף קראעין, פונתה לבית החולים הדסה עין כרם בסוף חודש מאי, עם פציעת ירי בראשה כשהיא ללא הכרה, מורדמת ומונשמת. עשרה ימים לאחר מכן נקבע מותה.

ילדה בת 4 הובאה למרפאה במזרח ירושלים במצב אנוש. 6 באוגוסט. מד"א, עיבוד תמונה
זירת האירוע, אתמול/עיבוד תמונה, מד"א

מבית החולים נמסר כי היא נותחה על ידי צוות מומחי נוירוכירורגית ילדים וטופלה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בעין כרם, אך הפגיעה המוחית הייתה קשה מאוד והם נאלצו לקבוע את מותה.

בשני מקרים אלו לא חלו התפתחויות כלשהן מפתיחת החקירה, ובמקרה של הילדה רפיף קראעין במשטרה העריכו כי מדובר היה בירי מהגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully