וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה כדורים פגעו מאחור בחשוד שנורה למוות כשנמלט. מח"ש סגרה את התיק

פארס אבו נאב בן ה-24, שנחשד בגניבה, נפגע בגבו, בידו ובישבנו מירי שוטר ונהרג. בחקירתו אמר השוטר שירה בין 5 ל-7 כדורים לעבר רגליו, על מנת לעצור אותו לאחר ששמע קצין אומר לו לירות. בני משפחתו ערערו על החלטת מח"ש בטענה לכשלים בחקירה

אתר רשמי

(בווידאו: הלווייתו של פארס אבו נאב שנהרג מירי שוטר)

שלושה כדורים פגעו בצעיר במזרח ירושלים שנחשד בגניבה ונורה למוות על ידי שוטר כשנמלט, אך המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סגרה את התיק אחרי חקירה אחת באזהרה של השוטר היורה - כך עולה ממידע שהגיע לוואלה! NEWS. בני משפחתו הגישו בשבוע שעבר ערר, בו הם טוענים למחדלים בחקירה וכי מדובר ב"הוצאה להורג".

בנובמבר האחרון דיווחה המשטרה כי איתרה כלי רכב גנובים מאזור גבעת משואה ופתחה במרדף אחר החשודים. ארבעה מהם נעצרו וחודש לאחר מכן הוגש נגדם כתב אישום. אולם החמישי, אבו נאב מראס אל-עמוד, נורה למוות. הוא נסע במהירות בכביש המנהרות לכיוון גוש עציון ואז התנגש במחסום, יצא מהרכב והחל להימלט רגלית. אחד השוטרים ירה לעברו כמה פעמים, ומותו נקבע בבית החולים שערי צדק.

בנתיחה שבוצעה במרכז הלאומי לרפואה משפטית נמצא כי אבו נאב נפגע מכדור אחד בגב, אחד בישבן ואחד בידו. במח"ש פתחו בחקירה, במסגרתה נחקר השוטר שירה וכן קצין נוסף שהיה באזור הירי.

באסם אבו נאב 6 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"לא נעצור ולא נשתוק". אביו של פארס ברקע תמונתו/ראובן קסטרו

בחקירתו העיד השוטר היורה כי הבחין ברכב בו נהג אבו נאב נוסע במהירות והחל לרדוף אחריו. לדבריו, אבו נאב עקף מכוניות על קו רציף, פרץ חסימה בכביש המנהרות ונעצר רק לאחר שקצין המשטרה התנגש בו עם רכבו. אז ירד מרכבו והחל להימלט. השוטר סיפר כי רץ אחריו, קרא לו לעצור וכן שמע את הקצין אומר לו "תירה בו". לדבריו, אבו נאב המשיך לברוח, גם כאשר ירה באוויר ולכן הוא ירה כמה כדורים לכיוון רגליו בעודו רץ אחריו.

הוא אמר בחקירתו כי אינו זוכר כמה כדורים ירה, אך מדובר בחמישה עד שבעה כדורים. כשנשאל למה ירה כשהחשוד בורח, השיב כי עשה זאת על מנת לעצור את אבו נאב משום שלפני כן סיכן חיי אדם במרדף וחשש שיברח לשטח הרשות הפלסטינית. כשנשאל אם לא חשש שיפגע בראשו של הצעיר שנמלט משום שירה בזמן ריצה, חזר ואמר: כיוונתי "אך ורק לרגליים, אני אמרתי לעצמי שאני מכוון רק לרגליים". אולם אבו נאב כלל לא נפגע ברגליו.

עוד בוואלה!

"עקב חוסר ראיות": נסגרה חקירת מותו של חשוד שנורה אחרי מרדף משטרתי

לכתבה המלאה
הלוויתו של אבו נאב בראס אל עמוד. ללא, אתר רשמי
נורה שלוש פעמים, ומת. הלווייתו של אבו נאב בראס אל-עמוד/אתר רשמי, ללא

יום לאחר התקרית נחקר באזהרה הקצין וטען כי אמר לשוטר לירות רק אם ישנה סכנה, או אם הוא חש בסכנה. לדבריו, ייתכן שבגלל הריצה או הרעש השוטר שירה לא שמע את דבריו במלואם. הוא הסביר כי במקרה בו בוצעה עבירה מסוג פשע, והחשוד סיכן או מסכן את הסביבה וכן אין דרך אחרת לעצור אותו, אז ניתן להשתמש בנשק ולירות באוויר ולעבר רגליו אם אינו עוצר.

חמישה חודשים אחרי כן, הודיעו במח"ש כי החליטו לסגור את התיק מחוסר ראיות. בהודעה נכתב כי "ניתוח הראיות והגרסאות השונות העולות מחומר החקירה, הביאו לכלל מסקנה, כי סיכויי ההרשעה בתיק אינם סבירים". בעקבות זאת, הגישו עורכי הדין דודי קירשנבאום ויוסי זילברברג, המייצגים את משפחת אבו נאב, ערר לפרקליטות בטענה כי לא היה כל סיבה לירי.

"החלטת מח"ש לסגור את תיק החקירה מחוסר ראיות חורגת משמעותית ממתחם הסבירות ויש להתערב בה", נכתב בערר. "השוטר ירה במנוח ללא כל הצדקה ובניגוד לפקודת המטה הארצי של משטרת ישראל... שעה שהמנוח נמלט ברגל מהשוטר לאחר שפרק מהרכב, כאשר גבו של המנוח היה מופנה אל השוטר היורה, ובלא שהמנוח היווה סכנה כלשהי לשוטר שירה בו או לשוטרים אחרים או לגורם כלשהו אחר", נטען.

"אין די ראיות לכך שהירי בוצע בניגוד לנהלים"

עוד נטען בערר כי היו כשלים בחקירה, שכן היה צריך לחקור פעם נוספת את השוטר היורה וכן לעמת אותו עם הטענה של הקצין כי אמר לו לירות רק אם יש סכנה. כמו כן, סבורים קירשנבאום וזילברברג כי היה צריך לכל הפחות להעמיד לדין את השוטר על עבירה של גרימת מוות ברשלנות, כפי שנעשה במקרה של סלומון טקה, שם טען השוטר כי חש בסכנה.

"השוטר לא חש כל סכנה לחייו ולמרות זאת ירה במנוח שנמלט מן הרכב וגבו היה מופנה אליו, ככל הנראה, בשל תסכולו מכך שהמנוח הצליח לפרוק מן הרכב ולהימלט ממנו - ועל כן לאחר ששמע את מפקדו... צועק לעברו 'תירה בו', ירה במנוח מספר כדורים שפגעו בפלג גופו העליון של המנוח וגרמו למותו", כתבו. "האם יש צורך בהוצאת אלפי תושבי מזרח ירושלים להפגנות על מנת לגרום למח"ש או לפרקליטות המדינה להגיע להחלטה המושכלת היחידה הקיימת והיא - הגשת כתב אישום נגד השוטר שגרם, ללא כל הצדק, למותו של המנוח?", הוסיפו.

אביו של פארס, באסם אבו נאב, אמר כי המשפחה לא מתכוונת לוותר. "אנחנו נמשיך, ונפנה לבית משפט אם צריך, אנחנו לא נעצור ולא נשתוק. זה בן אדם שהרגו, זאת לא חיה. אפילו לחיה היו עושים חשבון. הפסדנו את הילד בחינם בלי כלום, ולא נשתוק על זה. נמשיך להילחם כדי שיהיה צדק", אמר.

פארס אבו נאב אשר נורה למוות ומחש סגרה את תיקו. -, אתר רשמי
פארס אבו נאב/אתר רשמי, -

מח"ש מסרה בתגובה: "בנוגע לאירוע ירי בירושלים על ידי שוטר במהלכו נורה ונהרג חשוד בגניבת כלי רכב לאחר מרדף. לאחר בחינת חומר הראיות, כולל חקירת השוטרים המעורבים באירוע, הגיעה מח"ש למסקנה כי אין די ראיות לכך שהירי בוצע שלא כדין או בניגוד לנהלים. הודעה נמסרה לבאי כוח משפחת המנוח. ככל שיוגש ערר הוא ייבחן כמקובל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully