וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 4 פלסטינים נהרגו בפיצוצים ברצועה, גורמי ביטחון: אירוע פנימי

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 6:44

גורמי ביטחון הכחישו את מעורבות צה"ל בתקרית, שבה נהרגו ארבעה פעילים של הג'יהאד האסלאמי, ואחרים נפצעו. בתחילה דיווחו בעזה כי מדובר בתקיפה ישראלית, אך מאוחר יותר הודו גורמים ברצועה שמודבר בתאונה. במהלך היום פרצו בעוטף עזה כ-36 שריפות בשל שיגור בלוני תבערה

בווידאו: שריפות פרצו בכמה מוקדים בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה/צילום: חאמד אבו סיאם כבאי קק״ל

ארבעה פלסטינים נהרגו אמש (שני) בסדרת פיצוצים שאירעו במזרח רצועת עזה. בתחילה דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי צה"ל תקף מוצב של חמאס בשכונת שג'אעיה. לפי סוכנות הידיעות שיהאב, בעקבות התקיפה נהרג פלסטיני וכמה נפצעו, אך בהמשך הודו גורמים ברצועה שמדובר ככל הנראה בתאונת עבודה. גורמי ביטחון בישראל הכחישו את מעורבות צה"ל ואמרו כי מדובר באירוע פנימי.

בתוך כך, מערכת הביטחון העלתה היום את הדריכות באוגדת עזה, מחשש כי חמאס עלול להגביר את הטרור בגדר אם ביקור שליח קטאר ברצועה, הצפוי להתקיים בימים הקרובים, לא יעמוד בציפיות. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מקווה כי הקטארים יאשרו להעביר לרצועה סיוע גדול יותר מהסכום הקבוע, תוך מתן התחייבות לכמה שנים, ועלול להגיב בשיגור רקטות לכיוון העוטף במקרה שיתגלו פערים או עיכובים בפגישתם.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל. 20 באוגוסט 2020. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועה, בחמישי/רויטרס

משעות הבוקר פרצו בעוטף עזה 36 שריפות בעקבות שיגור בלוני התבערה. כמדי יום בשבועיים האחרונים, צוותי כיבוי יחד עם קק"ל, רשות הטבע והגנים וכוחות צה"ל פעלו לכיבוי מוקדי האש, שמרביתם היו במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול.

הפרחת הבלונים גוררת בשבועות האחרונים תקיפות חוזרות ונשנות של יעדי חמאס ברצועה על ידי כוחות צה"ל, האחרונה שבהן במהלך הלילה האחרון. בהודעת דובר צה"ל מהלילה, נמסר כי מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס בדרום הרצועה.

עוד בוואלה!

נערכים להסלמה: סוללת כיפת ברזל הוצבה בדרום, מערך כיבוי האש תוגבר

לכתבה המלאה
בלון תבערה וחפץ חשוד שנחת במועצה אזורית אשכול 23 ביולי 2020. ---, דוברות משטרת ישראל
בלון תבערה שאותר במועצה האזורית אשכול, אתמול/דוברות משטרת ישראל, ---

בימים האחרונים הועלתה הכוננות באזור בעקבות הפרחת בלוני התבערה משטח הרצועה. במסגרת הצעדים, פיקוד דרום תגבר את צוותי כיבוי האש ברחבי אוגדת עזה וגייס חיילי מילואים. כמו כן, תוגבר גם מערך ההגנה האווירי של צה"ל בדרום ובשפלה בסוללת כיפת ברזל, בעקבות חשש כי ארגוני הטרור ישגרו מטחי רקטות כבדים לעבר אשדוד, ואף צפונה ממנה.

בנוסף, גורמי ביטחון העריכו כי בצה"ל לא יכולים להוציא מכלל אפשרות שכדי להרתיע את חמאס, ישראל תיאלץ לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים. החשש הוא שהפלגים הפלסטינים ברצועה יראו בכך "הכרזת מלחמה", כפי שמסרו בשבת גורמים לעיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה. על פי הדיווח, הפלגים הזהירו כי אם ישראל תחזור לחיסולים הממוקדים, "נבעיר את תל אביב באלפי טילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully