וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים להסלמה: סוללת כיפת ברזל הוצבה בדרום, מערך כיבוי האש תוגבר

מחשש למטחי רקטות לאשדוד וצפונה תוגבר אזור הדרום בהגנה אווירית. בנוסף, עובו כוחות הכיבוי בעוטף עזה בשל הפרחת בלוני התבערה. גורמי ביטחון מעריכים שישראל תשוב למדיניות החיסולים, למרות אזהרת הפלגים ברצועה שצעד זה ייתפס כ"הכרזת מלחמה". מהבוקר - 28 שריפות

בווידאו: שריפות פרצו בכמה מוקדים בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה/צילום: חאמד אבו סיאם כבאי קק״ל

המתיחות בדרום גוברת בשבועיים האחרונים, וביממה האחרונה (ראשון) צה"ל תגבר את האזור בסוללת כיפת ברזל. זאת, מחשש שארגוני הטרור ברצועת עזה ישגרו מטחי רקטות כבדים לעבר אשדוד, ואף צפונה ממנה. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ביום שישי האחרון בפיקוד הדרום, בה נקבעו כמה צעדי היערכות לקראת הידרדרות ביטחונית בגבול הרצועה, יחד עם האפשרות שחמאס יעבור למלחמת התשה והדרג המדיני לא יצליח להביא לרגיעה.

גורמי ביטחון העריכו כי בצה"ל לא יכולים להוציא מכלל אפשרות שכדי להרתיע את חמאס, ישראל תיאלץ לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים. החשש הוא שהפלגים הפלסטינים ברצועה יראו בכך "הכרזת מלחמה", כפי שמסרו אתמול גורמים לעיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה. על פי הדיווח, הפלגים הזהירו כי אם ישראל תחזור לחיסולים הממוקדים, "נבעיר את תל אביב באלפי טילים".

בעקבות המתיחות באזור, מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, ביקר היום במערך כיפת ברזל בעוטף עזה. יחד עם מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל רן כוכב, הוא ערך תחקיר לאירועים הביטחוניים שהתרחשו בימים האחרונים.

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, במהלך ביקורו במכלול ההתרעה של חיל האוויר בעוטף עזה 23 באוגוסט 2020. --, אתר רשמי
נערכים להסלמה. מפקד חיל האוויר בביקור במערך כיפת ברזל בעוטף עזה, היום/אתר רשמי, --

בהערכת המצב שקיים כוכבי יחד עם האלוף הרצי הלוי ובכיר במטה לביטחון לאומי (המל"ל), הוחלט גם לעבות את כוחות הכיבוי בנגב המערבי. כבר בליל שישי הגיעו לאוגדת עזה כבאיות ניידות שפותחו על ידי חטיבת הלוגיסטיקה של אט"ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה).

לדברי גורמים באט"ל, המהנדסים החליטו לבטל את גרירת מיכליות כיבוי האש על ידי ג'יפים צבאיים. זאת, משום שהמיכלית הנגררת הגבילה את התנועה בשטח. במקום זאת, באט"ל החליטו להעביר את מיכלי הכיבוי לחלק האחורי של הג'יפ.

"אמנם רק שני חיילים יכולים לנסוע עליו עכשיו ולתפעל את מערכת הכיבוי", מסרו גורמים באט"ל. "אך כעת הג'יפ יכול להגיע כמעט לכל מקום בשטח כדי לכבות שריפות". בנוסף לכך, בצה"ל תגברו כוחות הכיבוי והוסיפו שתי כבאיות בעלות מיכלים גדולים.

עוד בוואלה!

הדרישה החדשה של חמאס: הגדלת הסיוע הקטארי והחזרת מעורבות של האו"ם בעזה

לכתבה המלאה
כיפת ברזל עוטף עזה, 29 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל בעוטף עזה, 2019/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

התפיסה שפותחה על ידי מפקד אוגדת עזה הקודם, תא"ל אליעזר טולדנו, כוללת כיום 20 צוותי כיבוי אש ניידים שמחוברים למוקד שריפות של האוגדה בקבוצת ווטסאפ. המידע על שריפות מכל רחבי האוגדה - תצפיתניות, סיירי כיבוי אש, סיורים בגבול ומצלמות - מועבר אל הקבוצה, והצוות הקרוב ביותר מגיע אל הנקודה בה נחת בלון נפץ.

חמ"ל השריפות של אוגדת עזה קבע כי צוותי הכיבוי מגיעים למוקדי השריפות בתוך ארבע-חמש דקות בממוצע, ומצליחים למנוע את התפשטות האש.

ג'יפ צבאי גורר מיכלית כיבוי אש באזור עוטף עזה. 22 באוגוסט 2020. אמיר בוחבוט, אמיר בוחבוט
הוחלט לבטל את גרירת המיכלית. ג'יפ צבאי עם מערכת כיבוי אש בעוטף עזה/אמיר בוחבוט, אמיר בוחבוט

בנוסף לכך, כוחות חטיבת גבעתי שפועלים לאורך הגבול קיבלו הנחיות לפעול מול טרור הבלונים. על פי ההנחיות, במקרה של זיהוי בלון תבערה באוויר - עליהם לנסות לפגוע בו באמצעות ירי קליעים.

חלק מבלוני הנפץ כוללים מטעני חבלה מאולתרים, המשמיעים רעשי פיצוץ בעת מגע עם הקרקע. שכבת הגנה נוספת, פועלת מערכת "להב-אור" של משמר הגבול, שמקבלת מידע מדויק מחמ"ל אוגדת עזה ומנטרלת את הבלונים באמצעות קרן לייזר.

כבאי מכבה שריפה בעוטף עזה, בעקבות שיגור בלוני תבערה. 21 באוגוסט 2020. דניאל גילו, TPS, אתר רשמי
המידע על השריפות מגיע הישר לקבוצת וואטסאפ. כוחות כיבוי בעוטף/אתר רשמי, דניאל גילו, TPS

בתוך כך, משעות הבוקר פרצו כ-28 שריפות בשטחי המועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ואשכול, כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה. כוחות הכיבוי, יחד עם צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים ובסיוע של צה"ל, רבש"צים ומתנדבים השיגו שליטה על האש. על פי כוחות הכיבוי, מדובר בשריפות קטנות שלא היוו סכנה.

בלון תבערה וחפץ חשוד שנחת במועצה אזורית אשכול 23 ביולי 2020. ---, דוברות משטרת ישראל
מטען שנפל מבלון נפץ שאותר באשכול, היום/דוברות משטרת ישראל, ---

לחלק מהבלונים ששוגרו לעבר המועצה האזורית אשכול, חובר מטען נפץ. על פי המשטרה, המטען נותק מהבלון ונחת בקרבת אחד מהיישובים במועצה האזורית. חבלנים שהגיעו למקום טיפלו במטען וסגרו את השטח., והשמידו אותו. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully