וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרישה החדשה של חמאס: הגדלת הסיוע הקטארי והחזרת מעורבות של האו"ם בעזה

23.8.2020 / 6:00

גורמים ביטחוניים מסרו כי חמאס דורש להגדיל את מכסת התשלום של הקטארים ואת סיוע האו"ם בפרויקטים אזרחיים. לוואלה! NEWS נודע כי ביממה האחרונה מפעילות קטאר ומצרים לחץ כבד על חמאס לעצור את ההסלמה ומנגד ישראל נדרשת להשהות את תגובתה כדי להביא לרגיעה מיידית

בווידאו: שריפות פרצו בכמה מוקדים בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה/צילום: חאמד אבו סיאם כבאי קק״ל

ביממה האחרונה מפעילים הקטארים והמצרים לחץ כבד על חמאס לעצור את הפרחות בלוני הטרור ושיגורי הרקטות - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. מנגד, מבקשים המתווכים מישראל להשהות את הכוונה לבצע תקיפות רחבות יותר ברצועת עזה. המגעים התנהלו ביממה האחרונה והוצגו על ידי בכירים במל"ל בפני הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי.

עוד נמסר כי חמאס הרחיב את רשימת הדרישות שלו בימים האחרונים, בהן הגדלת היקף הכסף שנתרם על ידי קטאר לרצועת עזה, התחייבות למשך זמן ארוך יותר של תרומות למשך שלוש שנים לפחות וכן חזרה של ארגוני סיוע ומנהלי פרויקטים מטעם האו"ם. בחמאס טוענים כי היקף התרומות של האו"ם ירד דרמטית באופן שפגע בשכבות החלשות ביותר ברצועה, וכל זאת בגלל החשש מהידבקות בנגיף הקורונה.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינואור, בהפגנות נגד ישראל, אפריל 2018. AP
הסלמה מרגיעה את השטח ומסיטה את תשומת הלב לישראל. יחיא סינוואר בהפגנה בעזה, 2018/AP

לפי הערכות במערכת הביטחון, בימים הקרובים אמורה להתרחש פריצת דרך עקב הלחץ שמפעילות מצרים וקטאר על הנהגת החמאס. גורמי ביטחון נוספים הסבירו כי מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, יחיא סינוואר, החליט להחריף את החיכוך עם ישראל ולהסלים את המצב לאורך הגבול. זאת, לדבריהם, בשל המשבר הכלכלי הגדול ברצועת עזה, וכן היקף החשמל אחרי הסנקציות של ישראל, שמונעות כניסת דלק וסולר והביאו לכדי פחות מארבע שעות חשמל ביממה. עוד הדגישו גורמי הביטחון כי אחת הסיבות בגינן מחריף סינוואר את העימותים בגבול נובעות ממתיחויות וחילוקי דעות בתוך חמאס. לשיטתו של מנהיג הזרוע הצבאית, הסלמה מרגיעה את השטח ומסיטה את תשומת הלב לישראל.

עוד בוואלה!

בעזה מאיימים: "נבעיר את ת"א אם ישראל תחזור למדיניות החיסולים הממוקדים"

לכתבה המלאה
הכנות להפרחת בלוני תבערה, סמוך לרפיח, 21 באוגוסט 2020. פאדי פהד, פלאש 90
היקף התרומות מהאו"ם ירד דרמטית. מפריחי בלונים ברצועת עזה, שישי/פלאש 90, פאדי פהד

מאמצי התיווך בין ישראל לחמאס מגיעים ברקע ההסלמה בדרום, שהחלה לפני כשבועיים וכללה שיגור יומי של בלוני תבערה לנגב המערבי. מתחילת השבוע שעבר פרצו יותר מ-200 מוקדי שריפה באזור בשל הבלונים. לצד זאת, שוגרו כמה רקטות מרצועת עזה, כשאחת מהן פגעה השבוע ישירות בבית בשדרות. בתגובה תוקף צה"ל מדי לילה מטרות של חמאס ברחבי הרצועה.

בלילה שבין שישי לשבת תקפו טנקים של צה"ל תקפו צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה לשיגור רקטות משטח הרצועה לכיוון ישראל. צה"ל אישר כי רקטה שנורתה לעבר שדרות יורטה על ידי כיפת ברזל, ורקטה נוספת התפוצצה בשטח הרצועה, סמוך לגדר הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully