וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרעות "צבע אדום" נשמעו בעוטף עזה; צה"ל: שיגור כושל שנפל בשטח הרצועה

עודכן לאחרונה: 22.8.2020 / 19:34

ההתרעות הופעלו בשדרות ובאיבים, ודובר צה"ל מסר כי אכן זוהה שיגור, אך הרקטה נפלה מעבר לגדר הגבול. במהלך היום פרצו יותר מ-35 שריפות באזור בעקבות בלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. כוחות כיבוי, יחד עם קק"ל, רשות הטבע והגנים וצה"ל פועלים להשתלט על מוקדי האש

בווידאו: שריפות פרצו בכמה מוקדים בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה/צילום: חאמד אבו סיאם כבאי קק״ל

התרעות "צבע אדום" נשמעו הערב (שבת) בשדרות ובאיבים שבעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי מערכת פיקוד העורף אכן הופעלה, אך מדובר בשיגור כושל שנפל בשטח רצועת עזה. לפי תושבים במקום - לא נשמעו קולות פיצוץ.

כמו כן, יותר מ-35 שריפות פרצו במהלך היום בשטחים במועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול כתוצאה משיגור בלוני התבערה מרצועת עזה. צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים, בסיוע צה"ל ומתנגדים, פועלים לכיבוי מוקדשי האש. מהכבאות נמסר כי "מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות".

יותר מ-200 מוקדי שריפה פרצו מתחילת השבוע בנגב המערבי בעקבות בלוני התבערה. לצד זאת, שוגרו כמה רקטות מרצועת עזה, כשאחת מהן פגעה השבוע ישירות בבית בשדרות. בתגובה תוקף צה"ל מדי לילה מטרות של חמאס ברחבי הרצועה.

יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל בשמי רצועת עזה. 21 באוגוסט 2020. רויטרס
יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל בשמי רצועת עזה/רויטרס

לפי העיתון אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה, הפלגים הפלסטיניים הזהירו את ישראל כי חזרה למדיניות החיסולים הממוקדים פירושה הכרזת מלחמה. לפי הדיווח הבוקר, הפלגים העבירו מסר לירושלים דרך המתווכים כי פעולת חיסול "תבעיר את תל אביב באלפי טילים, ובמה שישראל לא מצפה לו". זאת, בעקבות אזהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו פוסל חיסולים ברצועת עזה.

מחשש לירי צלפים ופיגועים, בצה"ל החליטו השבוע לחסום לתנועה כמה כבישי גישה סמוך לגדר הגבול, והנחו את חקלאי האזור לחדול מעבודתם. כמו כן, צה"ל החל עבודות הנדסיות בקרבת גבעת חץ שחור - לשינוי דרכי הגישה למקום כדי לשפר את המיגון למגיעים לאזור.

כבאי מכבה שריפה בעוטף עזה, בעקבות שיגור בלוני תבערה. 21 באוגוסט 2020. דניאל גילו, TPS, אתר רשמי
כיבוי שריפה בעוטף עזה, אתמול/אתר רשמי, דניאל גילו, TPS

במקביל, נמשכים מאמצי התיווך להגיע להבנות בין ישראל לרצועת עזה. גורם פלסטיני אמר בשיחה עם רויטרס כי "המצרים, הקטארים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקלואי מלאדנוב הגבירו את מאמציהם להשגת רגיעה באזור. אבל רגיעה תוכל להגיע רק אחרי שישראל תסכים להיענות לדרישות שהציגו לה חמאס וגורמים נוספים". מטעמו של מלאדנוב טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully