וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבלוני הנפץ: כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו בדרום הרצועה

24.8.2020 / 5:36

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וטנקים תקפו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס באזור חאן יונס. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה משטח עזה לשטח ישראל במהלך היום

בווידאו: תקיפת צה"ל בעזה בתגובה לירי לעבר ישראל/מתוך טוויטר

מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה - כך הודיע הלילה (שני) דובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

תקיפת צה"ל הלילה מגיעה ברקע המתיחות הביטחונית באזור הדרום, כשרק אתמול משעות הבוקר פרצו כ-28 שריפות בשטחי המועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ואשכול, כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה. כוחות הכיבוי, יחד עם צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים ובסיוע של צה"ל, רבש"צים ומתנדבים השיגו שליטה על האש. על פי כוחות הכיבוי, מדובר בשריפות קטנות שלא היוו סכנה.

לילה קודם לכן נשמעו התרעות "צבע אדום" בשדרות ובאיבים שבעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי מערכת פיקוד העורף אכן הופעלה, אך היה זה שיגור כושל שנפל בשטח רצועת עזה. ביממה זאת יותר מ-35 שריפות פרצו במהלך בשטחים במועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול, כתוצאה משיגור בלוני התבערה.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי רקטות לעבר ישראל. 20 באוגוסט 2020. רויטרס
המתיחות נמשכת. תקיפות צה"ל ברצועה/רויטרס

בהמשך למתיחות הביטחונית, צה"ל החל אתמול בתגבור אזור הדרום בסוללת כיפת ברזל. זאת, מחשש שארגוני הטרור ברצועת עזה ישגרו מטחי רקטות כבדים לעבר אשדוד, ואף צפונה ממנה. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל אביב כוכבי ביום שישי האחרון בפיקוד הדרום, בה נקבעו כמה צעדי היערכות לקראת הידרדרות ביטחונית בגבול הרצועה, יחד עם האפשרות שחמאס יעבור למלחמת התשה והדרג המדיני לא יצליח להביא לרגיעה.

גורמי ביטחון העריכו כי בצה"ל לא יכולים להוציא מכלל אפשרות שכדי להרתיע את חמאס, ישראל תיאלץ לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים. החשש הוא שהפלגים הפלסטינים ברצועה יראו בכך "הכרזת מלחמה", כפי שמסרו אתמול גורמים לעיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה. על פי הדיווח, הפלגים הזהירו כי אם ישראל תחזור לחיסולים הממוקדים, "נבעיר את תל אביב באלפי טילים".

כמו כן, בעקבות המתיחות באזור, מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, ביקר אתמול במערך כיפת ברזל בעוטף עזה. יחד עם מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל רן כוכב, הוא ערך תחקיר לאירועים הביטחוניים שהתרחשו בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully