וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לאונס באילת: אחד העצורים חשוד כי ברשותו תיעוד מהאירוע

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 10:41

בימ"ש השלום באשקלון האריך בשנית את מעצרו של תושב חדרה בן ה-28, ונבדק אם הוא מחזיק בתמונות מהזמן בו על פי החשד נאנסה בת ה-16 בבית המלון. נציג המשטרה: "מתחזק החשד לעבירות אונס". מנהלת האבטחה במלון תשוחרר למעצר בית. מעצרם של שני נערים נוספים הוארך ו-3 שוחררו

בווידאו: תדרוך של מפקד מרחב לכיש על החשד לאונס באילת/צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

בית משפט השלום האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של תושב חדרה בן 28, החשוד באונס הנערה בת ה-16 במלון הים האדום באילת. במשטרה חושדים כי ברשותו תמונות או סרטונים מהאירוע. נציג המשטרה הדגיש כי "מתחזק החשד לעבירות אונס" מצד החשוד. שלושה מהנערים החשודים שוחררו, ומנגד מעצרם של שני הנערים שעוכבו היום לחקירה הוארך בשלושה ימים. אחד מהם טען בחקירתו כי שניים מחבריו קיימו יחסי מין עם הנערה.

מוקדם יותר היום בית המשפט הורה לשחרר למעצר בית את מנהלת האבטחה של המלון. בנוסף למנהלת, שוחרר למעצר בית גם אחד הנערים החשודים במעורבות באונס. עם זאת, המשטרה מבקשת לעכב את שתי ההחלטות, ומתכוונת להגיש ערר למחוזי.

האישה נעצרה אתמול בתום חקירתה בחשד לשיבוש הליכי חקירה ואי מניעת פשע. זאת, בטענה כי ראתה את ההתגודדות במסדרון, בסמוך לזירת האירוע, ולא עשתה דבר. נציגת המשטרה בדיון טענה כי היא עלולה לשבש את החקירה. "היא לא מנעה פשע חמור. היא הייתה סמוך לאירוע. יש פה עצימת עיניים", האשימה, והזהירה: "יש פה חשש לשיבוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשודה כי ראתה את ההתגודדות מחוץ לחדר ולא עשתה דבר. מלון הים האדום באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, הסנגורית שלה, עו"ד שני רופא, אמרה כי המנהלת "כואבת מאוד את האירוע ואת מצבה של הקטינה". לדבריה, היא חשה שנעשה לה "משפט שדה בגלל העליהום התקשורתי".

"היא לא שמרה על זכות השתיקה. היא ביקשה להתייעץ איתי ואני ביקשתי ממנה לא לדבר עד שאגיע. עד היום היא אינה יודעת באיזה שעה היה אירוע", הוסיפה הסנגורית. "מרשתי אינה אישה בריאה ובטוח לא אישה מסוכנת. היא סובלת מחרדות עקב אונס שעברה בגיל 14, ולכן מצבה קשה".

"מרשתי דוחה בתוקף את החשדות נגדה. לא שיבשה לעולם חקירה", אמרה עו"ד רופא מוקדם יותר, "מניסיוני הרב ההר יולד עכבר. היא נסערת ומובהלת מאוד, מעולם לא הייתה מעורבת בפלילים ושיתפה פעולה באופן מלא עם החקירה".

תשעה עצורים

מלבד עובדת המלון, עד כה נעצרו בפרשה שלושה צעירים (מהם אחד בן 18), ועשרה נערים. מעצרם של תשעה מהם הוארך, והיתר שוחררו. המשטרה מתכוונת להגיש ערעור על שחרורם היום של שניים מהנערים למעצר בית, לאחר שערעור על שחרורו של עצור נוסף התקבל. במשטרה אומרים כי צפויים מעצרים נוספים עם התקדמות החקירה.

אחד מהנערים העצורים שוחרר היום ללא מגבלות, אחרי שטען כי ישן בזמן האירוע. סנגורו מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד מיכאל בוסקילה, מסר בתגובה כי "אני שמח שבית המשפט מצא כי לא קיים אפילו בדל ראיה שקושר את מרשי לאירוע והורה על שחרורו ללא תנאי, וחבל שמשטרת ישראל מיהרה לעצור קטין שלא קשור לאירוע".

אחד החשודים טען היום בעדותו כי הוא לא היה עד לאונס לכאורה. "הייתי בחדר הסמוך, שמעתי צעקות, ראיתי בחורה עירומה על המיטה והתגודדות סביבה. ראיתי אנשים סביבה אבל לא ראיתי יחסי מין, ואז חלק מהעובדים צעקו לנו להיכנס לחדרים", אמר.

חשוד נוסף סיפר כי היה מעורב רק כשסייע לנערה להיחלץ מהאירוע. "בגלל הצעקות יצאנו מהחדר, ואז ראינו התקהלות ליד החדר. נכנסתי לחדר, היא הייתה עירומה, שמתי עליה בגדים והוצאתי אותה מהחדר לחדר שלי. נתתי לה לשתות ואז באו אנשים אחרים לחדר שלנו. נעלנו אותה בחדר וקראנו לחברות שלה".

לידי המשטרה הגיעו תיעודי מצלמות האבטחה במלון בו אירע המקרה, בהם נראית התגודדות סמוך לחדר בו בוצעו לפי החשד המעשים. על פי החשד, קבוצה גדולה של גברים נכחה בחדר שבו בוצע אונס הנערה, תושבת אשקלון, שהייתה בהשפעת אלכוהול. היא התלוננה על כך במשטרה לפני כשבועיים.

אתמול גם ערכה המשטרה שימוע למלון, וקבעה כי הוא מפר את הרישיון שלו, לאחר שנאספו ראיות לכך שקטינים שותים אלכוהול בתחומי המלון הציבוריים, בעוד המלון לא דיווח על כך. "יודגש כי השילוב המסוכן של קטינים, אלכוהול ושמש קופחת הינה כר פורה להיווצרות קשת של אירועים פליליים שסופם יכול להוביל נפגעים בגוף ונפש", נמסר מהמשטרה. בסיומו של השימוע ניתנה אזהרה, ונקבעה שורת תנאים שעל המלון לעמוד בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully