וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים תחל ב-1 בספטמבר; תישקל דחייה בפתיחת התיכונים בערים אדומות

24.8.2020 / 14:20

השר גלנט סיכם עם שר הבריאות אדלשטיין ופרופ' רוני גמזו כי הלימודים ייפתחו מגן ועד י"ב בהתאם לתכנית "לומדים בביטחון". עוד סוכם כי החלטה בנושא הערים האדומות תילקח בסמוך לתחילת שנה"ל בסוף חודש אוגוסט. מנגד, גרוטו טען כי יש להעלות לקבינט את מתווה כיתות ג'-ו'

בווידאו: שר החינוך מדבר בוועדה לביקורת המדינה על ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים/צילוןם: ערוץ כנסת

שנת הלימודים תשפ"א תיפתח ב-1 בספטמבר - כך הודיע היום (שני) שר החינוך יואב גלנט, בתום ישיבה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ומנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי.

הלימודים ייפתחו מגן ועד כיתה י"ב בהתאם למתווה "לומדים בביטחון". בנוסף, סוכם כי בערים אדומות, תיבחן בהתאם להערכת המצב האפשרות לדחות את פתיחת שנת הלימודים לתלמידי כיתות י'-יב' עד לאחר החגים. החלטה בנושא זה תילקח בסמוך לתחילת שנה"ל בסוף חודש אוגוסט.

עוד סוכם כי נציגים של משרד הבריאות יצטרפו לחמ"ל "לומדים בביטחון" במשרד החינוך ונציגי משרד החינוך יצטרפו לחדרי המצב של משרד הבריאות. בנוסף, יבוצע סנכרון נהלי דיווח בין המשרדים כדי ליצור תמונת מצב עדכנית, מדויקת ונרחבת בנוגע לתחלואה במערכת החינוך.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
הלימודים ייפתחו ב-1 לספטמבר/ראובן קסטרו

אולם, לטענת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, יש להעלות לאישור הקבינט את מתווה החזרה ללימודים בכיתות ג' עד ו'. דבריו נאמרו בהמשך להצעתו להתחיל את מתווה החזרה לחינוך לאחר החגים, ולשנות בהתאם את סוגיית הלימודים בקפסולות בבתי הספר היסודיים. את הדברים אמר היום בדיון שהתקיים בוועדת החינוך בשיתוף ועדת הקורונה.

על פי תכנית "לומדים בביטחון" שאישר אתמול משרד החינוך באופן עקרוני, ילמדו התלמידים באופן פיזי במשך יומיים בשבוע, מאחר שברחבי הארץ אין מספיק כיתות כדי לאפשר למידה בקפסולות של 18 ילדים. במודל שהציג יו"ר המועצות האזוריות שי חג'ג', התלמידים יגיעו לבית הספר במשמרות כדי להגדיל את נוכחותם הפיזית במוסדות הלימוד.

בימים הקרובים צפויים נציגי משרד החינוך להיפגש בימים הקרובים עם מנהלי בתי הספר במועצות האזוריות שביקשו לאמץ מודל זה. במשרד אמרו כי כל מנהל שירצה להחיל את המתווה בבית ספרו יצטרך לאשר זאת מול המפקח האזורי, בתנאי שההתנהלות לא תפגע בשכר המורה או בהיקף עבודתו וכן ללא חריגה תקציבית.

עוד בוואלה!

כשמגיעים ללמוד ב-12:00 בצהריים: כך יפעלו בתי הספר שיעברו ללמידה במשמרות

לכתבה המלאה

עיקרי מתווה החזרה ללימודים

  • שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר
  • גני הילדים - יפעלו במתכונת מלאה
  • כיתות א'-ב' - יפעלו במתכונת מלאה
  • כיתות ג'-ד' - ילמדו במתכונת מלאה, עד 18 תלמידים בכיתה
  • כיתות ה'-ו' - מתווה למידה מרחוק ובמוסדות (עד 18 תלמידים) לפחות יומיים בביה"ס
  • כיתות ז'-י"ב - מתווה למידה מרחוק ובמוסדות (עד 18 תלמידים) לפחות יומיים בביה"ס
  • כוח אדם - גיוס בהליך מהיר לטובת פיצול כיתות ג'-ד' ותגבור כיתות ה'-ו'
  • הקפדה על כללי היגיינה בבתי הספר

מוקדם יותר אמר גלנט בוועדה לביקורת המדינה, שדנה במתווה תשלומי ההורים בבתי הספר ובגנים, כי מחסור המחשבים במערכת החינוך היא "בסדרי גודל של 10%, כ-150 אלף". לדבריו, בעניין זה המשרד פועל לסייע במיוחד לשכבות במצב כלכלי-חברתי נמוך. "יש תעדוף מוחלט בין אוכלוסיות, ככל שהמצב יותר קשה אתה נותן יותר. אם אתה לוקח את השכבה הכי עשירה בישראל אז הם לא יקבלו מחשבים בכלל, אולי הם יקבלו שלושה. כשאתה לוקח את העשירון התחתון הוא יקבל אלפים: עיר כמו ירושלים תקבל 15,000 מחשבים, מקום כמו רהט יקבל 2,000, מקום כמו באר שבע יקבל כ-4000 מחשבים וזה הולך לפי מדד הטיפוח של בתי הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully