וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הציג את מתווה החינוך: "לא יהיו לימודים מלאים לכולם"

עודכן לאחרונה: 10.8.2020 / 10:25

שר החינוך קיים מסיבת עיתונאים, בה הסביר כי תכניתו לפתיחת שנת הלימודים עשוייה להעלות קשיים בתחילת דרכה. "לא הכל יהיה מושלם, מכשור הלמידה מרחוק לא יגיע לכולם", אמר. על היעדרותו מוועדת החינוך אמר: "כינסו אותה בכל מני טריקים פוליטיים"

בווידאו: גלנט מציג את מתווה החזרה ללימודים: "פתיחת השנה תלווה בקשיים רבים"/צילום: לע"מ

שר החינוך יואב גלנט הציג היום (חמישי) את מתווה החזרה ללימודים שאושר בממשלה והתריע כי פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה תלווה בקשיים רבים. "לא הכל יהיה מושלם, לא יהיה ניתן לאפשר לימודים באופן מלא לכולם", אמר השר, לאחר ביקורת שהופנתה כלפי תכניתו בטענה כי אינה ישימה. "לא כל אמצעי הקצה יגיעו לכל המקומות. ובטח לא ביום הראשון ללימודים", הוסיף.

גלנט הבהיר כי "לא כל התהליכים יהיו מלאים, אבל הם יתקיימו והם יקנו יציבות". לדבריו, "ישראל נמצאת בפיגור גדול ממדינות העולם בתשתיות הלמידה מרחוק. אנחנו מקצים 1.2 מיליארד שקלים לנושא זה".

הוא התייחס לסוגיית כוח האדם ואמר כי יתווספו 13 אלף משרות למסייעים ולמורים. עוד אמר כי התכנית כוללת רכישה של 144 אלף יחידות מחשבים ניידים ו-64 אלף טלפונים כשרים למגזר החרדי. לטענתו, רכישת המחשבים ושאר אמצעי הלמידה מרחוק תיקח עד סוף ינואר 2021

שר החינוך הסביר כי עובדי ההוראה וצוותי הניהול יעברו הכשרה "כדי להשתמש במשאב האדיר הזה שקוראים לו למידה דיגיטלית".

שר החינוך, יואב גלנט במהלך מסע"ת בנושא פתיחת שנת הלימודים בבניין משרד החינוך בתל אביב 6 באוגוסט 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
ערפל על פתיחת שנת הלימודים. השר גלנט במסע"ת, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

עיקרי מתווה החזרה ללימודים

  • שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר
  • גני הילדים - יפעלו במתכונת מלאה
  • כיתות א'-ב' - יפעלו במתכונת מלאה
  • כיתות ג'-ד' - ילמדו במתכונת מלאה, עד 18 תלמידים בכיתה
  • כיתות ה'-ו' - מתווה למידה מרחוק ובמוסדות (עד 18 תלמידים) לפחות יומיים בביה"ס
  • כיתות ז'-י"ב - מתווה למידה מרחוק ובמוסדות (עד 18 תלמידים) לפחות יומיים בביה"ס
  • כוח אדם - גיוס בהליך מהיר לטובת פיצול כיתות ג'-ד' ותגבור כיתות ה'-ו'
  • הקפדה על כללי היגיינה בבתי הספר

גלנט תלה את יישום התכנית שהציג בהעברת תקציב המדינה בהקדם האפשרי. הוא התייחס לתחום קידום הנוער ואמר, "במערכת החינוך חסר תקציב של כארבעה מיליארד שקלים על מנת לסיים את שנת הלימודים בשלוש פעימות. מאחר ולא אושר תקציב למדינה בשנה הנוכחית, אז במשרד האוצר ובמשרד המשפטים קיבלו החלטה שלא ניתן להעביר את הכסף הזה", הסביר.

"המשמעות היא שאם לא ייחתם תקציב המדינה, אנחנו עלולים להימצא שכל התוכניות המשלימות, כל החינוך המשלים, ייעצר. ולכן, אני קורא ליו"ר כחול לבן בני גנץ להגיע להסכמה על תקציב 2020 מחר בבוקר. לאחר מכן ביום ראשון יש להביא אותו לאישור ולו על מנת למנוע פגיעה בכל סעיף שהוא על החינוך המשלים במדינה".

אחרי גלנט נשא דברים מנכ"ל המשרד עמית אדרי. הוא סיפר כי במסגרת תכניות גיוס כוח האדם כחלק מהמתווה, עד כה התקבלו פניות מ-6,750 בעלי תעודות הוראה המעוניינים להשתלב בתוכנית. זאת, לדבריו, בנוסף ל-6,500 עוזרי חינוך שיגויסו על ידי הרשויות המקומיות.

הקריטריונים להעסקת עוזרי הוראה כוללים 15 שעות הכשרה לפרחי הוראה וסטודנטים, שיכסו 80% מסך שעות הלימודים של התלמידים בבתי הספר. אליהם יתווספו בעלי ניסיון של ממלאי מקום בבתי ספר או מורות חיילות, וכן מדריכים בעלי ניסיון בהפעלת תוכניות חינוכיות. השכר שנקבע למתגייסים: 75 שלקים לשעה.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
"ישראל נמצאת בפיגור גדול ממדינות העולם". כיתת לימוד בזמן הקורונה./ראובן קסטרו

ההצהרה שמסר בנוכחות מנכ"ל המשרד עמית אדרי מגיעה יממה לאחר התכנסותה של ועדת החינוך בכנסת, בנושא פתיחת שנת הלימודים, ממנה נעדרו השר גלנט ואנשי משרדו. הם קיימו פגישה נפרדת.

בתשובה לשאלה מדוע נעדר מהוועדה אתמול, השיב גלנט: "כל שנה כמיטב המסורת מקיימת כנסת ישראל במשותף עם שר החינוך ומשרד החינוך ישיבה חגיגית לפתיחת שנת הלימודים. אנחנו רוצים לקיים את הישיבה הזאת, והיא תתקיים ביום שני הקרוב. למעשה, המנכ"ל זומן לישיבה ולאחר מעשה התברר לנו שהייתה כוונה פוליטית לקיים את מסיבת העיתונאים הזאת כפורום או כחלק מפתיחת שנת הלימודים בכנסת, מבלי לשתף את שר החינוך".

"הדבר אינו מקובל", הסביר, ותקף את יוזמי הישיבה: "התהליך צריך להיות מתואם בין משרד החינוך לוועדת החינוך של הכנסת. אנו באים לנושא בידיים נקיות ומעוניינים לקיים אותו. לא יהיו מצב שיזמנו אנשים מתוך משרד החינוך ללא שר החינוך כדי לעשות את הוועדה בכל מיני טריקים ושטיקים". גלנט הוסיף, "פניתי ליו"ר הכנסת, שוחחתי עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה ותבעתי שהישיבה תתקיים בשבוע הבא".

כינוס ועדת החינוך | היערכות לפתיחת שנה"ל תשפ"א. כנסת, ירושלים 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"ניסו לעשות את הוועדה בכל מיני טריקים". ועדת החינוך, אתמול/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בוועדה נמתחה ביקורת על תכניתו של השר, ונציגי הנהגת ההורים, הסתדרות המורים והרשויות המקומיות הצביעו על החורים במתווה משרד החינוך השנוי במחלוקת. לדבריהם, התכנית אינה נותנת מענה לתלמידים רבים, לא מעניקה פתרון למורים באוכלוסיית סיכון ומקפיאה את תקצוב כל התכניות לנוער בסיכון בגלל היעדר תקצוב.

גלנט הציג לאחרונה את המתווה, שבמרכזו עומד פיצול כיתות והישענות על למידה מרחוק. במהלך השבוע אישרה הממשלה את המתווה שהציג השר יחד עם שר האוצר ישראל כץ, בעלות מוערכת של כ-4.2 מיליארד שקלים. אולם בפועל עד תחילת שנת הלימודים אושרו לשימוש רק 1.75 מיליארד שקלים.

התכנית כוללת פיצול כיתות והישענות על למידה מרחוק, תוך התייחסות לשמירה על היגיינה במוסדות החינוך והכשרת כוח אדם מתאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully