וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בוויסקונסין אחרי ששוטרים ירו בגבו של שחור לא חמוש

24.8.2020 / 10:57

המשטרה בעיר קנושה אמרה כי השוטרים הגיבו ל"תקרית משפחתית", אך לא ברור מדוע ג'ייקוב בלייק נורה כשפתח את דלת המכונית שבה היו ילדיו. מצבו קשה, והשוטרים הוצאו לחופשה. מפגינים השליכו לבנים ובקבוקי תבערה, והוכרז עוצר. המושל: "מתנגדים לשימוש בכוח מופרז"

בווידאו: שוטרים בוויסקונסין יורים בגבו של גבר שחור/מתוך: טוויטר, עריכה: ניר חן

הפגנות פרצו בעיר קנושה שבמדינת וויסקונסין בארצות הברית אחרי ששוטרים ירו באדם שחור ולא חמוש. בתגובה, הרשויות הטילו עוצר בעיר. הפצוע, ג'ייקוב בלייק, פונה לבית החולים אתמול (ראשון) כשהוא במצב קשה, אחרי שנורה פעמים רבות. לפי דיווחים ברשתות החברתיות, תושבים שהגיעו לזירה השליכו לבנים ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה אדם הולך לעבר מכונית, כשאחריו שני שוטרים. אחד מהם ירה לעברו בזמן שהוא פתח את דלת המכונית, שבה ישבו ילדיו.

התקרית התרחשה בסביבות השעה 17:00, כששוטרים הגיבו לקריאה על "תקרית משפחתית". לפי משטרת קנושה, הפצוע פונה מידית לבית החולים. לא נמסרו פרטים נוספים על מה הוביל לירי.

ארה"ב: שוטרים בוויסקונסין ירו 7 פעמים בגבו של גבר שחור 
24.8.20. טוויטר, צילום מסך
לפי עד ראייה, במכונית היה ילד. הירי בבלייק/צילום מסך, טוויטר

משרד המשפטים בוויסקונסין הודיע היום כי השוטרים שהיו מעורבים בירי הוצאו לחופשה, וכי היחידה לחקירות פליליות במדינה פתחה בחקירת הירי. היא אמרה כי היא תגבש דוח עבור התביעה בתוך 30 יום.

"אנחנו מתנגדים לשימוש בכוח מופרז ובהסלמה אוטומטית כשזה נוגע לשחורים בוויסקונסין", צייץ המושל טוני אוורס.

עוד בוואלה!

הסגנית הראשונה של ארה"ב? בת המהגרים שרוצה להמשיך לעשות היסטוריה

לכתבה המלאה
מהומות בעיר קנושה, וויסקונסין, אחרי ירי של שוטרים בגבר שחור לא חמוש, 23 באוגוסט 2020. רויטרס
המשטרה הטילה עוצר בעיר. שריפה בעיר קנושה/רויטרס
מהומות בעיר קנושה, וויסקונסין, אחרי ירי של שוטרים בגבר שחור לא חמוש, 23 באוגוסט 2020. רויטרס
כוחות משטרה ברחבי העיר, הלילה/רויטרס

אחרי הירי, תושבים זועמים התאספו בזירה והציתו שריפות במחאה על התקרית. המפגינים צעדו ברחובות וזרקו לבנים והשליכו בקבוקי תבערה על השוטרים. אחד מהם, לפי הדיווחים, נפצע. בתגובה, הודיעה המשטרה על עוצר ברחבי העיר עד השעה 07:00.

התקרית הזו קרתה בזמן שהמחאות על הרג ג'ורג' פלויד ברחבי ארצות הברית טרם גוועו. פלויד נהרג ב-25 במאי אחרי ששוטר לבן במיניאפוליס שם את ברכו על צווארו קרוב לתשע דקות. האירוע הצית הפגנות סוערות ברחבי המדינה נגד אלימות וגזענות המשטרה ומערכת המשפט כלפי שחורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully