וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפיצוץ בביירות, סגר נוסף יוטל בלבנון בשל עלייה בתחלואה בקורונה

לאחר יומיים שבהם אובחנו יותר מ-400 חולים בנגיף, החליטו במדינה להטיל הגבלות חדשות להפחתת התחלואה. בתי החולים במדינה לא מצליחים לטפל בבעיה משום שמוסדות רבים נפגעו מהפיצוץ, וכ-300 אלף מתושבי ביירות נותרו חסרי בית ואינם יכולים לשמור על ריחוק חברתי והגיינה

בווידאו:לבנון מטילה סגר נוסף בעקבות עלייה בתחלואה בקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

לבנון הודיעה היום (רביעי) כי תטיל סגר מחודש למשך שבועיים במדינה, בכדי לעצור את העלייה בתחלואה בנגיף שמגיעה כשבועיים לאחר הפיצוץ ההרסני בביירות. במסגרת הסגר, מיום שישי הקרוב ייסגרו השווקים, מרכזי הקניות, חדרי הכושר והבריכות, ובנוסף יוכרז עוצר כללי בלילות.

גורמים רשמיים דיווחו ביום שני האחרון על 456 מקרים חדשים של קורונה שאובחנו במדינה, וכן שני מקרי מוות. אתמול אובחנו במדינה 421 מקרים נוספים.

שר הבריאות בלבנון, חמד חסן, הזהיר כי בתי החולים עומדים בפני מחסור במקומות אשפוז לחולים חדשים. "המצב קשה מנשוא", אמר בתחילת השבוע בראיון לתחנת רדיו מקומית. שישה בתי חולים גדולים ו-20 מרפאות ספגו נזקים חלקיים או כבדים כתוצאה מהפיצוץ העצום בנמל ביירות, שבו נהרגו לפחות 178 בני אדם.

אב ובתו רוכבים על אופנוע באזור הפיצוץ בנמל ביירות, כשהם מתגוננים מפני נגיף הקורונה. 19 באוגוסט 2020. רויטרס, רויטרס
"המצב קשה מנשוא". אב ובתו רוכבים על אופנוע באזור הפיצוץ בנמל ביירות, היום/רויטרס, רויטרס

המתקנים הרפואיים שעדיין פועלים ובתי חולים שדה שהוקמו בעקבות הפיצוץ מטפלים באלפי נפגעי טראומה וכוויות, כמו גם פצועים קשה יותר, כתוצאה מהפיצוץ. מעבר לכך, כ-300 אלף איש נשארו ללא קורת גג, כשרבים מהם מתגוררים כיום בבניינים פגומים, אתרים זמניים או מקלטים משותפים, עם גישה מוגבלת למים ולתברואה. האסון הוסיף למצב הקשה שעמו מתמודדת לבנון, עקב ההאטה הכלכלית הקשה שמגיפת הקורונה החמירה עוד יותר.

עוד בוואלה!

בתי חולים ומומחים רפואיים: העולם מתגייס להציל את לבנון

לכתבה המלאה
צוות מחטא את הפרלמנט הלבנוני בביירות, בשל התפרצות נגיף הקורונה. 19 באוגוסט 2020. רויטרס, רויטרס
השווקים, מרכזי הקניות, חדרי הכושר והבריכות ייסגרו. צוות חיטוי בפרלמנט בביירות/רויטרס, רויטרס

ארגון הבריאות העולמי החמיא בשבוע שעבר ללבנון, ואמר כי היא עשתה "עבודה מרשימה ביותר" בהתמודדותה עם נגיף הקורונה. עם זאת, לפני הפיצוץ חלה מגמת עלייה במספר היומי של המקרים החדשים, והממשלה תכננה להטיל סגר חלקי, שיסייע בניהול העומסים בבתי החולים. לפחות 107 בני אדם מתו מהנגיף במדינה מאז חודש פברואר.

מאז חלה עלייה נוספת בשיעורי ההדבקה בנגיף, ונתונים אלו צפויים לעלות עוד יותר בשבועות הקרובים, מכיוון שאנשים רבים לא מצליחים לנקוט באמצעי הזהירות המתבקשים, כמו כללי הריחוק החברתי.

רוכב אופניים בביירות, במהלך סגר הקורונה הראשון. 19 באוגוסט 2020. אי-פי, AP
מעל 400 מקרים יומיים. רוכב אופניים בביירות, במהלך סגר הקורונה הראשון/AP, אי-פי

האו"ם הביע לאחרונה חשש מפני הסיכון הגבוה לחשיפת עובדי הבריאות לנגיף, בגלל הצפיפות במחלקות החירום בבתי חולים, מחסור בציוד להגנה אישית, פגיעות מוגברת באוכלוסייה והקטנת מספר המיטות ויכולות היחידה לטיפול נמרץ.

באו"ם הבהירו כי רכישת ערכות בדיקה ומעקב מבוסס קהילה בקרב אנשים שאיבדו לאחרונה את בתיהם, כמו גם אספקת אמצעי מיגון, חיטוי והיגיינה לקבוצות פגיעות, הן קריטיות לעצירת התחלואה המוגברת.

ארגון הבריאות העולמי העביר כמעט 25 טונות של אמצעי מיגון, חיטוי והיגיינה שונים לביירות, ומשרד הבריאות הלבנוני הקים מרפאות לעריכת בדיקות קורונה בשניים מהאזורים שנפגעו בפיצוץ. צוותי רפואה נוספים מרחבי העולם התבקשו על ידי ארגון הבריאות העולמי להגיע ללבנון, ולהגביר את יכולות הטיפול בבתי חולים שדה שהוקמו בשל הפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully