וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חוסר ראיות: נסגר התיק נגד ראשי הרשויות בקריית אתא ותל מונד

המשטרה הודיעה על סיום החקירה נגד יעקב פרץ ושמואל סיסו בחשד לעבירות שחיתות, מבלי שתועבר לפרקליטות. השניים בירכו על ההודעה: "הוכח כי לא היו דברים מעולם". תשתית ראייתית התגבשה נגד 3 חשודים אחרים בפרשה. החודש, נסגרה גם חקירה נגד ראש מועצת ג'סר א-זרקא לשעבר

סטילס: מתוך ה-FB של עיריית קריית אתא, עריכה: אסף דרורי

המשטרה הודיעה בראשון כי לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת להוכחת החשדות נגד יעקב פרץ, ראש עיריית קריית אתא ונגד שמואל סיסו, ראש הוועדה הקרואה בתל מונד. השניים נעצרו בנובמבר על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. מנגד, התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד מעורבים נוספים בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות מס.

פרץ, בן 60, בירך על ההודעה. "מהיום הראשון לחקירה אמרתי כי אני מאמין במשטרה וביכולתה להגיע לחקר האמת. אני שמח שהמשטרה הוכיחה כי לא היו דברים מעולם וכל פועלי הוא למען קריית אתא ותושביה", אמר.

גם סיסו, בן ה-69, לשעבר ראש עיריית קריית ים וקונסול ישראל בניו יורק, הגיב בשמחה כששמע על תוצאות החקירה. "אין מילים לתאר את אנחת הרווחה עם קבלת הבשורה, למרות שאני כמובן ידעתי לאורך כל הדרך שאני חף מכל פשע", אמר. "חשוב להזכיר שהצעתי לחוקרים לבדוק אותי בפוליגרף על כל שאלה שירצו, גם בלי עורך דין, ולמרות שזו אינה ראייה קבילה זה היה נותן להם אינדיקציה שאני דובר אמת. בכך מקרה, אני שמח שהצדק יצא לאור".

שמואל סיסו ראש עיריית תל מונד
יעקב פרץ ראש עיריית קריית אתא. צילום: דורון גולן, עיריית קריית אתא, עיבוד תמונה
בירכו על הודעת המשטרה. סיסו ופרץ/עיבוד תמונה, צילום: דורון גולן, עיריית קריית אתא

החקירה התנהלה בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום ברשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. במסגרתה, נבחנו כמה אירועים בהם עלה חשד כי בעלי חברות הנדסה ותשתיות שילמו שוחד בהיקף של מיליוני שקלים לחשוד המרכזי, אברהם קוגמן, בתמורה להשפעתו על עובדי ונבחרי ציבור ברשויות מקומיות ובחברות ממשלתיות לפעול לטובתם. החקירה הפכה לגלויה בנובמבר 2019, עם מעצרם של 12 חשודים, בהם שני ראשי הערים, שמעצרם הוארך פעם אחר פעם עד ששוחררו ועתה מסתמן כי התיק נגדם ייסגר.

עמדת המשטרה היא כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד קוגמן בעבירות של שוחד והלבנת הון, בחשד שקיבל בהזדמנויות שונות ובאירועים שונים טובות הנאה. לטענתם, הוא קיבל לכאורה כסף מבעלי חברות הנדסה ותשתיות, במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם ולקדם את ענייניהם בקרב רשויות מקומיות וממשלתיות.

גם בעניינו של דורון אביטן, יועץ השר להגנת הסביבה לשעבר, עמדת המשטרה דומה. נגדו הצטברה תשתית ראייתית לכאורה בעבירה של מרמה והפרת אמונים, בחשד שפעל לכאורה לקדם את ענייניו של קוגמן וחברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית עבור חברה ממשלתית, בתמורה לקידום ענייניו האישיים.

עוד בוואלה!

השחיתות ברשויות: ראש עיריית קריית אתא וראש מועצת תל מונד חשודים

לכתבה המלאה

המשטרה סבורה כי התגבשה תשתית ראייתית גם נגד סא"ל (מיל') אבישי כהן, בן 54, מנכ"ל חברת יפה נוף לשעבר, בעברו מנכ"ל נמל אילת ומנהל אגף במשרד ראש הממשלה וכיום מנכ"ל עיריית טירת כרמל. המשטרה מייחסת לו ניסיון לקבלת שוחד והפרת אמונים, בחשד שפעל לסייע לקוגמן בקידום מכרזים שבאחריות החברה עבור חברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית, זאת בתמורה לקידום ענייניו האישיים".

יו"ר יפה נוף, יואב רמתי, הגיב בצער על ההחלטה בעניינו של כהן. "ברמה האישית כואב לי", אמר, "אבל כיושב ראש אני זעקתי כל הזמן, 'חבר'ה יש פה בעיה בהתקשרויות'. יש לי פרוטוקולים שלמים שזה אני נלחם מול כל חברי הדירקטוריון נגד בעיות בוועדת מכרזים ובתרבות הארגונית".

רמתי הוסיף כי "גם עשיתי מעשה ואני בדרכי להחליף את ההנהלה ולכן גם יורדים לחיי, על כלום". הוא אמר את הדברים על רקע עתירה מנהלית שהוגשה לאחרונה נגדו ונגד ראשת העיר עינת קליש-רותם, בטענה שהוא מנוע מלשמש בתפקיד מחשש לניגוד עניינים.

12 חשודים נעצרו במסגרת החקירה. להב 433 (צילום: ראובן קסטרו)

להב 433. ראובן קסטרו
להב 433/ראובן קסטרו

תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה. אבישי כהן, שהתבקש להתייחס לטענות, אמר כי "אין לי מה להגיב, תודה". מיאח"ה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לפגיעה בטוהר המידות הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".

בתוך כך, לוואלה ! NEWS נודע כי תיק פרשייה נוספת שחקרה היאל"כ, נגד ראש המועצה לשעבר של ג'סר א-זרקא, עז אלדין עמאש, בן 62, נסגר אף הוא בתחילת החודש מחוסר ראיות. עמאש נחשד ב-2015 במעורבות ברשת מכירה של תארים אקדמאיים פיקטיביים מאוניברסיטאות בחו"ל ויוחסו לו עבירות של קבלת דבר במרמה וזיוף בנסיבות מחמירות, וכן גניבה ממעביד.

בינואר 2016, חוקרי לה"ב 433 פשטו על ביתו של עמאש וערכו בו חיפוש. הם תפסו במקום ראיות ועצרו אותו לחקירה כשהוא אזוק ונלקח ברכב משטרה למשרדי היחידה. לאחר החקירה, הוארך מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון בתשעה ימים. בתום חמש שנים, התיק נגדו נסגר. "מה שלא הורג אותך מחזק אותך", אמר עז אלדין עמאש לוואלה ! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully