וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד ראש עיריית טירת כרמל וסגנו: "הכול נעשה מתום לב"

הפרשה שנחקרה לפני כ-8 חודשים בלהב 433 הסתיימה ללא כתב אישום נגד שלושת החשודים, בהם גם אחיו של סגן ראש העיר, הקומיקאי שלום אסייג. על פי החשד, העירייה רכשה מיזם חינוכי שקידם אסייג ללא מכרז כנדרש לפי חוק. "מלעשות טוב יצא קצת רע, אבל הכל שב על מקומו בשלום"

בווידאו: הארכת מעצר בחשד לשחיתות ברשויות המקומיות/עריכה: איתי עמרם

פרקליטות מחוז צפון סגרה את תיק החקירה נגד ראש עיריית טירת כרמל אריה טל ונגד סגנו וממלא מקומו מוריס אסייג. זאת, לאחר שהשניים נחקרו בחשד לקבלת דבר במרמה. במסגרת הפרשה נחקר באזהרה גם הקומיקאי שלום אסייג, אחיו של סגן ראש העיר, בעקבות שירותים שהעניק לכמה רשויות מקומיות, בהן טירת כרמל.

החקירה התנהלה לפני כשמונה חודשים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בחשד לעבירות של טוהר המידות. על פי החשד, עיריית טירת הכרמל רכשה מיזם חינוכי שהקים שלום אסייג, ואת רכישת הפרויקט קידם אחיו מוריס ללא מכרז כנדרש על פי חוק. המיזם עוסק בלימוד אינטרנטי של מגוון מקצועות לתלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים.

בהמשך הועבר התיק לבחינת פרקליטות מחוז צפון, ושם התקבלה לאחרונה ההחלטה לסגור את התיק ולא להגיש כתב אישום כנגד אף אחד מהשלושה. בפרקליטות אישרו את הדברים, אך לא מסרו מה עילת הסגירה.

שלום אסייג, מוריס אסייג ואריה טל ראש עיריית טירת כרמל. גיק דיגיטל, אתר רשמי
לא יוגש נגדם כתב אישום. שלום אסייג, מוריס אסייג וראש העיר אריה טל (צילום: גיק דיגיטל)/אתר רשמי, גיק דיגיטל

"ברור שזו הקלה", סיפר מוריס אסייג לוואלה! NEWS. "מלכתחילה זה הפתיע אותנו מאוד. באו לשלושה אנשים טובים ונורמטיביים, שכל מה שאנחנו עושים זה לעזור, כך דרך חיינו. פתאום מצאנו את עצמנו באיזה מקום שמעולם לא היינו בו".

אסייג הסביר כי "זה הפתיע בזמנו, וככל שאז ההפתעה הייתה רעה, אז היום זו הפתעה טובה וברוך השם הכל שב על מקומו". עוד הוסיף סגן ראש העיר כי "התודות מגיעות לפרקליטות המדינה ולמשטרת ישראל שמצאו לנכון בסופו של דבר לגנוז את התיק הזה, ולהבין שאין שם שום דבר שבאמת משמעותי או שנעשה באיזושהי צורה חס וחלילה כדי לגעת בכספי ציבור או לפגוע במישהו או במשהו".

עוד בוואלה!

ראש עיריית טירת כרמל וסגנו הם החשודים בפרשת השחיתות הציבורית

לכתבה המלאה

"כל מה שנעשה, גם מלכתחילה, נעשה רק מתום לב, כדי לתת ולא כדי לקחת", טען אסייג. "אז בית ספר בטירת כרמל קיבל איזשהו מוצר של שיעורים מקוונים בחצי מהמחיר הריאלי שלהם בשוק". הוא הבהיר כי "עשינו את זה כדי ששלום יסגור מעגל. הוא היה תלמיד בעיר הזאת, ומלעשות טוב יצא קצת רע אבל ברוך השם הכל שב על מקומו בשלום ואנחנו מודים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully