וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר נגזרה על המטפלת שהורשעה בהתעללות בתינוק בן 11 חודשים

26.7.2020 / 9:19

ציפורה דוד תרצה 12 חודשי מאסר בנוסף למאסר על תנאי ותשלום פיצויים להורי התינוק בו טיפלה בנס ציונה. השופטת קבעה: "ניכר כי מדובר בהתפרצות חוזרת ואלימה. לזכותה נטילת אחריות והבעת צער". דוד התנצלה בפני ההורים. אמו של התינוק: "נלחמנו שתשב מאחורי סורג ובריח"

בווידאו: גזר הדין של המטפלת ציפורה דוד/צילום: יותם רונן

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (ראשון) שנת מאסר על המטפלת ציפורה דוד, שהורשעה בהתעללות בתינוק בן 11 חודשים בנס ציונה. כמו כן, נגזרו עליה גם שמונה חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים להורי התינוק. דוד תחל לרצות את מאסרה בכלא ניצן ב-10 בספטמבר, כשעד אז תשהה במעצר בית ללא פיקוח. עורך דינה הודיע כי הם מתכוונים לערער על ההחלטה.

בפתח הדיון אמרה השופטת אפרת פינק כי "הנאשמת נהגה באכזריות, תוך הטלת אימה משמעותית. הפגיעה בערכים המוגנים קשה ביותר, התנהגות בזויה כלפי תינוק חסר ישע תוך הפרה קשה של אמון ההורים בה. היא נהגה בו באלימות ואגרסיביות עד כדי התעללות בו. ניכר כי מדובר בהתפרצות חוזרת ואלימה כלפי התינוק, ללא תכנון, אך לא מדובר באירוע נקודתי. הסרטונים מדברים על פוטנציאל קשה לגרימת נזק וסבל לתינוק".

"לזכות הנאשמת נטילת אחריות והבעת צער, הן לזכותה", ציינה השופטת. "היא נעדרת עבר פלילי. היא לא תעסוק יותר במקצועה. מצבה הכלכלי בכי רע".

דוד אמרה כי זה היום הגרוע בחייה, והביעה חרטה והתנצלה בפני ההורים. "אני מתנצלת מאוד, אני לוקחת אחריות, אני מבקשת סליחה", אמרה מחוץ לאולם. "אני מקווה שלא יחזור כזה מקרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא תעסוק יותר במקצועה. דוד בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופטת מתחה ביקורת על ההורים והמחאות נגד המטפלת. "הרושם שהתעורר באולמי כי המוחים ביקשו לעשות בנאשמת משמפט שדה. במדינה דמוקרטית בית המשפט הוא שגוזר את הדין ואל לפסוק בהתאם לרוח הציבורי הנושבת. לקחתי בחשבון את נזקיה בעקבות הביוש ברשתות החברתיות. לכן יש עליה עונש ברף התחתון של המתחם, אך לא ברף התחתון ממש", ציינה.

הוריו של התינוק, בת אל ודורון רוגוב, אמרו בתום הדיון כי "מבחינתנו זה סוג של ניצחון. שום עונש לא יכפר על מה שהיא עשתה לבן שלנו ונלחמנו על זה שהיא תשב מאחורי סורג ובריח". על דברי השופטת אמרה האם: "היא לא התייחסה אלינו אלא להד הציבורי כולו. אי אפשר להתעלם ממה שקורה היום, פעמיים בשבוע שאני שומעת על התעללות. חובת בית המשפט לתת את הדין וההוכחה שהחיים של הילדים שלנו חשובים והם לא שקופים".

לפני גזר הדין סיפרו השניים כי "במשך שנה וחודשיים נלחמנו, ואנחנו מקווים שיעשה היום צדק. מבחינתנו אנחנו דורשים כלא למשך שנים רבות, לא נוכל לקבל גזר אחר. אם היא לא תקבל מאסר נמשיך להילחם עד שזה יקרה. המסר שלי אליה - אני מקווה שהיא הכינה את התיק שלה לכלא, ואני מקווה שתחושת הפחד וחוסר הוודאות שלה תלווה אותה עד לסוף חייה".

עוד בוואלה!

"פעלה באכזריות": המטפלת שתועדה כשהיא מכה תינוק הורשעה בהתעללות

לכתבה המלאה

הרשעתה בהתעללות הגיעה במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם הפרקליטות לאחר שהצדדים הגיעו להסכמות בנוגע לעובדות בכתב האישום, אז אישרה כי היא האישה שנראית בסרטון המתעד את המעשים.

"המחוקק לא הגדיר מהי התעללות, אך בית המשפט העליון קבע שורת מבחנים ובהם האם ההתנהגות מאופיינת בהשפלה, דיכוי וביזוי הקורבן, מידת פערי הכוחות, מידת חוסר הישע של הקורבן, התמשכות המקרים", נימקה השופטת פינק את ההחלטה. "אלמלא צילומה של הנאשמת. יש להניח שהמעשים לא היו מתגלים, ומכאן יש להשפיע על מידת חוסר הישע של התינוק, שלא יכול היה להתריע על המעשים".

מכתב האישום, שהוגש נגד דוד בת ה-65 ממושב בית עובד שבשפלה בחודש מאי 2019, עולה כי היא התעללה בתינוק בכמה מקרים, בהם בין השאר סטרה בפניו, צעקה לעברו, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח והצמידה מגבת לפניו של תוך שהיא חונקת אותו. בנוסף לכך, היא איימה על התינוק שתהרוג אותו. החשדות נגד דוד התעוררו לאחר שהורי התינוק התקינו מצלמות אבטחה בביתם. בתיעוד היא נראית סוטרת לו ומשליכה אותו על הספה. הורי התינוק פנו למשטרה שעצרה את דוד.

(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully