וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעלה באכזריות": המטפלת שתועדה כשהיא מכה תינוק הורשעה בהתעללות

11.2.2020 / 8:52

פחות משנה לאחר שתועדה מכה תינוק בן 11 חודשים, ציפורה דוד הורשעה בהתעללות לאחר שהגיעה להסכמות עם הפרקליטות בנוגע לעובדות שבכתב האישום. "לעמוד מולה באולם זה לא קל", אמרה אמו של התינוק, "היום נעשה צדק למען הבן שלנו". התביעה תבקש עונש מאסר בפועל

עריכה: אסף דרורי

בית משפט השלום ברחובות הרשיע היום (שלישי) את המטפלת ציפורה דוד, שהכתה תינוק בן 11 חודשים בנס ציונה. דוד הורשעה בהתעללות בתינוק במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם הפרקליטות לאחר השהצדדים הגיעו להסכמות בנוגע לעובדות בכתב האישום, אולם נותרו במחלוקת בנוגע לסוגיית הסעיף בו תורשע.

בעוד שהפרקליטות ביקשה להרשיע את דוד בהתעללות, סנגורה עו"ד ירון פורר ביקש להסתפק בעבירה חמורה פחות של תקיפת קטין. ההכרעה בסוגיית ההרשעה הושארה לבית המשפט, שקבע לבסוף כי תורשע בהתעללות. "המחוקק לא הגדיר מהי התעללות, אך בית המשפט העליון קבע שורת מבחנים ובהם האם ההתנהגות מאופיינת בהשפלה, דיכוי וביזוי הקורבן, מידת פערי הכוחות, מידת חוסר הישע של הקורבן, התמשכות המקרים", נימקה השופטת אפרת פינק את ההחלטה.

השופטת פינק בדקה בזה אחר זה את הקריטריונים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון - והגיעה למסקנה כי מדובר בהתעללות. "אלמלא צילומה של הנאשמת", אמרה השופטת, "יש להניח שהמעשים לא היו מתגלים, ומכאן יש להשפיע על מידת חוסר הישע של התינוק, שלא יכול היה להתריע על המעשים".

ציפורה דוד, המטפלת שהורשעה בהתעללות בילד, מחוץ לבית המשפט ברחובות, 10 בפברואר 2020. פלאש 90, פלאש 90
הורשעה בהתעללות. ציפורה דוד בבית המשפט, היום/פלאש 90, פלאש 90

מכתב האישום, שהוגש נגד דוד בת ה-65 ממושב בית עובד שבשפלה בחודש מאי האחרון, עולה כי היא התעללה בתינוק בכמה מקרים, בהם בין השאר סטרה בפניו, צעקה לעברו, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח והצמידה מגבת לפניו של תוך שהיא חונקת אותו. בנוסף לכך, היא איימה על התינוק שתהרוג אותו. החשדות נגד דוד התעוררו לאחר שהורי התינוק התקינו מצלמות אבטחה בביתם. בתיעוד היא נראית סוטרת לו ומשליכה אותו על הספה. הורי התינוק פנו למשטרה שעצרה את דוד. במסגרת הסדר הודתה דוד בעובדות כתב האישום ואישרה כי היא האישה שנראית בסרטון המתעד את המעשים.


עובדות כתב האישום והצפייה בקלטות מלמדים כי מתקיימים כל יסודות עבירת ההתעללות. "הנאשמת פעלה באכזריות תוך הטלת מורא על התינוק". התובע מפרקליטות מחוז מרכז, עו"ד מיכאל סטופ, הודיעה כי בכוונת התביעה לבקש מאסר בפועל.

תיעוד המטפלת ציפורה דוד שתועדה מכה תינוק בנס ציונה. צילום מסך, צילום מסך
ההורים התקינו מצלמות בהן תועדה ההתעללות/צילום מסך, צילום מסך

"באנו במתח וציפייה גדולים, כי זה שלב קריטי להמשך הדרך", אמרו הבוקר הוריו ש הפעוט, בת-אל ודורון רוגוב. "עברנו מסע לא פשוט של תשעה חודשים, והיום בית המשפט נתן את התשובה לעניין סעיף האישום. אחרי מלחמה קשה של עו"ד סטופ מהפרקליטות, שנלחם איתנו והתעקש לדייק בכל סעיף, בית המשפט הכריע שזו התעללות, ומכאן הדרך לכלא קצרה. לעבור תשעה חודשים, אני צריכה ללדת כל רגע, ולעמוד מולה באולם, זה לא קל. הבשורה שקיבלנו היום מעודדת אותנו להמשיך עם הראש קדימה, יד ביד עם הפרקליטות. זה צדק למען הבן שלנו ואמירה לעתיד".

המטפלת ציפורה דוד שתועדה מכה תינוק בנס ציונה הורשעה בהתעללות 
אמו של התינוק: נעשה צדק למען הבן שלנו". מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי
"בית המשפט אמר את דברו". הורי התינוק בת-אל ודורון רוגוב, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה! NEWS

התובע, עו"ד מיכאל סטופ מפרקליטות מחוז מרכז אמר לאחר הכרעת הדין כי "בית המשפט קיבל היום את עמדתנו והרשיע את הנאשמת בהתעללות בקטין חסר ישע בו היא טיפלה. בית המשפט קבע בצורה מפורטת שהיא התעללה בקטין בן 11 חודשים, התעללות שאנו תופסים כחמורה, תוך חניקה והשפלה של התינוק. אנו רואים את המעשים בחומרה רבה ונטען למאסר בפועל".

מנגד ירון פורר, סנגורה של המטפלת אמר כי "בית המשפט היום לצערי כיבד את שיקול הדעת של התביעה לפיה המעשים של מרשתי עולים כדי להתעללות. מבלי להקל ראש במעשים, בית המשפט קבע גם שאםשר היה להאשים אותה בעבירות קלות יותר. נלמד את הכרעת הדין וניערך לטיעונים לעונש".


(עדכון ראשון: 7:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully