וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פענחה את הרצח הכפול: תושב עוספיא יואשם בחיסול בדלית אל-כרמל

26.7.2020 / 14:26

חודשיים וחצי עברו מאז נורו למוות עופר אבו סעדה וקרלוס אבו תמימי, קרובי משפחה ילידי עוספיה, ובתום חקירה יוגש כתב אישום נגד תימור עטשי בגין המעשה. על פי החשד, הרצח התבצע על רקע סכסוך בקו חלוקת סמים, ומתוך ארבעה חשודים ראיות מספקות לדין נמצאו רק כלפי האחרון

בווידאו: ראש מפלג ימ"ר חוף על פענוח הרצח הכפול בדלית אל-כרמל/צילום: דוברות משטרת ישראל

תושב עוספיה, תימור עטשי בן ה-31, יואשם ברצח הכפול בדלית אל-כרמל בו נורו למוות עופר אבו סעדה, תושב עוספיה בן ה-27 וקרלוס אבו תמימי בן ה-39, קרוב משפחתו, ספר שהתגורר בתל אביב. לאחר חקירה של היחידה המרכזית של מחוז חוף, תוגש היום (ראשון) נגד עטשי הצהרת תובע, ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

האירוע התרחש סמוך לכיכר השוטר, בחלקו המזרחי של הכפר דלית אל-כרמל, על הכביש הראשי החוצה את הכפר, בערב שבת 8 במאי, מעט לפני חצות. בסביבות השעה 23:30 התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח על הירי. פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה קבעו את מותם של השניים במקום. היחידה המרכזית קיבלה את החקירה לאחריותה כבר באותו הלילה. שוטרים סרקו בשטח ומהאוויר באמצעות מסוק משטרה, ואכן זמן קצר אחר כך התגלה רכב מאזדה עולה באש ביער סמוך.

לאחר מכן התברר כי זה הרכב ששימש את המתנקשים, וכי נגנב עוד ב-2019 והורכבו עליו לוחיות רישוי מזויפות. סמוך לרכב נתפסה מצית עם DNA שלהערכת החוקרים תואם ודאית את זה של תימור עטשי. ואולם, החקירה התנהלה באופן חשאי עוד משך זמן רב, וחודש לאחר האירוע הימ"ר עצרה שלושה חשודים נוספים: חליל כיוף, שאדי ניג'ם ועמל מלאק.

להערכת המשטרה, עטשי הבין אז כי טבעת החוקרים סוגרת עליו והוא נמלט תחת זהות בדויה. בסופו של דבר, ב-19 ביוני, חודש וחצי לאחר הרצח, הוא נלכד על ידי בלשים במבצע מורכב. הוא נעצר, גם רכב הב.מ.וו היוקרתי שלו נתפס במהלך החקירה, אבל כל שאר החשודים שוחררו עם התפתחות החקירה, כיוון שהמשטרה לא הצליחה לגבש נגדם ראיות מספיקות להעמדה לדין.

קרלוס אבו תמימי בן ה-39 מעוספיה שנורה למוות בדליית אל כרמל. 9 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
נקלע לזירת הירי. קרלוס אבו תמימי/אתר רשמי, ללא

מדובר בחקירה סבוכה, מורכבת ורגישה, בהתחשב כי מדובר בכפר דרוזי בו אירוע חמור ומתוכנן מסוג זה אינו שכיח ומבחינת התושבים מהווה עליית מדרגה מדאיגה.

כ-30 חוקרים עבדו על התיק בחודשיים וחצי שחלפו מאז הרצח, בהם 11 חוקרי צוות חקירה מיוחד (צח"מ) של מיפלג התישאול בימ"ר חוף בראשות סגן ניצב יוני חג'ג', שהעמיד בראש הצח"מ את רב-פקד ביאן מולא, בן העדה הדרוזית מירכא.

במהלך החקירה ביצעו החוקרים מגוון תרגילי חקירה, השתמשו באמצעים טכנולוגיים והצליחו לשבור את אחד העדים שמסר גרסא מפלילה כנגד עטשי. אחר כך חזר בו אמנם העד מעדותו זו ועורכי הדין של עטשי טוענים כי מדובר בניסיון לסחוט ממנו כספים, אבל העדות הוקלטה.

עוד בוואלה!

הרצח הכפול בדלית אל-כרמל מסעיר את המגזר הדרוזי: "20 כלי נשק בכל בית"

לכתבה המלאה
עופר אבו סעדה בן ה-27 מעוספיה שנורה למוות בדליית אל כרמל. 9 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
נרצח ברקע סכסוך על קו חלוקת סמים. אבו סעדה/אתר רשמי, ללא

מהחקירה עולה כי החיסול הכפול בוצע תוך שימוש ברובה קלצ'ניקוב אחד. הנשק לא נתפס. החוקרים רואים את כל הכנופיה כאחראית לרצח, אבל כאמור הצליחו להפליל רק את עטשי, לדבריהם באופן ודאי, למרות שגם לגביו הם מתקשים לומר באם היתה זו אצבעו שלחצה על ההדק.

עוד עולה מהחקירה כי היעד לרצח היה עופר אבו סעדה, ככל המסתמן על רקע סכסוך על קו הפצה בין סוחרי סמים מקומיים. קרלוס אבו תמימי נרצח ככל הנראה רק משום שנקלע לנסיעה הזו באותו הרכב בו היה אבו סעדה. הרצח הכפול זעזע את המרקם העדין בכפר עוספיה, ובמשטרה נערכים למנוע הפרות סדר ושפיכות דמים נוספת בעקבות הפענוח. "המשטרה עם כוחות בכפר ועם יד על הדופק", מסר קצין בכיר במשטרה.

עו"ד באסל פלאח, המייצג את תימור עטשי יחד עו"ד יוסף חורי, אמר לוואלה! NEWS כי "הוא מכחיש את המיוחס לו מכל וכל וגם המשטרה יודעת כי מדובר בתיק חלש מאד מבחינה ראייתית". לדבריו, "לא רק ששלושה חשודים נוספים של המשטרה שוחררו מבלי שהוגש כנגדם כתב אישום, אלא שביום חמישי שעבר הורתה שופטת כי היום ישוחרר גם חשוד זה, אם לא יוגש כתב אישום. אז הלכה המשטרה אצל הפרקליטות ובדוחק מודיעים שיגישו כתב אישום. כשיגישו נלמד אותו ונוכל להגיב לגופו של עניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully