וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית קריית מוצקין על עבירת שוחד

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 15:05

על פי התשתית הראייתית שגובשה, ראש העיר חיים צורי עשה שימוש במאגר המידע של תושבי קריית מוצקין כדי לקדמו במערכות הבחירות. בנוסף עלה החשד שנעשה שימוש בכספי ציבור לשדרוג המאגר לצרכיו הפוליטיים של צורי

בווידאו: הארכת מעצר בחשד לשחיתות ברשויות המקומיות/עריכה: איתי עמרם

המשטרה המליצה היום (שני) על העמדתו לדין של ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי, בחשד לשורה של עבירות שחיתות בשתי פרשות. לפי הודעת המשטרה, התגבשה תשתית ראייתית נגד צורי ומעורבים נוספים בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וכן עבירות הנוגעות להגנת הפרטיות.

הודעת המשטרה באה בתום חקירה משותפת שניהלה היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בשיתוף הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות.

החקירה חשפה כי במשך כמה שנים נעשה שימוש במאגר המידע, המנוהל בעירייה, הכולל את פרטיהם של תושבי העיר. זאת, במטרה לקדם את צרכיו הפוליטיים של צורי במערכות הבחירות. כמו כן עלה החשד שנעשה שימוש בכספי ציבור לשדרג את המאגר לצרכיו. בנוסף, נאסף מידע אודות העמדות הפוליטיות של תושבי העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גובשה תשתית ראייתית להעמדה לדין. חיים צורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרשה הנוספת עסקה בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. במהלך החקירה עלה החשד שטרם מועד בחירות 2018 לראשות העיר, פנה ראש העירייה באמצעות גורם אחר לפעיל בקמפיין הבחירות של יריבו - ובתמורה לטובות הנאה שוות כסף קיבל לידיו מידע פוליטי בעל ערך רב על אודותיו.

בנוסף, נחקר חשד למעורבות בהאזנת סתר ופגיעה בפרטיות לפיו העירייה שכרה חברה העוסקת באבטחת מידע כדי לברר הוצאת מידע שלא כדין מרשותה. זאת לאחר ששני חשודים נתפסו כשברשותם ציוד המשמש כפלטפורמה לסריקה, ניטור והאזנה לרשתות ומכשירי wi-fi בסמוך למקום מגוריו של אחד המתמודדים לראשות העיר. במשטרה ציינו כי בתיק זה צורי לא היה חשוד.

עוד בוואלה!

אסף מידע על תושבים לשימוש פוליטי: חשד נגד ראש עיריית קריית מוצקין

לכתבה המלאה

"שמענו מהמשטרה שחושבים שיש די ראיות להעמדה לדין, ואנחנו חושבים בדיוק להיפך", אמר לוואלה! NEWS עו"ד טומי נדשי המייצג את ראש העיר חיים צורי. "אנחנו חושבים שזה לא תיק שבכלל צריך להתקרב לבית משפט. אנחנו מאמינים שכאשר יגיע התיק לפרקליטות ויתקיים הליך של שימוע, כנדרש, התיק הזה ייסגר כי דינו להיסגר".

לדבריו, "מדובר בראש עיר שתקופה ארוכה, גורמים שבכוח ולא בדרך דמוקרטית, רוצים להוריד אותו מכסאו כי רואים ששם לא הולך להם". עוד אמר כי "אני מבטיח לך שברגע שהראיות שלנו וההסברים שלנו ייראו ויישמעו התיק ייסגר וייגנז, כי אין בו כלום".

"אין ספק שמדובר בהחלטה דרמטית", אמר ציקי אבישר, חבר מועצת העיר קריית מוצקין, שחשף את הפרשה ב-2018. "בכוונתי ללמוד את החלטת אגף החקירות ואמתין לחוות דעתה של פרקליטות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully