וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף מידע על תושבים לשימוש פוליטי: חשד נגד ראש עיריית קריית מוצקין

26.3.2019 / 21:00

חיים צורי הוא ראש העיר שנחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה. לפי החשד, העירייה יזמה הקמת מערכת ממוחשבת לניהול תושבים במצבי חירום - כשבפועל, על חשבון קופת הציבור, הוקמה מערכת "מאוד משוכללת" לצרכים פוליטיים. פרקליטיו של צורי: "הכל פוליטיקה"

חיים צורי ראש העיר קרית מוצקין בקלפי 30 באוקטובר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
נחקר בשנית ביאח"ה. חיים צורי מצביע בקלפי, 2018/מערכת וואלה! NEWS, --

ראש עיריית קיריית מוצקין, חיים צורי, הוא איש הציבור שנחקר ביומיים האחרונים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) להב 433 בחשד לשחיתות ציבורית - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. צורי נחקר היום בפעם השניה ביאח"ה, לאחר שאתמול עוכב לחקירה בשעות הבוקר.

אתמול זומנו לחקירה בפרשה בכירים נוספים בעירייה, בהם מנכ"ל העירייה ומנהלות הלשכות של השניים. כמו כן, עוכב ונחקר גם מנהל אגף המיחשוב בעירייה. הם חשודים במעורבות בעבירות קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט, עבירות על הגנת הפרטיות וכן עבירות נוספות. החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ומלווה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות.

לקריאה נוספת בנושא:
אחרי חמש שנים: נסגר התיק נגד ראש עיריית קריית מוצקין
תעלומה בקריית מוצקין: מי עוקב אחר המועמד לראשות העיר?

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
משרדי להב 433/יותם רונן

על פי החשד, עיריית קרית מוצקין יצרה קשר עם חברת תוכנה להקמת מערכת ממוחשבת לניהול תושבים במצבי חירום - כשבפועל, על חשבון קופת הציבור, הוקמה מערכת לצרכים פוליטיים שהוזנו לתוכה נתונים ממאגרי המידע הקיימים בעירייה, והיא שילבה אותם עם נתונים ממאגרי מידע פרטיים ושימשה בקמפיין הבחירות של ראש העיר וסיעתו. "זה הגיע לרמה מאוד משוכללת", טוען אדם שמכיר את הפרשה מקרוב, "ניתן היה לשלוף לא רק מה כתב תושב על ראש העיר שלו בפייסבוק".

עורכי הדין טומי נדשי ותומר אשש המייצגים את צורי אמרו בתגובה לוואלה! NEWS כי "הכל פוליטיקה. מדובר בכלום ושום דבר, אלה חומרים ממוחזרים שנשלפים על ידי יריביו ודורשי רעתו פעם אחר פעם. הוא ענה על כל השאלות. אין לו דבר להסתיר".

ראש האופוזיציה בעירייה, ציקי אבישר העומד בראש סיעת "רוח חדשה במוצקין", אמר לוואלה! NEWS: "זה לא יום של שמחה לאיד. עוד רבות יסופר וידובר אבל ביום הזה אני סומך את ידיי על משטרת ישראל ושאר רשויות אכיפת החוק שיגיעו לחקר האמת בפרשה הזו, שטורדת את מנוחתנו זה שנים".

יצוין כי יאח"ה ידעה על הקמת המאגר הזה עוד לפני שקרם עור וגידים, בשל תלונות של נבחרי ציבור עם היוודע על כוונת העירייה להקים את המאגר המדובר. במשטרה אומרים כי מדובר בחקירה המתנהלת "במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל נגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות". החקירה מתנהלת מזה זמן באופן סמוי, ואתמול בבוקר היא עברה לחלקה הגלוי. מהמשטרה נמסר עוד כי "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לפגיעה בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully