וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמש שנים: נסגר התיק נגד ראש עיריית קריית מוצקין

21.9.2018 / 10:15

הפרקליטות סגרה את התיק נגד חיים צורי שנחשד בקבלת שוחד מקבלן וכן בגניבה והלבנת הון. "שמח שהבינו שאין לי יד ורגל בפרשה, כפי שטענתי תמיד", אמר צורי. כתבי אישום יוגשו נגד שבעה מעורבים בפרשה

הפרקליטות סגרה אמש (חמישי) מחוסר ראיות את תיק החקירה כנגד ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי בן ה-74, שנחשד בשחיתות ציבורית, אך תגיש במקביל כתבי אישום כנגד שבעה מעורבים בפרשה. "שמח שהבינו שאין לי יד ורגל בפרשה הזו - כפי שטענתי מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך", אמר צורי לוואלה!NEWS.

צורי נחקר באזהרה רק לפני כחודשיים וחצי, לאחר שהתיק בן החמש שנים הגיע לפרקליטות מחוז חיפה. חוקריו הודיעו לו כי הוא חשוד בקבלת שוחד מקבלן וכן בגניבה והלבנת הון של כספי המתנ"ס בעיר. עם זאת, לאחר שהתבצעה חקירה ונבחנו הראיות, החליט פרקליט המחוז עמית אייסמן כי מחומרי המשטרה שנאספו לא קיימת תשתית ראייתית מבוססת למעורבות ראש העירייה בפרשות השונות.

יגאל פדידה משוחח עם עורך דינו ב-2015. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
חשוד בלקיחת שוחד. פדידה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

יחידת להב 433 אשר חקרה את הפרשה מאז 2013, הפכה את החקירה לגלויה שנתיים לאחר מכן, ועצרה בנוסף את מי שנחשב מקורבו של ראש העיר, יגאל פדידה, מנהל גן החיות "חי-פארק" שבקריית מוצקין. פדידה בן ה-60, חשוד באותה פרשה בלקיחת שוחד, תיווך לשוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועוד. פדידה חשוד כי הוציא מחברת המתנ"סים כ-1.3 מיליון שקלים, הוא שוחרר מאז, אך החקירה ממשיכה להתנהל, וכעת צפויים כל המעורבים לעמוד למשפט בכפוף לשימוע.

בין 2009 ל-2014, חשוד פדידה כי שכנע את החברה למתנ"סים של קריית מוצקין, שהפעילה את ה"חי-פארק", כי תוציא לספקים של גן החיות צ'קים ללא הכיתוב "למוטב בלבד". פדידה העביר אותם ליבואן הצעצועים יוסף עמרה ושותף נוסף אך ביקש שיסתירו את התנועות הכספיות. לטענת חוקרי יאח"ה, עמרה ושותפו העבירו אל פדידה את המזומנים, שאת חלקם העביר לאותם ספקים ששילמו לו כך "עמלה" בתמורה לאישור עבודות.

פדידה, לפי החשד, ביקש מעמרה לקיים בביתו ארוחה משותפת עם ראש העיר ועם קבלן שביקש לשוחח עמו אודות התכניות לבניין העירייה החדש בעלות של 50 מיליון שקלים. כמה ימים לאחר מכן נפגש פדידה עם הקבלן והציע לו לדאוג כי ייזכה במכרז תמורת תשלום של 4% מסכום המכרז. חוקרי יאח"ה טוענים כי קבלן שביצע עבודות בחברת המתנ"סים נתן לפדידה שוחד בצורה של בניית פיר מעלית ללא תמורה בבניין הדירות בו הוא מתגורר.

עו"ד תמי אולמן משוחחת עם יגאל פדידה, בבית המשפט, ב-2015. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
נחשד כי קיבל "עמלה" בתמורה לכסף מזומן. פדידה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

"חקרו אותי בלה"ב 433 לאורך שנה וחצי וגם להם סיפרתי הכול. אמרתי להם שעשיתי הלבנת הון, פרטתי צ'קים, אם מגיע לי שנה. לצורי מגיע עשר שנים", אמר עמרה לוואלה!NEWS בתגובה להאשמות.

עו"ד אלי סרור המייצג את יגאל פדידה מסר כי "תמוה שלפני למעלה משלוש שנים החקירה הסתימה ואז הייתה נוטפת ריח פוליטי ונשכחה ובערב פגרת סוכות כשהפרקליטות ובתי המשפט כולם כיוצאים לחופש אז בדיוק בשעה 19:00 ביום חמישי בשעת הנעילה, אז הפרקליטות יוצאת עם כותרת". עוד הוסיף סרור כי "אנחנו כמייצגים לא ראינו כלום ולא מודעים לכלום, אבל העיקר שריח הבחירות באוויר. כנראה שזה המחיר שמשרתי ציבור משלמים".

"מהרגע הראשון היה ברור שנרקמה פה עלילה כנגד ראש העיר", מסר בתגובה עו"ד טומי נדשי המייצג את ראש העיר חיים צורי, "המשטרה גם הבינה זאת ולכן במשך ארבע שנים מאז התלונה ראש העיר אפילו לא זומן לחקירה פעם אחת ופתאום כחודשיים לפני הבחירות הוא זומן לפתע לחקירה במשטרת זבולון ונחקר תחת אזהרה".

לדברי עו"ד נדשי: "מיד עם צאתו מהחקירה הגשתי תלונה למח"ש כנגד הקצין שהורה לזמנו לחקירה ושלחתי העתק למבקר המדינה. טענתי שחוקר פרטי ששרת פעם כקצין משטרה ונשכר על ידי איש העסקים כדי להכפיש את שמו של צורי הפעיל כנראה את קשריו במשטרה על מנת שניתן יהיה לפחות לטעון לפני הבחירות שצורי נחקר במשטרה תחת אזהרה כפי שאכן נעשה ופורסם בתקשורת. את אותו חוקר פרטי תבענו על הוצאת דיבה בסכום של מיליון שקלים וזה מאוד הלחיץ אותו כנראה ובימים אלה הנושא נחקר במח"ש ומבקר המדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully