וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בקריית מוצקין: מי עוקב אחר המועמד לראשות העיר?

8.8.2018 / 7:54

המשטרה חוקרת חשד להאזנות סתר נגד ציקי אבישר המתמודד לראשות העיר בקריות. בין החשודים מומחה לפריצה למכשירי סלולר ובכיר בעירייה. אבישר תוהה על "בעל העניין והכיס העמוק שמממן את שני החשודים". סנגורו של החשוד המרכזי: "לא הייתה עילה למעצרו"

עריכה: תום זואילי

המשטרה חוקרת חשד למעורבות בבילוש אחרי מועמד לראשות עיריית קריית מוצקין - כך הותר אתמול (שלישי) לפרסום. לפני כשלושה שבועות עצרה המשטרה "על חם" שני חשודים, ששוחררו מאז, ושלשום נחקר באזהרה חשוד נוסף, בכיר בעירייה. החקירה מתנהלת בלה"ב 433, ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של משטרת ישראל, בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

שני החשודים שנעצרו בחודש שעבר הם סא"ל (מיל') דויד רום, תושב ירושלים בן 56 המוכר כמומחה עולמי לפריצה והגנה על מערכות סלולר, ואשר אטיאס, תושב פתח תקווה בן 39, העובד כמתכנת בתחום. השניים נעצרו בליל 16 ביולי בסמוך למגדל המגורים בקריית מוצקין, בו גר המועמד לראשות העיר ציקי אבישר.

חשוד בבניין מגוריו של מועמד לראשות עיריית קרית מוצקין 17 ביולי 2018. מצלמת אבטחה, מערכת וואלה! NEWS
החשוד המרכזי דויד רום בבניין מגוריו של אבישר, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מצלמת אבטחה

הכל נחשף כשאשתו של אבישר הבחינה בשני גברים מחוץ לדלת דירתה. ציקי אבישר היה באותה עת בפגישה פוליטית בעיר, עם פעיליו. היא היתה לבד בבית עם שלושת הילדים. היא פתחה את הדלת, תמהה אודות מעשיהם עם התיק הגדול במבואת הקומה, ושמעה מהם כמה גמגומים לפני שהם הסתלקו. כשמעט אחר כך הם שוב שבו לקומה היא הזעיקה את המשטרה ואת הבעל. עד ששוטרי תחנת זבולון הגיעו ובמקביל גם ציקי אבישר, הם שוב הספיקו לצאת את הבניין. השוטרים מצאו את רום ואטיאס יושבים ברכב והם טענו בפניהם בתחילה כי כלל לא נכנסו לבניין. אך מצלמות האבטחה הציגו תמונה אחרת.

לדברי אבישר, מסרו לו השוטרים כי בכליהם של השניים נמצאו הראיות הקושרות אותם ישירות אליו. הוא הגיש תלונה כנגדם, את הלילה הם עשו במעצר ולמחרת הובאו בפני שופט בבית משפט השלום בקריות, שם הוטל איפול על פרטי החקירה לאחר שהמשטרה טענה בין היתר לחשש לפגיעה בביטחון המדינה. על פי החשד, דויד רום ואשר אטיאס הגיעו לבניין עם הציוד האלקטרוני המתקדם שלהם על מנת לבצע עבודת בילוש ואיסוף מידע אודות אבישר. החוקרים טוענים כי מדובר באירוע שעל פי החשד יש לו רקע פוליטי וכי הם ניסו להתחבר לארון התקשורת בבניין. ובערר המשטרה בבית המשפט המחוזי בחיפה על שיחרורם, מול היתממות החוקרים "אנחנו לא יודעים מי שלח אותם, את זה אנחנו רוצים לברר", מציין השופט מנחם רניאל במפורש כי "יש הזמנת עבודה של עיריית קרית מוצקין". הוא דחה את הערר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פוסט שהעלה אבישר לחשבון הפייסבוק שלו בליל התקרית:

רום ואטיאס שוחררו בתנאים מגבילים. התיק עבר מתחנת זבולון ללה"ב 433, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן בישראל. העבירות שמייחסים להם החוקרי יאח"ה הן פגיעה בפרטיות, ניסיון להאזנת סתר וקשירת קשר לביצוע פשע. עובד הציבור הבכיר חשוד במעורבות לכאורה באירוע.

GDIS LTD, חברתו של דויד רום אותה ייסד לפני כשני עשורים, מפרסמת את שירותיה הבינלאומיים "לסוכנויות ביון במערב ובמזרח". בנוסף היא מציעה את השירותים "לאח"מים המחפשים 'שירות בוטיק' דיסקרטי ופתרונות ייחודיים בזירת המודיעין ולוחמת הסייבר". היא טוענת כי בין לקוחותיה נשיאים והסגל החשאי הבכיר שלהם, אוליגארכים ואח"מים, משרדי ממשלה, יחידות צבא וכוחות מיוחדים, יועצי בטחון ומודיעין וכן חברות בינלאומיות ידועות. היא מציעה ללקוחותיה שירותי האזנה וציתות ושיבוש, "על הקרקע וכן במטוסי סילון פרטיים".

ציקי אבישר, מועמד ?רוח חדשה? לראשות העיר קרית מוצקין. יואב איתיאל, מערכת וואלה
ציקי אבישר/מערכת וואלה, יואב איתיאל

כל זה מותיר את אבישר לתמוה אודות זהותו של "בעל העניין ובעל הכיס העמוק שמממן את מלאכתם". הוא קרא למשטרה "למצות את החקירה ולשים סוף לתופעה הפסולה של הפרות פרטיות חוזרות ונשנות, הטרדות ואיומים, מעקבים וניהול מאגרי מידע בלתי חוקיים" ורוצה לדעת מדוע נדרש מישהו למומחי ביון בינלאומיים, כדי להתחקות אחר מועמד בבחירות מקומיות, עם כל הכבוד לקרית מוצקין.

"אני אדם די משעמם, אם אתה מנתק אותי מהעניין הזה של התמודדות על תפקיד ראש העיר אז באמת אין בי שום עניין. ברור שזה הבחירות", הוא אומר שוב ושוב, "אני יודע שאני במעקב מאז סוף 2016, כלומר מאז שהקמתי את תנועת 'רוח חדשה במוצקין'. מאז קרו כל מיני דברים: התחזות, שאיבת מידע ועוד ועוד. לפני כמה שבועות פתחו יריבים פוליטיים שלי דף בפייסבוק ופרסמו שם שיש להם 'חומרים אינטימיים'. אז הם יכולים או להמציא או לנסות למצוא חומרים לא נעימים עלי או על שותפיי. זה לא נורא מטריד אותי ואין לי חרדה או פראנויה מפני זה, כי אין לי שלדים בארון. בסופו של דבר זה משרת את הקמפיין שלי. זה משרת את האינטרס של שותפיי ושלי להציג תפיסת עולם חדשה לקרית מוצקין".

"לא מתכוון לשכור שומר ראש"

"לא אגיד את השם המפורש", אומר אבישר, "אבל כאשר אני הקמתי את 'רוח חדשה' להתמודד מול ראש עיר על תפקיד בו הוא מחזיק רבע מאה, אז כנראה שזה קשה. קשה להפרד מעטיני השלטון. אני נאלץ לנקוט בכמה פעולות", אומר ציקי אבישר במענה לשאלה אם יגביר את האבטחה סביבו. "המשטרה המליצה לעשות בדיקות ולראות שלא התקינו לי ציוד ציתות והאזנה, אבל אני לא מתכוון לשכור שומר ראש. אם יש איום קונקרטי עלי אני מצפה שהמשטרה תגן עלי. בכלל, אני מצפה חד משמעית שהמשטרה תעשה את עבודתה ותמצה את החקירה עד תום".

עו"ד גל שר-טוב המייצג את רום, מסר כי הוא "מכחיש מכל וכל את החשדות נגדו שהועלו על ידי גורמים פוליטיים בניסיון למנף את עצמם על גבו ותוך הכפשתו וגרימת נזק לשמו הטוב". לדברי שר-טוב, "בית המשפט העביר ביקורת נוקבת על המשטרה וקבע כי לא הייתה כלל עילה למעצרו".
עוד הוסיף עורך הדין כי מרשו "לא בכדי שוחרר לאחר מספר שעות אפילו ללא הפקדה כספית וללא ערבים וכמעט ללא תנאים מגבילים בערבות עצמית בלבד" וכי "גם בערעור שהוגש על ידי המשטרה לבית המשפט המחוזי נקבעו דברים דומים ומרשי שוחרר מידית". לדבריו, רום "מסר גרסה מפורטת וסיפק הסברים לגיטימיים למעשיו אשר אף היו מגובים במסמכים וראיות אובייקטיביות. אני סמוך ובטוח שבסופה של החקירה והברור התיק ייסגר. מרשי אדם מכובד נורמטיבי ישר שתרם וימשיך לתרום רבות למדינה, שנגרר למאבק לא לו משיקולים זרים ומניפולטיביים. חבל לי רק שהמשטרה נסחפה אחרי המתלונן ולא ראתה את הדברים כבר בשטח ולא שחררה את מרשי מיד לאחר הברור כפי שהיה עליהם לעשות במקרה כזה".

עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י ממשרדה, המייצגים את אשר אטיאס, מסרו כי "מדובר במומחה מחשבים שהגיע לתקן תקלה לפי הזמנה מסודרת. הוא מכחיש את המיוחס לו מכל וכל".את תגובת בכיר העירייה שנחקר לא ניתן היה לקבל. גם לא את תגובת ראש העיר.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully