וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירייה בצפון אספה מידע על תושבים לשימוש פוליטי; ראש העיר נחקר

25.3.2019 / 23:14

לפי החשד, העירייה יזמה הקמת מערכת ממוחשבת לניהול תושבים במצבי חירום - כשבפועל, על חשבון קופת הציבור, הוקמה מערכת "מאוד משוכללת" לצרכים פוליטיים. היחידה הארצית לחקירות הונאה זימנה לחקירה חשודים נוספים בפרשה, בהם מנכ"ל העירייה

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבה הבוקר (שני) לחקירה ראש עיר בצפון. זומנו לחקירה בפרשה גם בכירים נוספים בעירייה, בהם מנכ"ל העירייה ומנהלות הלשכות של השניים. כמו כן עוכב ונחקר גם מנהל אגף המיחשוב בעירייה. הם חשודים במעורבות בעבירות קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט, עבירות על הגנת הפרטיות וכן עבירות נוספות.

החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ומלווה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות.

לקריאה נוספת:
אולם הפאר ו"המנהטן של ישראל": הפרויקטים שבמרכז פרשת ביטן
פרויקטי ענק - תמורת שוחד: מורה נבוכים לחשדות שסיבכו את ביטן
פרשת השחיתות בעיריית חדרה: הבכיר שנחקר - סמנכ"ל התפעול

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014/יותם רונן

על פי החשד, העירייה יצרה קשר עם חברת תוכנה להקמת מערכת ממוחשבת לניהול תושבים במצבי חירום - כשבפועל, על חשבון קופת הציבור, הוקמה מערכת לצרכים פוליטיים שהוזנו לתוכה נתונים ממאגרי המידע הקיימים בעירייה, והיא שילבה אותם עם נתונים ממאגרי מידע פרטיים ושימשה בקמפיין הבחירות של ראש העיר וסיעתו. "זה הגיע לרמה מאוד משוכללת", טוען אדם שמכיר את הפרשה מקרוב, "ניתן היה לשלוף לא רק מה כתב תושב על ראש העיר שלו בפייסבוק".

ראש האופוזיציה בעירייה אומר לוואלה! NEWS: "זה לא יום של שמחה לאיד. עוד רבות יסופר וידובר אבל ביום הזה אני סומך את ידיי על משטרת ישראל ושאר רשויות אכיפת החוק שיגיעו לחקר האמת בפרשה הזו, שטורדת את מנוחתנו זה שנים".

יצוין כי יאח"ה ידעה על הקמת המאגר הזה עוד לפני שקרם עור וגידים, בשל תלונות של נבחרי ציבור עם היוודע על כוונת העירייה להקים את המאגר המדובר. במשטרה אומרים כי מדובר בחקירה המתנהלת "במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל נגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות". החקירה מתנהלת מזה זמן באופן סמוי, והבוקר היא עברה לחלקה הגלוי. מהמשטרה נמסר עוד כי "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לפגיעה בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".

  • עוד באותו נושא:
  • שחיתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully